Welke WIFI-adapter voor mijn PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
WIFI adapter voor mijn pc

Wat is je budget?
N.v.t.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Okay,...wat heb ik? Een pc waar ik een aantal films op heb staan. Sommige met het H.265 codec. Verder heb ik een hele oude televisie, een Mede8er mediaspeler en een Chromcast.

Wat wil ik? Ik zou graag de films met de H.265 codec rechtstreeks vanaf mijn pc streamen naar mijn televisie (dit vanwege het feit dat mijn Mede8er geen H.265 ondersteunt). Dat kan ik nu niet omdat mijn pc geen WIFI ontvanger heeft. Dus ben ik op zoek naar een WIFI-adapter welke ik aan kan sluiten op mijn pc en waarmee ik dan, via de Chromecast, mijn films op mijn tv kan bekijken. Op zich niet zo'n moeilijke vraag, dus ik kwam na wat onderzoek uit bij de TP-Link Archer T4U. Deze komt goed uit de test dus dat was wel wat voor mij. Echter nu staat er bij de info van dit apparaat het volgende:

Let op: deze adapter wordt niet herkend door een wifi ready TV. Om hiervan gebruik te maken heb je een aparte (usb) wifi dongle nodig die is goedgekeurd door de fabrikant van de TV.

Zoals gezegd heb ik nog een oude tv en stiekem hoop ik dat die het een keer op gaat geven of ik moet komende maand de staatsloterij winnen (of in ieder geval een geldbedrag) en dan zou ik graag deze televisie kopen: LG OLED65C9PLA.

Dus,.....mijn vraag is nu:

Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik een WIFI-adapter koop die ook geschikt is voor een bepaalde televisie. Niet dat ik nu zo'n adapter koop, deze maand een geldbedrag win en die LG ga kopen, en dat dan blijkt dat die adapter weer niet werkt met die tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie hierboven

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie hierboven.

[ Voor 59% gewijzigd door 103720 op 10-12-2019 15:30 ]

Beste antwoord (via 103720 op 10-12-2019 15:54)

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 10:14
Heb je al een WIFI netwerk in huis? Zo ja, dan werkt z'n beetje elke wifi dongle. Het heeft niks met je TV te maken. Want de oude (geen wifi maar chromecast) werkt op je WIFI netwerk en je mogelijk nieuwe TV zal ook gewoon werken met je WIFI netwerk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 10:14
Heb je al een WIFI netwerk in huis? Zo ja, dan werkt z'n beetje elke wifi dongle. Het heeft niks met je TV te maken. Want de oude (geen wifi maar chromecast) werkt op je WIFI netwerk en je mogelijk nieuwe TV zal ook gewoon werken met je WIFI netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
De melding dat je de dongle niet voor de TV kan gebruiken, is puur om te voorkomen dat mensen de dongle in de TV stoppen zodat de TV Wifi heeft. ( want dat werkt niet )

De dongle voor je PC om je PC WIFI te geven kan dus gewoon.

Dus ja als je chromecast hebt kan je gewoon van je PC streamen.

[ Voor 17% gewijzigd door corporalnl op 10-12-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Okay, ....wow da's snel beantwoord. @Pikkemans en @corporalnl , bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:30
Maar zit je PC niet al op je netwerk?

Dan gaat het toch gewoon via je netwerkkaart - kabel - switch/router/AP - chromecast?

[ Voor 54% gewijzigd door podarcis op 10-12-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
podarcis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:10:
Maar zit je PC niet al op je netwerk?

Dan gaat het toch gewoon via je netwerkkaart - kabel - switch/router/AP - chromecast?
Huh? Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Om dan maar meteen het duidelijk te hebben; je hebt geen wifi netwerk kaart nodig, tenminste als je pc al op je netwerk zit...

Geef even aan hoe je netwerk in elkaar zit (merk, type, etc), dan kunnen we je waarschijnlijk beter helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

korte samenvatting: je computer heeft geen WiFi nodig om met een Chromecast te communiceren als je nu al met je computer op internet kan.

