Mijn vraag
Zojuist de pricewatch: Cooler Master MasterMouse MM530 binnen gekregen. Op zich blij met deze mooie en accurate muis. Maar nu viel me op dat bij de 2e DPI-voorkeur, de muis verticaal veel minder verplaatst op het scherm dan horizontaal. Oftewel bij het circuleren van de muis op de muismat beweegt de cursor op het scherm in ovaal vorm. Dit terwijl de instelling wel voor X&Y gelijk staat afgesteld op 1500.
Op een gegeven moment deed ie dit ook bij de 3e DPI-voorkeur, maar ik heb geen idee waarom. Na herinstallatie van de software en reboot Windows is de 3e DPI-voorkeur weer in orde, maar de 2e blijft raar doen.
Hier een (klikbaar) screenshot van de instellingen:

Heeft iemand enig idee waarom? Is deze muis defect, of is het een instelling?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- pricewatch: Cooler Master MasterMouse MM530
- Cooler Master Portal software v1.01
- MM530 Software v1.15
- MM530 Firmware v1.01.00
- Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Zonder software van Cooler Master (dus alleen driver van Win10).
- Herinstallatie software Cooler Master.
- Switchen naar een ander profiel (onderaan screenshot).
- Aanpassen DPI-level bij 2e DPI-voorkeur van 1200 standaard naar 800 en 1500 X&Y.
- Polling tijdelijk aangepast naar 125Hz.
- Mousepad geprobeerd toe te voegen, en de verschillende CM mousepads geprobeerd.
- Verschillende ondergronden gebruikt: Muismat, rechtstreeks op bureau, of op een wit A4.
Zojuist de pricewatch: Cooler Master MasterMouse MM530 binnen gekregen. Op zich blij met deze mooie en accurate muis. Maar nu viel me op dat bij de 2e DPI-voorkeur, de muis verticaal veel minder verplaatst op het scherm dan horizontaal. Oftewel bij het circuleren van de muis op de muismat beweegt de cursor op het scherm in ovaal vorm. Dit terwijl de instelling wel voor X&Y gelijk staat afgesteld op 1500.
Op een gegeven moment deed ie dit ook bij de 3e DPI-voorkeur, maar ik heb geen idee waarom. Na herinstallatie van de software en reboot Windows is de 3e DPI-voorkeur weer in orde, maar de 2e blijft raar doen.
Hier een (klikbaar) screenshot van de instellingen:

Heeft iemand enig idee waarom? Is deze muis defect, of is het een instelling?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- pricewatch: Cooler Master MasterMouse MM530
- Cooler Master Portal software v1.01
- MM530 Software v1.15
- MM530 Firmware v1.01.00
- Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Zonder software van Cooler Master (dus alleen driver van Win10).
- Herinstallatie software Cooler Master.
- Switchen naar een ander profiel (onderaan screenshot).
- Aanpassen DPI-level bij 2e DPI-voorkeur van 1200 standaard naar 800 en 1500 X&Y.
- Polling tijdelijk aangepast naar 125Hz.
- Mousepad geprobeerd toe te voegen, en de verschillende CM mousepads geprobeerd.
- Verschillende ondergronden gebruikt: Muismat, rechtstreeks op bureau, of op een wit A4.