Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByzLyz
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door ByzLyz op 30-11-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik werk met mensen met een HBO of die alleen een WO bachelor hebben... en d'r zit geen verschil in salariëring wat dan ook. Ook niet met mijn Master. Uiteindelijk geeft dat papiertje je instap. De rest zal je op werk moeten bewijzen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 09:04

drooger

Falen is ook een kunst.

Een deeltijd master volgen in de IT kan prima. Alleen het nadeel is dat het aantal deeltijd masters significant minder is dan het aantal voltijd. Je moet dus maar net geluk hebben dat er een interessante master tussen zit.

Voor grote stappen maken in het salaris is een master in de eerste jaren niet nodig, die stappen kan je ook wel met en zonder certificering maken.

Persoonlijk zie ik een master meer voor eigenbelang, niet als iets dat je moet doen om er beter mee te verdienen. Natuurlijk is dat mooi meegenomen, maar het is zeker in de IT echt geen must.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
In algemeenheid kun je stellen dat je met een Master in andere rollen start, daarmee hoger instapt en betere doorgroeimogelijkheden hebt.

Bijscholen / certificeringen zijn altijd nodig. Het soort certificering verschilt per functie.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

[ Voor 30% gewijzigd door Sethro op 10-12-2019 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er zit echter best veel verschil in het type werk waar je voor opgeleid wordt. HBO is prima voor de meer uitvoerende/practische functies, en daarbij zal een master misschien niet heel veel toevoegen. Een master bereid je echter een stuk beter voor voor de meer theoretische/onderzoekende functies zoals R&D functies.

Als het academische je ligt zou ik zeker aanraden om gewoon die master te doen. Later wordt dat alleen maar lastiger. Ik heb zelf kort een master gedaan na mijn HBO en dat bleek echter vrij snel niet mijn ding te zijn. Ben blij dat ik het wel geprobeerd heb, anders zou ik er misschien later nog over getwijfeld hebben op het moment dat tijd/geld het al lastiger maakt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exact dit:
Sethro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:54:
In algemeenheid kun je stellen dat je met een Master in andere rollen start, daarmee hoger instapt en betere doorgroeimogelijkheden hebt.

Bijscholen / certificeringen zijn altijd nodig. Het soort certificering verschilt per functie.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
en
Woy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:00:
Er zit echter best veel verschil in het type werk waar je voor opgeleid wordt. HBO is prima voor de meer uitvoerende/practische functies, en daarbij zal een master misschien niet heel veel toevoegen. Een master bereid je echter een stuk beter voor voor de meer theoretische/onderzoekende functies zoals R&D functies.

Als het academische je ligt zou ik zeker aanraden om gewoon die master te doen. Later wordt dat alleen maar lastiger. Ik heb zelf kort een master gedaan na mijn HBO en dat bleek echter vrij snel niet mijn ding te zijn. Ben blij dat ik het wel geprobeerd heb, anders zou ik er misschien later nog over getwijfeld hebben op het moment dat tijd/geld het al lastiger maakt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 21:54
Bij de overheid wordt in de management functies (schaal 13+) wel een master geeist. Ook bij veel consultancies ben ik een master als harde eis tegengekomen in het functieprofiel. Als je het je nu kan permiteren en een managementsfuncties ambieert zou ik het zeker doen. Die twee jaar haal je zo weer in.

[ Voor 6% gewijzigd door AequitasII op 10-12-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:55
AequitasII schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:45:
Bij de overheid wordt in de management functies (schaal 13+) wel een master geeist. Ook bij veel consultancies ben ik een master als harde eis tegengekomen in het functieprofiel. Als je het je nu kan permiteren en een managementsfuncties ambieert zou ik het zeker doen. Die twee jaar haal je zo weer in.
Dit. Ondanks dat ik het sprekende voorbeeld ben dat je zonder de juiste papieren (hoogste afgemaakt is mbo) toch een goede carrière kan hebben raad ik mijn pad iedereen af.

Kort door de bocht: Studeer zo lang mogelijk door tot een zo hoog mogelijk niveau, zolang je het naar de zin blijft hebben that is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurmandje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-01 09:29
Moet je geen pre-master o.i.d. volgen om van hbo bachelor naar wo master te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByzLyz
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door ByzLyz op 30-11-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
Het is volgens mij vooral het carriereplafond waar je al dan niet eerder tegen aan loopt. Je kan ook werken en een deeltijdmaster gaan doen. Pittig, maar te doen.

Ja, er zijn altijd uitzonderingen en mensen die nooit naar school geweest zijn en toch miljonair zijn geworden, etc.

Memento mori

Pagina: 1