Mac os x lion installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1050679

Topicstarter
Hallo allen

Ik heb een vraag,

ik heb een macbook pro uit 2011 en die heb ik al een tijdje niet gebruikt en wou het gaan verkopen. Toen ik mijn mac opnieuw wou installeren krijg ik telkens een melding “downloaden van vereiste extra onderdelen voor mac OS X installatie mislukt” kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb echt alles geprobeerd maar nog steeds krijg ik zelfde melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eerste vraag: Waarom Lion en niet High Sierra? Dan ben je in ieder geval een stuk dichter bij het heden dan met Lion.

Dan: Heb je een USB-installer? Dan kan het goed zijn dat je de systeemtijd terug moet zetten in de tijd. Certificaten die ingebakken zitten in installers verlopen na 5 jaar. Afgelopen oktober was weer zo'n moment. Dat betekent dat met het terugzetten van de systeemtijd naar een moment voor 25 oktober de boel is opgelost.

De tijd instellen kun je doen tijdens de installatieprocedure, via Terminal.

Onderstaande heb ik een tijd geleden op MacFreak geschreven:
Oude versies van besturingssystemen
  • Heb je nog een oudere iMac en heb je daarvoor een installer nodig? Deze kun je downloaden via deze website. Het kan zijn dat na het maken van een installatie-stick, op een USB-stick van minimaal 8GB, de installatie niet wil lukken. Dit kan te maken hebben met een ingebouwd certificaat van de installer. Dit kun je omzeilen door de datum van het systeem terug te zetten.

Bij het opstarten vanaf de USB kun je in het menu kiezen voor Hulpprogramma's. Daar staat Terminal onder, die moet je hebben. Via Terminal kun je een datum instellen die vóór het verlopen van het certificaat ligt. Wat je daar bijvoorbeeld in kunt tikken is dit:
code:
1
time 1020121219

De datum zit als volgt in elkaar:
  • Maand
  • Datum
  • Uur
  • Minuut
  • Jaar
Na het instellen van de datum en het formatteren van een harde schijf kun je meteen verder met het installeren van macOS. Meer over het maken van een installer op een USB-stick is te vinden op deze support-pagina van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Lion is niet meer ondersteund. Ik zou niet zomaar een Mac verkopen met een verouderd systeem. Zet er High Sierra op, dat is dit jaar nog geüpdatet. Wel even een andere Mac gebruiken om een installatie medium te maken als deze al geformatteerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 11-12-2019 06:54 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-02 17:14

dano_nl

Meh

Dit lukt waarschijnlijk alleen als je een usb met lion of nieuwer maakt op een andere Mac, zie mijn topics en op https://discussions.apple...d=31055866022#31055866022

En https://discussions.apple.com/thread/6455578?tstart=0

[ Voor 13% gewijzigd door dano_nl op 11-12-2019 08:01 ]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
beste sypie bedankt voor je reactie maar als ik bijv high sierra wil downloaden krijg ik een beeld met ''Connecting to the mac app store'' en verder doet die niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 1050679 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:01:
beste sypie bedankt voor je reactie maar als ik bijv high sierra wil downloaden krijg ik een beeld met ''Connecting to the mac app store'' en verder doet die niks.
Als je de schijf al hebt gewist kun je High Sierra niet meer met deze Mac downloaden.
Dan moet je een andere Mac erbij pakken, het daarop downloaden en een opstart USB
maken. Wil dat allemaal niet lukken, laat de herinstallatie dan doen door bijv. AMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb alleen geen andere mac inbezitting, kan het niet met windows? En wat bedoel je met AMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16
Anoniem: 1050679 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:30:
Heb alleen geen andere mac inbezitting, kan het niet met windows? En wat bedoel je met AMac?
Dat kan zeker met Windows. Download even een kant en klare VM van het internet met MacOS. En run die in VMWare. Er zijn vele tutorials te vinden op internet. Hier maak je dan de USB stick in en die prik je in je Mac.

Als je de Amac overweegt, kan je het geld in ieder geval beter aan mij geven. :P ( en dan voer ik de erg makkelijke tutorial uit. ;) :+ )

edit: Ik heb je een DM gestuurd!

