.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:21 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 11-12-2019 14:38 ]
I reject your reality and substitute my own
Waarom kan je geen rechten op subfolders instellen? Wij gebruiken Drive al jaren zo. Blijf weg bij team-/shared drives. Maak één 'Root' folder aan in één van je accounts en deel deze met de rest van je team/collegas.Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:31:
[...]
Welke cloud oplossing heeft dan wel een goed rechten beheer (en explorer integratie)? Ik heb gebruikersrechten op sub-folders nodig. Derhalve gaan we weg bij Google Drive. Het rechtenbeheer op de NAS is wel goed geregeld, vandaar 'het excuse' om de Synology te gebruiken. Dat lijkt mij dan een goede basis.
Klopt, die eerste keer 'Add to my drive' moet je vanaf de web-interface van drive doen, dat kan (nog) niet direct vanuit DFS. Zodra je dat éénmaal hebt gedaan dan komt die folder(s) ook tevoorschijn in DFS (kan een minuutje duren voordat deze gesynced is, ligt een beetje je internetsnelheid).Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:31:
[...]
Boeiend. Op diverse fora regent het klachten dat Google Drive geen rechten systeem heeft. Ik heb me suf gezocht en geen oplossing kunnen vinden. Ook jouw oplossing lijkt niet te werken, ik krijg in Drive File Stream geen 'gedeeld met mij' map, of iets dat er op lijkt. (heb op mijn privé drive een map in de root gedeeld met mijn zakelijke account die al in drive file stream zit en op de link geklikt in de email. Wel zichtbaar in drive.google.com maar niet in drive file stream (explorer)). Maar al zou het werken, dan nog is backup wat omslachtiger en heb ik geen time backup per file (versie) dat ook wel handig kan zijn. Ik zie het met Google niet goed komen....
[ Voor 14% gewijzigd door !GN!T!ON op 11-12-2019 15:48 ]
Die Google Groups zijn inderdaad een beetje verwarrend aangezien ze een meervoudige functie hebben. Ze kunnen inderdaad als discussiegroep of mailinglist gebruikt worden, of als forum, Q&A website via groups.google.com, en daarnaast als administratiegroepen in admin.google.com.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:04:
[...]
Erg boeiend! Ik ben er een stuk verder mee nu. Ik begrijp alleen dat google groups niet zo, dat lijkt gemaakt voor discussie groepen. Ik heb een groep aangemaakt maar zie nergens een link om daarmee in Drive iets met rechten te kunnen doen.
VPN met Split Tunneling gebruiken. Alleen het verkeer voor de NAS gaat naar de zaak, al het andere verkeer gaat rechtstreeks via de internetverbinding van de betreffende gebruiker.Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:46:
Als alternatief denk ik aan een VPN naar de NAS. [...] Het belangrijkste probleem lijkt me echter dat AL het internet verkeer van iedereen dan via onze NAS (of router) loopt. Dus als iemand thuis wat gaat downloaden, dan loopt dat via de Internet aansluiting op de zaak. Gebruikers moeten dan zelf hun VPN aan/uit zetten
Twee dingen om op te letten;Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:05:
[...]
Super!!!
@!GN!T!ON Heb je toevallig ook ervaring met het toegang geven van een externe medewerker (dus buiten je eigen domein)? Ik kan die niet toevoegen aan google groups namelijk..... "Sommige gebruikers behoren niet tot de organisatie of hebben geen geldig account. De configuratie van je organisatie of groep staat alleen organisatieleden toe deel te nemen. Neem voor assistentie contact op met je groepseigenaar of domeinbeheerder."
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq