Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 00:48
Hallo,
Ik heb een hp t430, hier op wil ik een rdp session draaien en een browser daar onder.
Alleen mijn xfreerdp opent steeds in het midden, ik wil dat hij gewoon op position x0 en y0 opent.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
hp Thinclient T430
ThinPro 7
Xfree rdp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb door middel van:
xfreerdp /v:ip /w:1000 /h:1000 /window-position:0,0
xfreerdp /v:ip /w:1000 /h:1000 /window-position:0x0
xfreerdp /v:ip /w:1000 /h:1000 /window-position:0.0

Geprobeerd. Alleen helaas blijft het in de midden open.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan alleen https://github.com/FreeRDP/FreeRDP/issues/1077 vinden, maar die is zonder reden en oplossing gesloten. Posities worden trouwens vaak met xoff+yoff genoteerd.

Als je de Window Manager weet van dat ding (ik vermoed Xfwm4, van Xfce4) kan je daar ook nog wat mee proberen. In andere gevallen zijn er nog externe tools zoals devilspie om vensters met bepaalde eigenschappen (zoals titel of type) ergens te plaatsen. Maar dat moet wel beschikbaar zijn op de thin client en dat kan nog best lastig zijn.

Ik heb heel vroeger op een Linux gebaseerde HP Thin Client eens de rdesktop package bijgewerkt met een non-HP versie, want de TC draaide feitelijk Debian. Het werkte, maar elke paar minuten werd de verbinding verbroken. Of nou de HP software het proces afsloot, het crashte of wat anders weet ik niet, maar het kreeg iig ipv het gewenste resultaat een onwerkbare situatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 00:48
Hero of Time schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:06:
Ik kan alleen https://github.com/FreeRDP/FreeRDP/issues/1077 vinden, maar die is zonder reden en oplossing gesloten. Posities worden trouwens vaak met xoff+yoff genoteerd.

Als je de Window Manager weet van dat ding (ik vermoed Xfwm4, van Xfce4) kan je daar ook nog wat mee proberen. In andere gevallen zijn er nog externe tools zoals devilspie om vensters met bepaalde eigenschappen (zoals titel of type) ergens te plaatsen. Maar dat moet wel beschikbaar zijn op de thin client en dat kan nog best lastig zijn.

Ik heb heel vroeger op een Linux gebaseerde HP Thin Client eens de rdesktop package bijgewerkt met een non-HP versie, want de TC draaide feitelijk Debian. Het werkte, maar elke paar minuten werd de verbinding verbroken. Of nou de HP software het proces afsloot, het crashte of wat anders weet ik niet, maar het kreeg iig ipv het gewenste resultaat een onwerkbare situatie.
Helaas draait hij "openbox" ik heb hier aangeven dat die links moet openen. Dit heeft het helaas niet gefixt.

edit::
Ik keek verkeerd, het is Xfce4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 21:08

MartinMeijerink

Computerrorist

Ik heb gemerkt dat xfreerdp erg buggy is met het accepteren van parameters, en uiteindelijk gebruik ik toch gewoon rdesktop, die dit probleemloos doet, en wel als volgt:
rdesktop -g1000x1000+0+0 ...

[ Voor 0% gewijzigd door MartinMeijerink op 18-12-2019 17:47 . Reden: typo ]

An unbreakable toy is useful to break other toys