.
[ Voor 99% gewijzigd door ByzLyz op 30-11-2021 22:46 ]
I have stability. The ability to stab.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
[ Voor 30% gewijzigd door Sethro op 10-12-2019 17:58 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
enSethro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:54:
In algemeenheid kun je stellen dat je met een Master in andere rollen start, daarmee hoger instapt en betere doorgroeimogelijkheden hebt.
Bijscholen / certificeringen zijn altijd nodig. Het soort certificering verschilt per functie.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Woy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:00:
Er zit echter best veel verschil in het type werk waar je voor opgeleid wordt. HBO is prima voor de meer uitvoerende/practische functies, en daarbij zal een master misschien niet heel veel toevoegen. Een master bereid je echter een stuk beter voor voor de meer theoretische/onderzoekende functies zoals R&D functies.
Als het academische je ligt zou ik zeker aanraden om gewoon die master te doen. Later wordt dat alleen maar lastiger. Ik heb zelf kort een master gedaan na mijn HBO en dat bleek echter vrij snel niet mijn ding te zijn. Ben blij dat ik het wel geprobeerd heb, anders zou ik er misschien later nog over getwijfeld hebben op het moment dat tijd/geld het al lastiger maakt.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 6% gewijzigd door AequitasII op 10-12-2019 20:46 ]
Dit. Ondanks dat ik het sprekende voorbeeld ben dat je zonder de juiste papieren (hoogste afgemaakt is mbo) toch een goede carrière kan hebben raad ik mijn pad iedereen af.AequitasII schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:45:
Bij de overheid wordt in de management functies (schaal 13+) wel een master geeist. Ook bij veel consultancies ben ik een master als harde eis tegengekomen in het functieprofiel. Als je het je nu kan permiteren en een managementsfuncties ambieert zou ik het zeker doen. Die twee jaar haal je zo weer in.
Memento mori
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq