Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds eergister ben ik de eigenaar van een Samson G-Track Pro. Ik heb de manual uiteraard netjes gevolgd (zie hier voor meer info: http://www.samsontech.com...sb-microphones/gtrackpro/).

Ik loop tegen het volgende aan, namelijk:
Tijdens het praten klink ik erg zacht (tests en/of discord). Alleen met de microphone volume op maximaal ben ik enigsinds te verstaan.
Dit komt niet overeen met de video's die ik hierover heb gezien waar ze het apparaat uitgebreidtesten en reviewen.

Wat heb ik geprobeerd?
Sound in windows veranderen (gelocked in de settings, staat ook op diverse fora beschreven)
DB Boost windows (niet beschikbaar voor deze mic)
Verschillende sound settings cardioid, omnichannel, 8 sec
Microfoon op verschillende plaatsen. Wil hem eigenlijk circa 30-60 cm van me vandaan hebben.

Hoe kan ik alsnog zorgen dat ik alsnog goed verstaanbaar wordt? :? :?
Of is de mic kapot?

[ Voor 5% gewijzigd door Squishie op 10-12-2019 13:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden.

Het is een known issue bij W10 dat usb microfoons niet de juiste geluid geven. Alleen Microsoft kan dit oplossen.

Heeft iemand een idee of ik 'kunstmatig' dit probleem kan tacklen? Dus middels bepaalde software die eigenlijk de driver overruled? Beetje zonde om anders het toestel te retourneren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 22:24
Ik heb precies hetzelfde probleem dat hierboven beschreven word.
Heeft iemand al een oplossing gevonden?
Heeft een verse installatie van Windows 10 wellicht zin?
Of gebruik van de microfoon via een externe mixer een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Captain Pym schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:43:
Ik heb precies hetzelfde probleem dat hierboven beschreven word.
Heeft iemand al een oplossing gevonden?
Heeft een verse installatie van Windows 10 wellicht zin?
Of gebruik van de microfoon via een externe mixer een idee?
Het is een known issue sinds windows 7 en geen aanpassing of clean install werkt.
Microsoft gaat het probleem ook niet oplossen, ondanks veel geklaag van audiofielen.

Oplossing is het volgende:
Peace EqualizerAPO

https://computertotaal.nl...equalizer-hoger-en-lager/

Werkte meteen voor mij. Deze driver zorgt ervoor dat je het geluid kan modificeren voordat het door de driver heen gaat (als ik het goed begrepen heb). Er zijn op youtube genoeg tutorials die uitleggen hoe het werkt.

Succes :)!

[ Voor 19% gewijzigd door Squishie op 18-06-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pym
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 22:24
Squishie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:02:
[...]

Het is een known issue sinds windows 7 en geen aanpassing of clean install werkt.
Microsoft gaat het probleem ook niet oplossen, ondanks veel geklaag van audiofielen.

Oplossing is het volgende:
Peace EqualizerAPO

https://computertotaal.nl...equalizer-hoger-en-lager/

Werkte meteen voor mij. Deze driver zorgt ervoor dat je het geluid kan modificeren voordat het door de driver heen gaat (als ik het goed begrepen heb). Er zijn op youtube genoeg tutorials die uitleggen hoe het werkt.

Succes :)!
Bij mij lag het aan de voorste condensor module. Tijdens cardiod was het vreselijk. Tijdens figure 8 en omni een stuk beter.
Wanneer ik tijdens figure 8 en omni in de achterkant van de microfoon sprak klonk het naar behoren.
Heb die Samson G-Track Pro terug gestuurd en elders een nieuwe besteld.
Ik heb nu gelukkig geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Squishie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:02:
Audiofielen kopen niet een USB-microfoon maar een degelijke microfoon met een eigen voeding er aan.
Afbeeldingslocatie: https://moneyinc.com/wp-content/uploads/2018/07/Vintage-Telefunken-U47-Tube-Microphone.jpg
Pagina: 1