"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Is dit nou DDR od SDR??
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Zelf heb ik voor de 2MX gekozen, aangezien dit een nieuwere GPU versie is, en deze ook minder stroom vreet wat weer ten gunste komt van je mobo.
De 2 MX ik ook nog goed over te klokken, waardoor deze veel sneller wordt dan de 256.
ik denk dat dat geforce 256 kaartje wel SDR zal hebben, zeker weet ik het niet, maar dat is m'n eerste indruk. Als het DDR was, hadden ze het er heus wel bijgezet.
. Kun je idd beter voor de MX gaan voor 70 piek meer.
Thanks!!!
Verwijderd
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Verwijderd
Ook heeft die Radeon (64Mb DDR versie iig) ook 8 light hardware in vergelijking met GeForce2 4. 3 texture rendering per pipeline in 1x ivm Geforce2 1 texture per pipeline.
Lijkt me dus een beter kaartje dan die GeForce2, laat staan GeForce2 MX. Maar ik vraag me af wat voor instucties er wel/niet op zitten en dus een verschil kunnen uitmaken.
Mijn vraag is ook, wat is die 32Mb versie nou precies? Want die heeft een aardig prijsje, maar hoe presteert die ivm de GF2 MX?
... en over een vergelijking van een MX en een Radeon 32MB DDR .. daar zul je denk ik nog ff op moeten wachten. Ik heb eigenlijk nog helemaal geen review over de Radeon 32MB zelf gelezen, laat staan een vergelijking .. maar hij zal wel een stuk sneller zijn in 32-bit kleur (de Radeon dus .. DDR en HyperZ, da kan niet missen
).
Norrod heeft ook nog een leuke koeler voor het koopje van F45,-
http://www.norrod.nl/site/specs.asp?freud=A103&lang=nl
wat denken jullie is dit wat?????
Goede copperbase plate en allu finnen net als de alpha's
Verwijderd
Verwijderd
lijkt me duidelijk. OP FSAA is GTS wel sneller, en ik had NIET gelijk over het grote verschil op 1600x1200.
GF2 GTS: 29,4
ATI Radeon: 35,6
Op 32 bit rendering (rest staat r niet bij qua instellingen)
Op 16 bit is GF2 GTS wel sneller.
Maar toch, schilt al gauw zo'n 200 gulden
[edit] ff wat foutjes wegwerken...
Iig wel voor q3, maar ik teste vandaag Startrek Voyager en daar zag ik geen verschil met de 5series.
Ook in FAKK2 geen verbetering tov det 5.
Helaas kijken reviewers meestal alleen maar naar q3.
Dus ik denk dat er voor de Radeon op bepaalde spellen nog wel een overwinninkje inzit tov de GTS
Niet op voorraad.
).
Verwijderd
.. en ik probeer de GTS niet de beste te laten lijken ofzo hoor .. ik heb hem tenslotte weggedaan voor een Radeon
. Just the facts ..
Niet op voorraad.
. Volgens mij gelooft TwiseR het nog steeds niet
.. TwisteR .. sorry!
Niet op voorraad.
..
Niet op voorraad.
Verwijderd
nog een site die aangeeft dat die Radeon zo slecht nog niet is...
.
) dat Powerstrip 3.0 beide los van elkaar kan aanpassen .. er is dus nog hoop
.
Verwijderd
Wat raad jij aan: een MX of een Radeon 32Mb
[edit] Irritante naam zeg, Radeon...denk telkens dat het Dareon is.
, das iets anders. Welke ik aan zou raden? Ik heb natuurlijk nog geen benchmarks gezien, maar ik zou zeker liever de Radeon DDR hebben ipv de MX, omdat die gewoon sneller gaat zijn en alle voordelen van een Radeon heeft. Ik denk dat ik ook liever de SDR heb dan de MX, omdat beide SDR (duh) geheugen hebben op ongeveer dezelfde snelheid, plus de Radeon heeft HyperZ wat weer die slome gegeugenbus een beetje (lees heel klein beetje) compenseerd. Verder geld hetzelfde verhaal .. je hebt dan al die coole featurs van de Radeon
. Lijkt me wel duidelijk zo. Btw ik vond jou meer de gene met praatjes
(ook niet slecht bedoelt).
Verwijderd
) in vergelijking met de GF DDR. Ze komen uit de meeste benchmarks zo'n beetje gelijk uit. En het gaat mij niet om hoge resoluties. Dus ik zou echt beter die Radeon 32Mb DDR kunnen kopen?
.
Verwijderd
Maar die MX heeft toch ook Environment..of is dat weer iets anders? En wat betreft die TV out....ik heb al een TV =).
Maw ik heb liever geen TV-out (schilt weer cash)
, Evolva) .. omdat de (nu al meer dan een jaar oude) Matrox G400 ook (en tot nu toe als enige) EMBM ondersteunt zijn er al redelijk veel spellen uit die dit ondersteunen:http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/enhanced.htm
Maar wacht maar totdat er 32MB's in omloop komen .. dan kun je waarschijnlijk reviews en vergelijking genoeg lezen
.
Verwijderd
)
Verwijderd
. Je bedoelt de theoretische performance hit wanneer je trilinear en zo gebruikt. 3 TMU's per pipeline is eigenlijk een beetje ongelukkig aantal, maar in de praktijk valt het reuze mee: ReactorCritical noteert een performance drop van 11% voor de Radeon (Bi. --->Tri.) en voor de GF2 9%..... Big deal 
Lees maar na: http://www.reactorcritical.com/review-radeon/review-radeon_10.shtml
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Das wel een stuk minder. Ik zal die vergelijking tussen 64Mb (Lees: deze is dus ff een ticky sneller, ik denk 10% als je naar de geforce 32/64 kijkt) Radeon en de MX...want 100 piek vind ik nogal weer wat.
PS aan BomberMan...wist je dat die 3D textures van Radeon in Team Fortress 2 komen, of had ik dat al in deze topic gezegt?
[edit]
PS2 Hebben die Deto3 drivers ook zo'n grote impact op de MX, of waren die al getest met die nieuwe Det3 drivers?
Verwijderd