Fanatec CSR Elite loadcell stuk ?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 21:31
Racefanaten,

Na 3 dagen wachten op een antwoord van de technische dienst van Fanatec hoop ik hier iemand te vinden die dit probleem wellicht herkend.
Ik heb de Fanatec CSR Elite pedalen met een loadcell. Nu heb ik de sensitivity op de pedaalswitch op 1 gezet maar ik krijg het pedaal nog niet eens voor 25% ingedrukt (25% ongeveer af te lezen in de Fanatec Software).
Als ik de sensitivity van de pedaalswitch op 10 zet krijg ik het pedaal met moeite naar 100% in de software.
Mijn vraag is dus, komt dit iemand bekend voor en is er een eenvoudige oplossing voor of is de loadcell misschien aan het einde van zijn levenscyclus?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:35
Hallo,

Ik heb ook de CSR Elites, weliswaar gemodded maar ik heb de loadcell ook al eens vervangen. op zich niet een big deal en niet heel erg duur. Als ik de sensitivity richting 10 draai dan heb ik binnen notime een volledige uitslag. Dus ik denk dat je loadcell stuk is. kan ook zijn dat de loadcell omhoog geschoven is, in dat geval gewoon terug drukken en even het boutje aandraaien.
Mocht je onderdelen voor de csr elites willen (ook de nieuwe loadcell) kijk even op bbj simracing. ze verkopen via ebay.

Hoop dat het wat helpt

groeten Onno

iRacing Profiel

• Oelske
dozo71 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:29:
Hallo,

Ik heb ook de CSR Elites, weliswaar gemodded maar ik heb de loadcell ook al eens vervangen. op zich niet een big deal en niet heel erg duur. Als ik de sensitivity richting 10 draai dan heb ik binnen notime een volledige uitslag. Dus ik denk dat je loadcell stuk is. kan ook zijn dat de loadcell omhoog geschoven is, in dat geval gewoon terug drukken en even het boutje aandraaien.
Mocht je onderdelen voor de csr elites willen (ook de nieuwe loadcell) kijk even op bbj simracing. ze verkopen via ebay.

Hoop dat het wat helpt

groeten Onno
Bedankt voor je reactie. Ik had mijn vraag ook gepost op het Kunos forum, waar ze mij goed geholpen hebben. Ik heb de buis waar die stang in gaat die tegen de loadcell aandrukt losgehaald (dat grote zwarte plastic blok). Deze bleek helemaal vol met vet en stof te zitten.
Het remmen gaat nu een stuk vloeiender en ik kan nu op sensitivity 10 makkelijk de 100% halen.
Echter, op sensitivity 1, haal ik amper de 40%. Hoever kom jij daar?
Mag ik tevens vragen wat je gemodded hebt?

• dozo71
Ik heb een nieuwe sterkere throttle spring gekocht en de brake upgrade mod. Ook een paar raisers gekocht om de pedalen wat rechter te krijgen

Deze brake mod:
YouTube: Ultimate Brake Upgrade System for Fanatec CSR Elite Pedals #1

Maar ik weet niet of ze die op het ogenblik nog verkopen. Scheelde mij een upgrade. Misschien over een jaar of zo eens kijken naar een nieuw setje maar ze kunnen nu weer even mee. Geen idee wat betreft de gevoeligheid zal eens kijken

[ Voor 8% gewijzigd door dozo71 op 12-12-2019 19:25 ]

iRacing Profiel

• Oelske
Die brakemod verkopen ze niet meer via Ebay zo te zien. Is het echt een grote verbetering ten opzichte van de standaard loadcell?
Ik kom van een setje standaard Thrustmaster T300 pedalen, dus ik heb weinig aan te merken op de CSR elites.
De vering voor het gaspedaal zie ik nog wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Ja ik vindt het wel een verbetering, maar ik gebruik het alleen om het leven van de pedalen iets te rekken (wilde eigenlijk al upgraden naar heusinkvelds maar was een te grote uitgave op dat moment) Ik denk dat als je tevreden bent met de csr elites je het geld beter in de zak kunt houden. En dan over een paar jaar naar v3's kunt gaan of nog beter heusinkvelds. Mocht je dat uberhaupt willen. Met de heusinkvelds hoef je dan nooit meer te upgraden. 😁

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
dozo71 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:15:
Ja ik vindt het wel een verbetering, maar ik gebruik het alleen om het leven van de pedalen iets te rekken (wilde eigenlijk al upgraden naar heusinkvelds maar was een te grote uitgave op dat moment) Ik denk dat als je tevreden bent met de csr elites je het geld beter in de zak kunt houden. En dan over een paar jaar naar v3's kunt gaan of nog beter heusinkvelds. Mocht je dat uberhaupt willen. Met de heusinkvelds hoef je dan nooit meer te upgraden. 😁
Ik kan via Google ook niet zo 1,2,3 een andere maker van die brakemod vinden, dus dat gaat 'm niet worden. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze pedalen en zie als casual racer ook geen reden om veel geld uit te geven aan nieuwe pedalen. Wellicht nog die sterkere vering voor het gaspedaal aangezien die standaard wel erg licht is.
Die Heusinkvelds zijn prijzige jongens zie ik, €1300,- voor 3 pedalen is mij iets te gortig :P
Eerst maar weer eens oefenen met de huidige setup en wellicht meedoen aan het tweakers ACC kampioenschap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Oelske schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:54:
[...]

Ik kan via Google ook niet zo 1,2,3 een andere maker van die brakemod vinden, dus dat gaat 'm niet worden. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze pedalen en zie als casual racer ook geen reden om veel geld uit te geven aan nieuwe pedalen. Wellicht nog die sterkere vering voor het gaspedaal aangezien die standaard wel erg licht is.
Die Heusinkvelds zijn prijzige jongens zie ik, €1300,- voor 3 pedalen is mij iets te gortig :P
Eerst maar weer eens oefenen met de huidige setup en wellicht meedoen aan het tweakers ACC kampioenschap 8)
Ja heusinkvelds zijn niet goedkoop maar de sprints zijn er voor 699,-. Maar dat is natuurlijk niet nodig om plezier te hebben.

iRacing Profiel

Pagina: 1