[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 11-12-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahelp
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-05-2020
Kan iemand me helpen hem de zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Jahelp schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:29:
Kan iemand me helpen hem de zelfde probleem
Zelfde oplossing als al is aangedragen, geen Lion installeren is de oplossing. Installeer een nieuwere macOS versie. Anders de tip van Sypie toepassen en de datum en tijd via de terminal op ergens in begin 2010 te zetten en dan nogmaals te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb dezelfde problemen met het opschonen van mijn mac.

Geprobeerd:
1. Herstalleren van de gehele mac.
2. Wissen van de mac en opnieuw installeren
3. Tijdreizen op de mac en Mac OS X Lion opnieuw installeren via netwerkverbinding.
4. Bootable usb èn tijdreizen op de mac en Mac OS X Lion opnieuw installeren van een bootable usb met behulp van deze turorial (YouTube: How to Create USB Bootable Mac OS X Mountain Lion on Windows 10)

Allemaal geen succes. Ik krijg steeds de melding dat er "iets is fout gegaan" met de melding het opnieuw te proberen. Hier kom ik dus niet verder mee.

Nieuwere versie van het mac os zou een oplossing kunnen zijn lees ik in deze thread. Dus High Sierra. En hier een bootable usb van maken voor de mac.

Echter heb ik geen extra mac beschikbaar en lukt het me niet om mac os virtueel te draaien (iets met Hypervisor partition via Virtualbox).

Als alternatief geprobeerd dit te doen met Transmac door een dwg image te downloaden met high Sierra erop en op te starten maar tot nu toe heeft dat ook niet gewerkt. De usb drive wordt niet herkend tijdens het opstart proces. Ik kan echter geen andere image vinden helaas.

Iemand een idee? Of is de mac klaar voor recycling? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Dat laatste is natuurlijk een optie... we weten niet of er iets hardwarematig fout zit in het apparaat.

Kan je bij iemand anders een bootable USB met de juiste OS versie er op maken? Welk type Mac praten we over? Het helpt voor de ondersteuning als je iets meer details kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16
justme27 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:26:
Ik heb dezelfde problemen met het opschonen van mijn mac.

Geprobeerd:
1. Herstalleren van de gehele mac.
2. Wissen van de mac en opnieuw installeren
3. Tijdreizen op de mac en Mac OS X Lion opnieuw installeren via netwerkverbinding.
4. Bootable usb èn tijdreizen op de mac en Mac OS X Lion opnieuw installeren van een bootable usb met behulp van deze turorial (YouTube: How to Create USB Bootable Mac OS X Mountain Lion on Windows 10)

Allemaal geen succes. Ik krijg steeds de melding dat er "iets is fout gegaan" met de melding het opnieuw te proberen. Hier kom ik dus niet verder mee.

Nieuwere versie van het mac os zou een oplossing kunnen zijn lees ik in deze thread. Dus High Sierra. En hier een bootable usb van maken voor de mac.

Echter heb ik geen extra mac beschikbaar en lukt het me niet om mac os virtueel te draaien (iets met Hypervisor partition via Virtualbox).

Als alternatief geprobeerd dit te doen met Transmac door een dwg image te downloaden met high Sierra erop en op te starten maar tot nu toe heeft dat ook niet gewerkt. De usb drive wordt niet herkend tijdens het opstart proces. Ik kan echter geen andere image vinden helaas.

Iemand een idee? Of is de mac klaar voor recycling? :'(
Misschien een beetje laat, maar ik kreeg een DM vandaag met een vraag over dit topic en zie nu jouw bericht. Probeer wat je hebt gedaan in Virtualbox even met VMWare Player. Dat heeft bij mij altijd gewerkt en volgens de comments onder deze video werkt dat ook: YouTube: How to Install Mac OS on VMWare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorcupineTree
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij het opstarten vanaf de USB kun je in het menu kiezen voor Hulpprogramma's. Daar staat Terminal onder, die moet je hebben. Via Terminal kun je een datum instellen die vóór het verlopen van het certificaat ligt. Wat je daar bijvoorbeeld in kunt tikken is dit:
code:
1
time 1020121219
Dat klopt niet helemaal. Het moet zijn:
code:
1
date 1020121219

Helaas lukt het mij nog steeds niet om daarmee High Sierra opnieuwe te installeren vanaf een USB stick. Ik blijf de melding krijgen: "macos could not be installed on your computer" en "invalid request".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
Als je in de regio Den Haag kan ik wellicht helpen, zoniet loont het wellicht ook om via klokhuis.nl hulp te vragen ?
Pagina: 1