Toon posts:

ASUS A7V FREEZE onder windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,
Ik heb een probleem Mijn pc hangt steeds (beeld freez en het geluid blijft hangen net als bij een plaat die blijft hangen!!!) Ik heb het volgende in mij pc zitten:
- A7V met 1000 mhrz AMD TB (niet overclocked)
- 3x 256 mb 133 7 ns
- Geforce 256 GTS
- 1x 60 gb 7200 toeren maxtor
1x 30 gb 7200 toeren maxtor
- netwerk kaart (3com 3c905b)
- SB-Live
- 300 w voeding in aopen HQ8 kast.
- bios en drivers van alles geupdate etc.
- 1x DVD 1x CD-rom 1x CD burner
- EN RUIM VOLDOENDE KOELING o.a Dragon orb 3

En het koleren ding heeft nog nooit stabiel gedraaid :') maar wie o wie heeft er nou echt een oplossing waar we wat mee kunnen

laterzzz

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

[topic=49929]

Verwijderd

Wat heb je er wel niet allemaal in hangen man. 90 gig aan schijfruimte en 768 mb geheugen >:)

Wat je eraan kan doen is om alles opnieuw te installeren. Dus eruit halen en opnieuw erin zetten totdat het probleem zch weer voordoet. Dan weet je precies waar het aan ligt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet ut Er zit meer dan genoeg in aan spullen maar ik heb alles en dan ook alles geprobeerd zelf op een nieuwe image met enkel mijn video kaart erin en alsnog problemen ik denk dat dat KLOTEN MOEDERBORD het probleem is (sorry somige hebben er miss betere ervaring mee )

iemand een idee¿¿¿¿ :?

Verwijderd

Twee dingen die bij mij geholpen hebben: Ten eerste heb ik de VIO verhoogd (jumper aan de bovenkant van het moederbord naar de rechtse positie). Dit hielp dramatisch, het aantal hangers ging terug van 1 maal per half uur naar eenmaal per week. Vervolgens heb ik de hardware acceleration van de geluidskaart uitgezet. Dit lijkt te helpen maar heb ik te kort geleden gedaan om te kunnen beoordelen. Beide tips komen van DejaNews nieuwsgroepen.

Verwijderd

Oh ja, ook heb ik mijn no-name voeding van 300 watt vervangen door een 430 watt enermax. Met de 300 watt voeding was de situatie nog dramatischer.

• Amplify
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 10:39
Ik heb z'n beetje dezelfde config als jij.
Ik had ook last van vastlopers.

En ik ben kippig...

Your mind is trapped by the thought of it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment een Dragon orb en die houd de cpu in de bios op 43 graden.
Ik heb gehoord dat er een probleem was met het voltage dat er 3,5 v naar het geheugen gaat en dat dat 3,3 moet zijn. Maar het blijft een groot raadsel voor mij. Maar ik weet niet precies welke jumpers ik moet gebruiken hij staat nu op jumper free. Hoe moet ie worden gezet?? weet iemand dat? Ik ben mijn boekje kwijt

laterzz

Verwijderd

Ik draai ook jumperfree maar dit staat los van de VIO instelling. Het is de jumper recht boven de voedingsconnector, ik denk dat er wel VIO of zo iets bijstaat. Default wordt deze geleverd in de middelste stand, dat is 3,56 volt. Dat is al meer dan de standaard 3,35 volt in de linkerstand. Ik heb hem dus naar rechts gezet, geeft 3,69 volt en loste voor mij dus alles op.

==OO O==O OO== o: pin, ==: jumper
3,35...3,56...3,69 volt

Verwijderd

Topicstarter
kan je iets preciezer zijn waar ik die kan vinden zit ie boven je bios batterij??

Verwijderd

heb bijna zelfde config, en na 5 maanden drama bleek het in die hoerentoeter ATA100 zooi te zitten. Is gewoon naar z'n cholera. Alles op ATA66 gehangen, en doet het als een tiet nu. Linux wilde ok maar niet installen en dat is toch wel raar. Nu gaat dat ook zonder probs. Probeer dat eens. Ik heb ook de bios instellingen van Anandtech gevolgd (kan link ff niet vinden. Anandtech site doet beetje moeilijk :( )

Verwijderd

Hij zit schuin boven de BIOS batterij, boven de 20 polie voedingsconnector, het zijn dus vier pinnen met in jouw geval een jumper op de middelste twee pinnen. Ik denk dat er iets van VIO bijstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb het gezien en helemaal naar rechts gezet. Op goedde hoop hij is nu een banchmark aan het draaien 2001 mad onion is nu de 2e run vorige had ie 3476 en draaide goed. Ik hoop dat het nou eindelijk gaat werken want ik zit al maanden te klootzakken. :P tnx he

Verwijderd

Topicstarter
Darn. Het probleem lijkt opgelost te zijn.
Effe afkloppen. Maar moet nog eerst heftig gaan testen. Ik hoop dat dit het is.

tnx in iedergeval

laterzzzz

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Mijn neef had dit ook , en ik had het nooit.
Oplossing bleek .....

BIOS Updaten/Flashen naar laatste stabiele versie (1.008 meen ik)

Systeem installeren met W2k geeft ook een lekkere stabiliteits-boost trouwens.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Ik juist problemen met Win2k die ik nooit had onder WinMe... Beetje omgekeerde wereld, niet? Vreemdig...

Heb net ook die VIO omgezet, even kijken wat dat uithaalt.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Pagina: 1