Upgrade mogelijkheden voor beperkt budget (€300-€400)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malaking
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik zoek een?
Betaalbare upgrade voor mijn huidige systeem, waar valt de meeste winst te behalen

Wat is je budget?
€300 - €400 ongeveer

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke wensen, hoeven ook geen mooie kleurtjes of poespas te zijn, heb liever een wolf in schaapskleren >:)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Internetten, maar vooral gamen: PUBG (speel nu met ongeveer 125fps op aangepaste settings, niks op ultra, sommige zaken op high) en Overwatch (meeste op high)

Op zich ben ik best tevreden met mijn huidige setup, maar ik ben altijd in voor verbeteringen.
Nu is mijn budget beperkt en wil ik toch wat doen: heeft het nut? Zo ja waaraan kan ik het beste mijn geld uitgeven.

Huidige setup:
Intel Xeon E3-1231 V3
MSI Z97S SLI Krait Edition
Asus Geforce GTX 1060 OC 6GB
Crucial 2x 8gb DDR3
MS-Tech N850 voeding
Samsung Synchmaster P2770

Ik ben benieuwd, en alvast bedankt!

Beste antwoord (via Malaking op 12-12-2019 15:44)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Malaking 1080p met hoger Hz dan je nu hebt. oa IPS scherm pricewatch: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver qua voeding zou ik pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W Deze halen, die is ook goed geschikt voor upgrade in de toekomst.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Sowieso de voeding. MS-Tech is het slechtste van het slechtste.

Voor de rest: spaar verder tot je voor 1000 piek een compleet nieuw systeem kunt kopen want met je huidige budget verwacht ik niet veel verbetering.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Eigenlijk alleen de gpu is nog wel wat, waarom heb je een xeon build met een voeding die in china van de vrachtwagen gevallen is?

Als je wil upgraden zijn je cpu, mobo, voeding en ram aan de beurt, een compleet nieuw systeem (afgezien van misschien de gpu) is wel op zijn plaats.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Malaking Scherm en voeding vervangen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Malaking
Uszka schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:13:
Sowieso de voeding. MS-Tech is het slechtste van het slechtste.

Voor de rest: spaar verder tot je voor 1000 piek een compleet nieuw systeem kunt kopen want met je huidige budget verwacht ik niet veel verbetering.
Dank voor je reactie dit is ook iets waar ik al aan zat te denken.
Wintervacht schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:19:
Eigenlijk alleen de gpu is nog wel wat, waarom heb je een xeon build met een voeding die in china van de vrachtwagen gevallen is?

Als je wil upgraden zijn je cpu, mobo, voeding en ram aan de beurt, een compleet nieuw systeem (afgezien van misschien de gpu) is wel op zijn plaats.
Ook bedankt voor jou reactie, waarom ik toen die voeding heb gekozen, geen idee, het leek me een goede keus (misschien ook de goedkoopste), stel dat ik een voeding zou kopen, wat zou je voorstellen?
He Hackus, wat voor een scherm en voeding zou je aanraden?

Bedankt allen O+

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 20:39
Je benoemd je opslag niet in je openingspost. Is dat nog een hardschrijf? Dan is het zoiezo een grote aanrader om een ssd aan te schaffen en daar windows en een aantal games op te zetten

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Malaking schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:18:
[...]

Ook bedankt voor jou reactie, waarom ik toen die voeding heb gekozen, geen idee, het leek me een goede keus (misschien ook de goedkoopste), stel dat ik een voeding zou kopen, wat zou je voorstellen?
BeQuiet! Pure Power 11 (of de CM variant als je modulair wilt), of de Corsair RM550x bijvoorbeeld, is een hele populaire nowadays.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Malaking
Bennnie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:21:
Je benoemd je opslag niet in je openingspost. Is dat nog een hardschrijf? Dan is het zoiezo een grote aanrader om een ssd aan te schaffen en daar windows en een aantal games op te zetten
Excuses, vergeten te vermelden, heb idd een SSD waarop de games staan :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Malaking 1080p met hoger Hz dan je nu hebt. oa IPS scherm pricewatch: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver qua voeding zou ik pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W Deze halen, die is ook goed geschikt voor upgrade in de toekomst.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:01
Je zou het in 2 stappen kunnen doen.

Eerst je CPU/MOBO/RAM/VOEDING en dan sparen voor een nieuwe GPU volgend jaar.

Omdat je voeding moet vervangen ben je misschien iets meer kwijt.
Een soort setup die je kan kiezen is:
Maar er komen steeds meer moederborden uit voor Ryzen 5 3000 serie dus houdt de prijzen in de gaten.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 119,50€ 119,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 71,99€ 71,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 390,49

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:18
Je moet je vooral afvragen wat je wil verbeteren.
Wil je hogere settings draaien -> GPU
Wil je hogere FPS ook daadwerkelijk gaan zien -> scherm
Wil je meer FPS maar mogen instellingen omlaag -> CPU (heeft overigens weinig zin als je scherm niet meer Hz heeft)
En in alle gevallen -> voeding

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:08
Koop voor de voeding een goed merk met genoeg wattage.
Ik heb geloof 8 jaar geleden een corsair 550 w gekocht en gaat nog steeds met gemak mee

• Malaking
Ok!

Upgrade 1 uitgevoerd:
1. AOC C27G1 monitor, en dit voelt iig als een flinke upgrade
2. Gigabyte G750H 80plus gold

Over een maand of 2 de volgende upgrade:
Ik wil eigenlijk voor de processor gaan en een Ryzen7 3700X aanschaffen maar gezien ik niet het budget heb om alles in 1x aan te schaffen (Ryzen + mobo + geheugen tegelijk kopen) wat zou dan de eerst volgende logische stap zijn?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

videokaart als 2e.

oa 1660s (275,-)https://tweakers.net/pricewatch/1482064/msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x.html

Pagina: 1