Fout in het artikel over CERN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
reviews: CERN: grotere ring of lineair? Grootste natuurkundeproef heeft ambitie
@letatcest

In dit artikel wordt een aantal keren genoemd dat er nieuwe supergeleiders worden gezocht die bij hogere temperaturen werken om kosten te besparen op koeling. Echter is niet de temperatuur de limiet in een deeltjesversneller. Meestal is de kritische veldsterkte belangrijker. Vaak hebben supergeleiders met een hogere kritische temperatuur ook een hogere kritische veldsterkte. De supergeleiders worden wel op circa 4.2K (vloeibaar helium) gebruikt om de kritische veldsterkte zo groot mogelijk te laten zijn.

Zie ook: https://www.researchgate....stitute-of_fig2_308983900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 15:57

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hufter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:21:
@letatcest

In dit artikel wordt een aantal keren genoemd dat er nieuwe supergeleiders worden gezocht die bij hogere temperaturen werken om kosten te besparen op koeling. Echter is niet de temperatuur de limiet in een deeltjesversneller. Meestal is de kritische veldsterkte belangrijker. Vaak hebben supergeleiders met een hogere kritische temperatuur ook een hogere kritische veldsterkte. De supergeleiders worden wel op circa 4.2K (vloeibaar helium) gebruikt om de kritische veldsterkte zo groot mogelijk te laten zijn.

Dank voor je opmerking, ik ga morgen uitzoeken of en hoe ik het eventueel beter anders op kan schrijven.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik wilde je nog even updaten over je vraag: mijn voorstelling is vermoedelijk juist en de jouwe vermoedelijk ook, maar vooralsnog heb ik niet de mensen gesproken die zichzelf als expert in deze zien (iedereen zit qua reactiesnelheid duidelijk in de eindejaarssnelheid: langzaam). Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hufter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:21:
@letatcest

Inmiddels aangepast, je had helemaal gelijk, dank voor de opmerkzaamheid!