Booking.com annuleert boeking wegens ‘verbouw’

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 16:36
We hebben met een aantal vrienden een villa geboekt en kaartjes gekocht om naar de formule 1 in Hongarije te gaan. We hebben de villa al geboekt voordat de F1 kalender officieel was. Nadat het programma officieel bekend is wordt onze boeking geannuleerd, omdat er zogenaamd een verbouwing plaats vind. Er wordt ons ons een alternatief geboden waarvoor we in totaal circa € 2000,- extra kwijt zijn. Booking.com wil ons tegemoet komen met € 400,- korting. Onder de voorwaarden van de accommodatie kan ik alleen onderstaande vinden:

Annulerings- en vooruitbetalingsvoorwaarden verschillen per accommodatietype. Bekijk de kamervoorwaarden bij de kamer van uw keuze. Vul alstublieft de data van uw verblijf in en controleer de voorwaarden van uw gekozen kamer.

Wanneer ik dit doe zie ik geen aanvullende voorwaarden.

De villa is rondom de geselecteerde week nog gewoon te boeken.

Iemand die ervaring heeft of weet hoe sterk wij staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aanbieden om mee te helpen met verbouwen? >:)
Tja duidelijk wat hier gebeurt natuurlijk.. F1 is kassa.
In Zandvoort is ook alles geannuleerd tijdens het raceweekend en betaal je je blauw voor een simpele hotelkamer.
Lastig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spangen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-12-2021
Ti's zeker niet netjes, maar hoe ga je hiertegen in verweer, booking aanklagen?

Lijkt me moeilijk, al is 't retezuur natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Gevalletje rondbazuinen op social media? Dit soort rellen houden ze niet van denk ik.

Probeer eens met een andere account die villa te boeken op dat weekend, als dat kan maar voor een hogere prijs, kijken of je dan een klacht kan indienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik heb recent hetzelfde gehad met een "partner" van booking.com, Agoda.com. Gewoon dezelfde eigenaar, andere website.

Voor mij was het rond nieuwjaar - 5 maanden voor nieuwjaar geboekt, vorige week kreeg ik ineens een berichtje dat ze gingen verbouwen, van 30dec tot 2jan... Jaja, ik denk het ook.

Maar bij mij hebben ze iig nog geprobeerd om eerst iets "vergelijkbaars" aan te bieden. Dat ging best aardig, afgezien van dat ik 10x moest herhalen dat ik een hond heb en alle aanbiedingen die ze deden huisdieren niet toestonden.

Uiteindelijk heb ik zelf iets nieuws geboekt (op booking.com, niet Agoda) en de factuur naar Agoda gestuurd, met de vraag wat ze daaraan gingen doen. De prijs een paar weken voor nieuwjaar is natuurlijk veel hoger dan 5maanden van te voren. Ze hebben mij toen netjes het verschil terugbetaald... Dus het kan wel, hoewel ik er hard aan moest trekken.

Hebben ze bij jou niet iets geprobeerd aan te bieden? Wellicht proberen ze er onderuit te komen ivm mega-prijsverschil, maar volgens mij is dat wel gewoon company policy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Spangen schreef op woensdag 11 december 2019 @ 03:24:
Ti's zeker niet netjes, maar hoe ga je hiertegen in verweer, booking aanklagen?

Lijkt me moeilijk, al is 't retezuur natuurlijk.
niet vergeten dat booking ook maar tussenpersoon is. 't Is de eigenaar van de accomodatie die annuleert, niet booking.com.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Blokker_1999 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:06:
[...]

niet vergeten dat booking ook maar tussenpersoon is. 't Is de eigenaar van de accomodatie die annuleert, niet booking.com.
Vriend van mij verhuurt via booking.com en hij vertelde laatst dat als hij annuleert door een dubbele boeking bijvoorbeeld, dat hij dan verplicht is om(de meerprijs op eigen kosten) een gelijkwaardig of beter alternatief te beden. Doet hij dat niet dan gaat zijn rating omlaag.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Blokker_1999 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:06:
[...]

Als consument heb je echter met booking.com te maken en niet met de accommodatie.

Zoals hier boven gemeld, moeten ze bij overboeking gelijkwaardige accommodatie aanbieden. Vaak vanuit de accommodatie zelf, dat is vaak zo afgesproken met booking.com. Maar als consument heb je daar dus niks mee te maken.

