Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakNiels
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05-2024
Hallo, ik wil een vraag stellen voor een vriendin.
...

Ik heb een tijd geleden een SSD geinstalleerd in haar macbook pro uit 2011. Een paar maanden later viel ofwel de videokaart of het moederbord uit en ga het ding geen beeld meer.

De Apple store vind hem niet reparabel, en wilde hem ook niet onderzoeken.

Voor het budget wat zij heeft zou het fijn zijn als het toch nog te repareren valt, zeker na de investering in de SSD.

Wat is jullie advies? Is het (laten) vervangen van moederbord/video een optie? En waar zou ze dat dan kunnen laten doen (Amsterdam)

dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De SSD kan je er uit halen en blijven gebruiken of doorverkopen.

Je geeft geen budget op, maar ik zou gewoon naar 2de hands kijken. Het 2011 model krijgt officieel geen nieuwe MacOS ondersteuning meer, dus kijk naar 2015 modellen zou ik zeggen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakNiels
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-07 12:24
Ik heb een late model 2011 voorzien van Catalina middels een hack (dosdude1), die machines gaan voor rond de 350,- op marktplaats. Met een SSD is hij prima, echter verwacht geen Logic, FCP of iMovie te draaien. Voor netflix, pages, numbers en keynote is hij prima. Je kunt via ali of wish nog wel een logic board bestellen voor 70 dollar en dan het logic board vervangen, maar dat vereist een hoop schroevendraaiertjes en geduld. Model van na 2015 is wel slimmer, maar ja kost wel meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Als je een beetje handig bent, zou je ook een poging kunnen doen om de GPU op het moederbord uit te schakelen. (even Googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Dat 2011 model staat bekend om video/logicboard problemen, heb 't zelf ook gehad. Er is ook een tweakblog over dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakNiels
Dank allemaal,
ze gaat toch voor een 2015 exemplaar, de ssd wordt een backupschijf.
Pagina: 1