Trap naar dakterras: vergunning/bouwbesluit vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-01 10:58
Beste mede-Tweakers

Ik wil graag een dakterras aanleggen op het platte gedeelte van mijn dak (dat is allemaal geen probleem, constructief alles in orde etc.). Als toegang wil ik graag een dakluik/dakkoepel gebruiken. De gemeente wil echter de aanvraag weigeren omdat er dan geen 1,9m vrije traphoogte meer is. Het bouwbesluit stelt in art. 2.33 Minimum vrije hoogte boven de trap: 1,9 m.

Het lijkt mij zo onlogisch allemaal. Er zullen honderden zoniet duizenden dakluiken zijn, zijn die dan allemaal illegaal? Of worden de regels verkeerd geïnterpreteerd? Alternatief is dat ik een dakhuis/toegang moet maken maar dat jaagt mij weer op kosten.

Heeft iemand hier ervaring mee, bv. met een vrijstelling of ontheffing?

Beste antwoord (via Pablamor op 12-12-2019 10:37)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14
SeatRider schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:12:
Wat zou er misgaan als je in eerste instantie een ladder doet, zodat de vergunning wel wordt verleend?
inderdaad vergunningtechnisch werken met een vlizotrap. Dat jij deze vervolgens in de praktijk niet plaatst vervangt door een te lage trap, is je eigen zaak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Wil je een trap maken of een ladder? Want daar zit in principe het verschil in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
Ik wil graag een vaste trap maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Wat zou er misgaan als je in eerste instantie een ladder doet, zodat de vergunning wel wordt verleend?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
Hmm, als dat is wat nodig is, dan moet het maar.. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14
SeatRider schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:12:
inderdaad vergunningtechnisch werken met een vlizotrap. Dat jij deze vervolgens in de praktijk niet plaatst vervangt door een te lage trap, is je eigen zaak.
Pagina: 1