Hoe blokkeer ik de automatische update van Windows 1809?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Hallo,

Dit is ivm volgende maatregel van Microsoft:
nieuws: Microsoft gaat systemen die nog op W10 October 2018 zitten automatisc...

Vooraleer iedereen hier begint te roepen dat ik dit niet mag blokkeren :) Ik heb mijn redenen hiervoor, nl:
  • Ik heb een Intel i7-920 Processor (Nehalem)
  • VMware Workstation 14 en 15 ondersteunen de Intel i7-920 (Nehalem) niet, dus ik zit nog op VMware Workstation 12
https://communities.vmware.com/thread/572931
  • Windows 1903 en later ondersteunen VMware Workstation 12 niet
https://communities.vmware.com/thread/608589
  • Support van Windows 1809 loopt nog tot 12 mei 2020 en tegen dan hoop ik mijn nieuwe computer te hebben
Weet iemand hoe ik dus voorlopig blokkeer dat Microsoft uit zich zelf plots 1903 of 1909 gaat installeren?

edit, voor de duidelijkheid:
Ik wil NIET alle updates blokkeren! Ik wil enkel de feature updates 1903 en 1909 blokkeren...
Een secure en patched systeem is voor mij uiteraard erg belangrijk... (zoals het voor iedereen zou moeten zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door Mastakilla op 11-12-2019 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Dit zou je kunnen proberen: https://webwereld.nl/how-...-10-te-blokkeren-3774227/

als dat niet werkt kan je zelf ook nog even verder googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Hyper-V gebruiken :+ ?

Daarnaast kan je met W10 Pro de updates voor in ieder geval een maand uitstellen. Volgens mij moet langer ook kunnen, maar zie die optie niet 1, 2, 3.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Ok bedankt, ik zal dat straks eens goed lezen...

Even voor de duidelijkheid:
Ik wil NIET alle updates blokkeren! Ik wil enkel de feature updates 1903 en 1909 blokkeren...

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 11-12-2019 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:54
Is toch niet zo moeilijk om dit in een zakelijk omgeving te vinden: https://support.microsoft...-10-defer-feature-updates

En via GPO kan je dit ook instellen zelfs.

https://www.thewindowsclu...grades-updates-windows-10

[ Voor 29% gewijzigd door Wylana op 11-12-2019 12:06 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Soggney

Zeekomkommer

Ik begrijp waarom je deze updates niet wenst, en met de i7-920 is hyper-v ook geen mogelijkheid.
Ik raad daarom ook aan om eens te denken om dat systeem te vervangen. Die cpu is dan ook al 10 jaar oud.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Bedankt voor alle advies! Ik ga het straks na het werk allemaal eens bekijken...

Zoals gezegd, staat een nieuwe PC build reeds in de steigers. Echter zou ik niet willen dat intussen Microsoft plots uit zich zelf mijn oude PC kreupel maakt...
Los daarvan is het trouwens ook vrij belachelijk dat deze software beperkingen er zijn, want die CPU @ 3.8Ghz (4c/8t) doet het verder anders nog prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mastakilla schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:12:

Zoals gezegd, staat een nieuwe PC build reeds in de steigers. Echter zou ik niet willen dat intussen Microsoft plots uit zich zelf mijn oude PC kreupel maakt...
Los daarvan is het trouwens ook vrij belachelijk dat deze software beperkingen er zijn, want die CPU @ 3.8Ghz (4c/8t) doet het verder anders nog prima...
Ik snap je punt over niet ondersteunen, en zou die in het algemeen ook delen.
Maar in dit specifieke ligt het er aan dat er juist in de afgelopen jaren meerdere hardware ontwikkelingen zijn geweest om cpu's beter geschikt te maken voor veilig scheiden van verschillende VM's

Dan is het wel logisch dat VMware dat ook wil gebruiken.
Zowiezo zal het overgrote deel van hun software bedrijven zijn, en die gaan hun VM servers toch geen 10 jaar laten draaien :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Ik heb net een poging gedaan om het via GPO in te stellen (in het gewone advanced settings menu van Windows Update kan je maar 8 dagen uit stellen), maar het ziet er bij mij anders uit dan in de pagina die Wylana postte...

Ik heb het nu zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/535nPb6.png
Maar ik ben niet zeker of het nu correct ingesteld is...

Kan iemand me zeggen hoe ik het kan checken of kan iemand het bevestigen?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:54
Mastakilla schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:07:
Ik heb net een poging gedaan om het via GPO in te stellen (in het gewone advanced settings menu van Windows Update kan je maar 8 dagen uit stellen), maar het ziet er bij mij anders uit dan in de pagina die Wylana postte...

Ik heb het nu zo ingesteld:
[Afbeelding]
Maar ik ben niet zeker of het nu correct ingesteld is...

Kan iemand me zeggen hoe ik het kan checken of kan iemand het bevestigen?

Thx!
Heel simpel.

Jij kijkt bij Local Group Policies en ik had linkjes over voornamelijk Domain Policies voor als je in een domein zit.

Ervan uitgaande dat jij een domein netwerk hebt runnen, want waarom zou je een werkgroep draaien machines die op VMWARE draaien?

Maar mocht je dus in een werkgroep zitten, dan kan je de register optie nog kiezen

If you wish to simply pause all upgrades, under WindowsUpdate key, create a DWORD value, name it as PauseDeferrals and give it a value of 1.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Misschien heb je iets aan de Windows Update Blocker, kwam ik zojuist op ghacks tegen: klik

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1