Langer verhaal:
Je internet verbinding komt je huis binnen op een of andere manier. Telefoonlijn (ADSL), Glasvezel of televisiekabel is het meest gebruikelijk.
Daar heb je een kastje met knipperende lampjes bij gekregen. Dat ding heet een 'Router' en is een soort verdeelpunt te noemen.

Jouw computer kan nu al op internet (tenminste, dat neem ik aan), dus hij communiceert nu al met de router. Dat kan dus met een draad, maar ook via WiFi. Blijkbaar is dat nu een draad, gezien je zegt te zoeken naar een WiFi adapter.

Je Chromecast heeft géén draad, maar gebruikt WiFi om met de router te praten.
Het leuke is, dat wanneer beide apparaten met de router kunnen praten, ze óók met elkaar kunnen praten, ongeacht of ze via een draad of via WiFi met de router zijn verbonden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Okay, ja wat jullie zeggen is volgens mij helemaal waar.

Maar heb altijd begrepen dat een Chromecast alleen werkt via WIFI. Dus da's niet waar.

Heb een Ziggo router/modem/mediabox. Is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

103720 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:28:
Okay, ja wat jullie zeggen is volgens mij helemaal waar.

Maar heb altijd begrepen dat een Chromecast alleen werkt via WIFI. Dus da's niet waar.

Heb een Ziggo router/modem/mediabox. Is dat voldoende?
Jawel, dat is wél waar. Hij kan alleen maar via WiFi met je router praten, hij heeft geen aansluiting voor een netwerkkabel. De router zorgt voor de verdere communicatie naar de rest van je apparaten.

En ja, een Ziggo kastje is voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 10-12-2019 16:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Die chromecast werkt inderdaad via wifi... maar je wifi en je bedrade netwerk zijn gewoon onderling verbonden...

Met iets als PLEX, VLC of Chrome kun je vanaf je pc casten naar de chromecast.

Dus geef even aan wat voor hardware je allemaal hebt staan, dan maakt het wat makkelijker aan te geven wat je precies nodig hebt om te bereiken wat je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
podarcis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:31:
Dus geef even aan wat voor hardware je allemaal hebt staan, dan maakt het wat makkelijker aan te geven wat je precies nodig hebt om te bereiken wat je wilt...
Een pc
Een Philips televisie (van 10 jaar oud)
Een Mede8er mediaspeler
Een Chromecast
Een Denon AV-Receiver AVR-X2000
Een Ziggo Horizon mediabox

[ Voor 3% gewijzigd door 103720 op 10-12-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Ziet er vrij normaal uit (iets gedetaileerder had gemogen, wat is bijvoorbeeld bedraad aangesloten en wat niet), daarmee moet het toch wel lukken.

Kijk eens naar Plex (https://www.plex.tv/nl/). Daarmee gaat het. Een wat uitgebreidere uitleg staat bijvoorbeeld op https://computertotaal.nl...ag-met-plex-media-server/

Succes. Laat maar weten hoe ver je komt (en waar je tegenaan loopt als het niet lukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Okay, de pc is via een netwerkkabel aangesloten aan het Ziggo modem.

Vanuiit het Ziggo modem loopt er een netwerkkabel naar een Netgear ProSafe Gigabit Switch GS105.

Vanuit die switch gaat er een netwerkkabel naar de Mede8er mediaspeler en naar de Denon AV receiver.

Vanuit het Ziggo modem loopt er een coaxkabel naar de Ziggo Horizon Mediabox.

Vanuit de Mediabox loopt er een coaxkabel naar de televisie.

De Chromecast zit in de Denon AV receiver.

De televisie zit met coax aan het Ziggo modem. De Mede8er zit via een kabel aan het Ziggo modem. De Chromecast zit via HDMI aan de Denon. De Ziggo Mediabox zit met een netwerkkabel aan het Ziggo modem.

Ik ga me verdiepen in Plex en kom er zeker op terug. Hartelijk dank alvast voor de service.

• 103720
Helaas, Plex leek een fantastische optie, maar daarmee kan ik onder andere geen ISO en BDMV bestanden mee afspelen. Die laat hij niet zien in de bibliotheek.
Pagina: 1