Audiolab Symbol info

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 19:25
Hee Tweakers,

Vandaag heb ik van een vriend van me een setje Audiolab Symbol speakers in combinatie met een Onkyo TS-DX575X versterker overgenomen, praktisch voor nop (geruild tegen wat PC hardware die ik nog had liggen).

Ik heb ze net aangesloten, en ben behoorlijk te spreken over het geluid (ik kom van een JVC RX-508V en een setje Eltax Titanium). Maargoed, even los daarvan. Ik heb werkelijk geen flauw benul van de achtergrond en historie van dit merk en deze speakers. Ik weet dat ze uit NL komen, en dat het bedrijf niet erg bekend was, maar meer dan dat ook niet.

Overigens ben ik verre van een audiofiel, maar het begint allemaal steeds interessanter te worden.

Dus, heeft iemand enig idee wat ze ooit gekost hebben (omgerekend) en wat mensen er toen van vonden? Gewoon uit interesse :)

Did you try turning it off and on again?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
Hier iets over het merk: https://www.audiolab.nl/over-ons/
Op marktplaats kosten ze nu bijna niets. Waarschijnlijk omdat het zo’n onbekend merk is. Ze stonden zeker goed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
blissard schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:47:
Hier iets over het merk: https://www.audiolab.nl/over-ons/
Op marktplaats kosten ze nu bijna niets. Waarschijnlijk omdat het zo’n onbekend merk is. Ze stonden zeker goed bekend.
Dat valt mij dus op: de site zoals hij nu is lijkt van een ander bedrijf? Ze doen op het moment alleen speaker reparaties en enkele losse onderdelen verkopen, lijkt het. Ik heb met internet archive eens de oude site opgezocht, daar stond voor zover ik dat even gauw kon zien niets interessants op.

Edit: misschien eens lezen... Dat helpt wel met de juiste informatie vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door computer1_up op 10-12-2019 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

computer1_up schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:58:
[...]

Dat valt mij dus op: de site zoals hij nu is lijkt van een ander bedrijf? Ze doen op het moment alleen speaker reparaties en enkele losse onderdelen verkopen, lijkt het. Ik heb met internet archive eens de oude site opgezocht, daar stond voor zover ik dat even gauw kon zien niets interessants op.

Edit: misschien eens lezen... Dat helpt wel met de juiste informatie vinden.
Het verhaal in de link is letterlijk op te sommen als:
Speakerbouwer opgericht in 1976 met verschillende bekende series :p

Ze maken nu niets nieuws meer, zijn waarschijnlijk overgegaan van het bouwen van speakers naar het onderhouden van (in eerste instantie) eigen merk speakers, daar er voor de oude speakers wel ondersteuning bleef en daar mee verder gegaan als reparatiebedrijf.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computer1_up
Wintervacht schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:03:
[...]

Het verhaal in de link is letterlijk op te sommen als:
Speakerbouwer opgericht in 1976 met verschillende bekende series :p

Ze maken nu niets nieuws meer, zijn waarschijnlijk overgegaan van het bouwen van speakers naar het onderhouden van (in eerste instantie) eigen merk speakers, daar er voor de oude speakers wel ondersteuning bleef en daar mee verder gegaan als reparatiebedrijf.
Yep! en als ik nou gewoon eens meteen die link had geopend, had ik dat ook kunnen lezen :P

Ik heb ze net in ieder geval eens een mailtje gestuurd. Ik ben eens benieuwd of en wat voor antwoord ik krijg. Op internet kan ik iig heel weinig over deze lijn terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
Beste Remy,

De eerste twee cijfers van het serie nummer zijn het jaar waar in ze gebouwd
en verkocht zijn. De prijs van de symbol was destijds 499,- gulden per stuk.
De units die in de symbol gebruikt zijn, zijn van het merk vifa.

Met vriendelijke groet, <snip>, AUDIOLAB.

Dit is wat ik terug kreeg van Audiolab, mocht iemand geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Audiolab stond ook nog getest in de diverse Nederlandse HiFi bladen in de jaren '80. Erg fijne speakers. Heb er zelf een drietal series van gehad en eigenlijk altijd wel tevreden geweest. Goed geluid, goede bouwkwaliteit en onverwoestbare units.

2 jaar geleden boden ze nog wel nieuwe speakers aan op de site, die gebouwd was in 1996 ofzo, en nooit een update heeft gehad qua design.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1