Windows 7 met Windows Media Center vanaf januari 2020?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om TV te kijken en op te nemen gebruik ik al jaren Windows 7 met Windows Media Center (WMC). Ik heb wel eens naar Kodi of andere alternatieven voor live-TV gekeken, maar nog steeds lijkt de WMC-ervaring onovertroffen.

Vandaag kreeg ik de melding in beeld dat de elektronische gids-gegevens (EPG) vanaf januari 2020 niet meer doorgegeven zullen worden door Microsoft. Na wat onderzoek leek EPG123 een goed alternatief. EPG123 maakt gebruik van SchedulesDirect om de data binnen te halen. Helaas blijkt Nederland niet op de lijst van landen te staan waar data van wordt doorgegeven.

Ik ben daarom op zoek naar een andere oplossing om de EPG van WMC te laten ophalen. Mocht er geen oplossing voor Nederland bestaan, dan zal ik me moeten oriënteren op de overstap naar een ander softwarepakket. Zijn er meer mensen die deze maand met dit dilemma zitten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 22:40
Windows 10 met die media center is geen oplossing? Weet dat je windows 7 (bij mij zelfs mijn oude Vista) key gewoon werkt als windows 10 key.

gebruik de windows media creation tool (website microsoft) om een windows installatie usb stick/dvd in elkaar te draaien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
XMLTV lijkt nog wel wat mogelijkheden te bieden om EPG op te halen, maar waar loop je bij Kodi precies tegenaan dan? Kodi zelf is namelijk alleen een front-end dat voor je backend dienst doet, en vermoedelijk dat het daarop mis loopt.

Voor wat betreft de backends kan ik me voorstellen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet. Naar mijn mening is de meest ideale combinatie DVB Viewer Media Server als backend, en Kodi als front-end. Ik gebruik het al enkele jaren voor live-tv en ik zou niet anders ook maar meer willen. Zal op Windows 7 ook prima werken. Daarmee heb je dan ook meteen geen omkijken meer naar onder meer EPG

iRacing Profiel