Crystal Reports Foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Bij het opvragen van een rapport in CR krijg ik de melding
'datums moeten tussen het jaar 1 en 9999 liggen.'
Wie weet hoe ik dit kan aanpassen? hoe kan ik een datum instellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik CrystalReports 2008

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb geprobeerd datums aan te passen alleen kan geen instelling vinden waar dit te vinden is, of waar dit fout gaat.

Dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:54
Heb je al alle datums nagelopen om te kijken of er toevallig eentje tussen zit met een andere waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Al eens de foutmelding in Google opgezocht?

1 van de resultaten:
"U hebt een datum ingevoerd die buiten het toegestane bereik valt. Typ een datum die valt in het bereik van het jaar 1 tot en met 9999 (inclusief de eindwaarden) en controleer de formule opnieuw. "

Je kunt het best elke datum handmatig controleren. Is het formaat wel juist (YYYY-DD-MM bijvoorbeeld en geen DD-MM-YYYY)?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het refreshen van een rapport vul ik het volgende in:

Begindatum …….
Waarde
Einddatum...……

dit zijn gewoon geldige datums die ik invoer, dan geeft hij deze foutmelding
Bij waarde weet ik echter niet wat het programma precies wil weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het programma vraagt dd.mm.jjjj

Dit is wel correct ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als je nou je script of wat het ook veroorzaakt eens post kunnen we kijken waar de fout zit, als je dit probleem in Google gooit komen er talloze resultaten met exact dezelfde vraag naar boven...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zijn die datums DateTime velden? Of tekst/varchar? En weer je zeker dat er nergens een null datum tussen zit?

Edit: oh, wacht, je voert een datum in in CR? In dat geval: Cast je de input ook naar een Date(Time) o.i.d.?

Anyway; ik vind dat je nog steeds bar weinig informatie geeft en onze Quickstart niet echt bepaald eer aan doet. Ik kijk 't topic even aan, maar je zult toch écht met meer over de brug moeten komen dan de 'oneliners' die je tot nu toe post.

[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 11-12-2019 12:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:36:
Het programma vraagt dd.mm.jjjj

Dit is wel correct ingevoerd
Als je deze melding krijgt, is er toch minimaal één record waar dit niet het geval is.
Niet alle records hoeven via het programma ingevoerd te zijn (denk bijvoorbeeld aan conversies of datamanipulaties).

Het kan helpen om in een databaseviewer het veld te sorteren (op- of aflopend maakt niet uit) en aan beide uiteinden te kijken of je hier waarden tegenkomt die buiten de range voor een datum vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben jij de developer van het rapport of een eindgebruiker die het rapport ter beschikking heeft? Ik neig naar het laatste namelijk. CR devven doe je niet zomaar even, en een CR devver zou hier wel raad mee weten - of een support call aanmaken bij SAP. Al zullen die geen support meer leveren want oude meuk ;)

Report refresh is even de vraag van waar uit ie de gegevens refresht, ie gaat ie een nieuwe query richting DB doen of kijkt ie in zijn cache.

Ben jij eindgebruiker, ga dan alsjeblieft bij je functioneel beheerder klagen en niet bij ons.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1