Overzetten windows 10 pro naar nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie1423
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-09 17:05
Geachte lezers,

Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht, omdat mijn oude hinderlijk traag begon te worden. Op deze laptop, van nu ondertussen al flink wat jaartjes oud, staat overigens wel een windows 10 pro licentie. Op mijn nieuwe staat standaard windows 10 home, maar zou ik graag willen upgraden naar de pro versie die op mijn oude laptop staat, zonder dat ik een nieuwe licentie moet kopen. Ik heb al op internet gekeken wat de mogelijkheden zijn, maar zo niet iets gevonden wat mij helpt (kan komen omdat ik persoonlijk hier niet al te veel verstand van heb). Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is dat ik die licentie van mijn oude laptop over kan zetten naar mijn nieuwe laptop?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke type licentie is de Windows 10 PRo licentie is dit een oem of retail, mogelijk een upgrade van een eerdere Windows 7 installatie? Als het een oem-licentie betreft, dan is deze niet overdraagbaar naar een ander systeem.

@ApplePie1423 Overigens heb je ook hier op GoT gezocht? Zie hier een vergelijkbaar topic, in de eerste tien topic's van dit subforum. :) Klik

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 10-12-2019 14:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

de windows licentie op de laptop is oem dus hoort bij de laptop.
dus als je het legaal wil doen heb je een nieuwe licentie nodig.

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

Windows-licenties van vooraf geassembleerde computers (waaronder laptops dus) zijn vrijwel altijd gekoppeld aan de hardware (waardoor de fabrikant ze tegen een lage prijs bij Microsoft kan inkopen).

Overzetten zal dus waarschijnlijk niet mogelijk zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie1423
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-09 17:05
Bedankt voor deze informatie! Helaas wordt het dan maar een nieuwe licentie.

Wat betreft het oem en retail verhaal... Ik zou werkelijk waar geen idee hebben. Ik heb die laptop al zo lang dat ik er vanuit ga dat er eerst windows 7 op heeft gestaan (zit namelijk een Intel i5-2520M CPU in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Je kan met de tool showkeyplus controleren welke licentie je op je oude laptop heb.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tenzij je zelf een Retail Windows 10 Pro gekocht hebt kan je er van uit gaan het dat OEM of Upgrade was, en die mag je inderdaad niet meenemen.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 11-12-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Welke features van Pro heb je nodig? Soms zijn er nog geschikte alternatieven voor zaken als hyper-v

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

ApplePie1423 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:34:
Bedankt voor deze informatie! Helaas wordt het dan maar een nieuwe licentie.

Wat betreft het oem en retail verhaal... Ik zou werkelijk waar geen idee hebben. Ik heb die laptop al zo lang dat ik er vanuit ga dat er eerst windows 7 op heeft gestaan (zit namelijk een Intel i5-2520M CPU in).
Een geactiveerde Windows 7 kun je gratis upgraden naar Windows 10.
Als je dat eenmaal gedaan hebt, onthoudt microsoft jouw Windows 10 licentie op hun server.
Hierna kun je zonder problemen een clean install doen.

Je kunt de Windows 10 upgrade tool hier downloaden:
https://support.microsoft...ndows-10-update-assistant
https://download.microsof.../Windows10Upgrade9252.exe

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1