Het is dus aan booking.com om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 03:14
Ook eens zo'n grap meegemaakt. Zat al op de sneltrein erheen, was geen aangename rit :)

Toen heeft Booking zelf andere accomodaties voorgesteld al duurde het wel een tijd voor er iets deftig uit de bus kwam... Ze hebben toen het verschil achteraf netjes terug betaald.

Lijkt me dus dat je moet booking moet praten en ze dat prijsverschil maar moeten ophoesten.
Succes!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bel Booking.com gewoon en geef ze een link naar dit topic. Geef aan dat je het op sociale media gaat gooien omdat je oprecht bezorgd bent dat andere mensen ook de dupe worden van dit soort misbruik. Natuurlijk hoop je er wel op dat het alsnog opgelost kan worden.

Ik heb bij Booking.com gewerkt en toentertijd was de customer service erg goed. Het zijn gewoon enorm behulpzame mensen die graag in oplossingen denken, en daar is ook gewoon geld voor beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 22:16
Blue-eagle schreef op donderdag 12 december 2019 @ 03:08:
Bel Booking.com gewoon en geef ze een link naar dit topic. Geef aan dat je het op sociale media gaat gooien omdat je oprecht bezorgd bent dat andere mensen ook de dupe worden van dit soort misbruik. Natuurlijk hoop je er wel op dat het alsnog opgelost kan worden.

Ik heb bij Booking.com gewerkt en toentertijd was de customer service erg goed. Het zijn gewoon enorm behulpzame mensen die graag in oplossingen denken, en daar is ook gewoon geld voor beschikbaar.
Ze zijn bezig met een peperduur hightech hoofdkantoor te bouwen. Dat verdien je niet terug met goede service is mijn ervaring.

Memento mori

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
AZ >>> SF

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bob-B190 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 05:23:
[...]
Ze zijn bezig met een peperduur hightech hoofdkantoor te bouwen. Dat verdien je niet terug met goede service is mijn ervaring.
Dat geld hebben ze al lang hoor :D Ik deed dagelijks experimenten, en samen met mij honderden andere developers, die met A/B-tests werden getoetst. Soms verloren ze een paar ton aan euros per dag, soms verdienen ze een paar ton per dag (per test). Al met al zat er jaarlijks een groei van 40% tot 60% in het hele bedrijf.

Een bedrijf als Booking.com valt of staat met goede customer service omdat een slechte reputatie het begin van het einde is. Goede service is, direct gezien, een kostenpost; sure. Maar indirect, op de langere termijn, levert het geld op omdat je terugkerende klanten ziet en mond-tot-mond-reclame ook z'n ding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57
Blue-eagle schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:31:
[...]

Dat geld hebben ze al lang hoor :D Ik deed dagelijks experimenten, en samen met mij honderden andere developers, die met A/B-tests werden getoetst. Soms verloren ze een paar ton aan euros per dag, soms verdienen ze een paar ton per dag (per test). Al met al zat er jaarlijks een groei van 40% tot 60% in het hele bedrijf.

Een bedrijf als Booking.com valt of staat met goede customer service omdat een slechte reputatie het begin van het einde is. Goede service is, direct gezien, een kostenpost; sure. Maar indirect, op de langere termijn, levert het geld op omdat je terugkerende klanten ziet en mond-tot-mond-reclame ook z'n ding doet.
Tja, hun verdienmodel is wel slim. Een groot deel van de accommodaties die ze aanbieden, zijn afhankelijk van Booking om veel gevonden en geboekt te worden en Booking strijkt veel percentage op.

Ik heb ook vaak gedonder met ze gehad, problemen met onverwachte betalingen bij de locatie of dubbel, het is denk ik de helft van de tijd bij mij in elk geval niet goed gegaan.

Ik zoek tegenwoordig op Booking en boek daarna direct bij de accommodatie.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:20

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

1nsane schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:09:
Ik zoek tegenwoordig op Booking en boek daarna direct bij de accommodatie.
Zo is het maar net!
Als je dat er bij zegt bij de gemiddelde hotelier, zijn ze blij met je is mijn ervaring.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Pagina: 1