Vraag

• shrdcr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-10 08:39
Beste Tweakers,

Voor een goeie vriendin van me ben ik op zoek naar een nieuwe Android smartphone. Omdat ik zelf (als Apple gebruiker) niet helemaal thuis ben in de wondere wereld van de duizenden Android-toestellen, had ik graag om jullie advies gevraagd!

Ik zoek een?
nieuwe smartphone (Android).

Wat is je budget?
Maximum €300,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de standaard dingen mee te doen: sms'en, telefoneren, social media, ... maar moet wel voldoen aan volgende eisen:
  • goeie batterijduur
  • genoeg geheugen (min 65 GB)
  • geheugen uitbreidbaar met microSD
  • goeie camera
Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Mi 9 Lite

Welke vragen heb je hier nog over?
Is dit een goeie keuze, gezien het budget van deze vriendin? Momenteel gebruikt ze een Huawei P9 Lite, maar die is op het einde van zijn latijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ja, ik denk zelfs dat het in dat prijssegment de beste keuze is.
Wellicht kun je nog kijken voor 9t, maar die is volgens mij in Nederland niet onder de 300 euro verkrijgbaar.

• shrdcr
@ChinaGeek Bedankt! Ik had gehoopt dat ik onmiddellijk goed zat met de keuze voor de Lite. Lijkt mij alleszins een heel fijn toestel.

Denk je dat het de moeite is om te wachten tot de nieuwjaarskoopjes, of gaan die in het algemeen niet zo veel dalen?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 14:29
Ik heb gisteren mijn nieuwe mi 9 lite binnengekregen ter vervanging van mijn honor 8. Heb ff flink wat onderzoek gedaan en kwam uit op dit toestel. Voor 270 euro de 128GB versie aangeschaft bij belsmpel. Ben er zeer van onder de indruk. Snappy toestel met een zeer mooi amoled scherm. Het toestel heeft echter nog geen app drawer (is schijnbaar onderweg) dus ik heb er zelf de Microsoft launcher opgezet. Werkt prima. De software is dus wel wat anders dan een die van Huawei maar das even wennen en dan hup weer verder :)
Verder bij het installeren ff de personalized aanbevelingen uitzetten anders krijg je in sommige apps reclame (kun je ook achteraf nog doen).

Verder een errug mooi toestel voor deze prijs.

• 99ruud99
  • Laatst online: 08:49
mocht je het aandurven: vaak komen er kortingscodes voorbij voor de 9t (pro). Deze heeft net dat beetje extra (mijne komt de 23e aan, dus ik doe het nu puur op anderen hun ervaringen).
Zo was tijdens black friday de 9t pro met 6 GB / 128 GB voor minder dan 300 euro.

Voordeel en nadeel van de lite is dat deze geen "uitrolbare" frontcamera heeft maar een druppel :)

• shrdcr
@Baloes Bedankt voor je bijdrage! Vind je zelf dat het ontbreken van de app drawer storend is? Ik moest even opzoeken wat dat was, iOS heeft dit helemaal niet!

@99ruud99 Daar had ik ook even naar gekeken. Zeker gezien er volgende maand nieuwjaarskoopjes gaan zijn lijkt me dat wel interessant. Denk je dat het een groot verschil zou zijn om de 9T i.p.v. de Lite te nemen?

• 99ruud99
Ik weet dat er een betere SOC inzit, en stuk betere batterij. Vooral die batterij was doorslaggevend voor mij. (De camera eerder een nadeel). Natuurlijk moet je zelf kijken wat je leuk vindt.

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
99ruud99 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:58:
.. en stuk betere batterij. Vooral die batterij was doorslaggevend voor mij...
Waarom is de accu van de 9T pro (4000 mAh) beter dan die van de 9 Lite (4030 mAh)?

• 99ruud99
geen idee :P ik hoorde dat hij langer mee ging :) . Al lijkt mij dat een nieuwere processor eerder meer verbruikt...

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
Dan is de accu niet beter maar het verbruik minder.
Wellicht vanwege 3nm kleiner procedé (7nm - 10nm).
Pagina: 1