Toon posts:

Installatieprobleem met Digitus 4-ports USB 3.0 Add-On Card

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn zoon heeft voor mij een Digitus DS-30221-1 USB 3.0, 4 port, PCI Express Add-on Card gekocht.
Hij wist dat ik een oplossing voor mijn USB-C 3.0 portable HD koppeling aan mijn privé PC nodig had.
Ik heb een goed werkende USB-A naar USB-C 3.0 kabel die op mijn werkt prima functioneert op de USB 3.0 poorten van mijn werk-PC.
Op mijn privé-PC werkt deze kabel overigens ook van mijn USB A 2.0 naar de portable HD die een USB-C 3.0 aansluiting heeft.

Ik krijg deze kaart echter niet aan de praat.
Niet met de bijgeleverde installatie CD en ook niet door Windows 10 te laten zoeken op internet.

Het systeem (in Device manager) ziet de kaart wel …
Alleen kan ik de driver niet fatsoenlijk installeren.

P.S.,
Kan iemand mij vertellen waar de 4-polige voeding connector op de PCI-kaart is ?
Is dit om aangesloten apparatuur van stroom te voorzien ?

Overigens laat een aangesloten portable HD wel zien dat er spanning is (hij komt op toeren), maar je ziet de schijf niet.

Kunnen jullie mij helpen ….

...

De AD-On Card zit in een Striker II met een Intel Core processor
...

Installatie van bijgeleverde CD-ROm + bijwerken driver via Windows 10 Device Manager
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scriptician
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 17:12
Na wat zoeken vond ik deze site met het PCI-express kaartje dat je volgens mij gebruikt, klopt dat? https://www.digitus.info/...ents/io-cards/ds-30221-1/

Daar zit zo te zien een oude 4-pins Molex-connector op voor inderdaad de stroomvoorziening op de USB-poorten. Zo zou die eruit moeten zien: Wikipedia: Molex-connector

Heb je deze wel aangesloten? Of heb je niet zo'n kabeltje in je PC?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:59:
P.S.,
Kan iemand mij vertellen waar de 4-polige voeding connector op de PCI-kaart is ?
Is dit om aangesloten apparatuur van stroom te voorzien ?
Het witte plastic blokje achter op de kaart, is waar de Molex-kabel in gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door scriptician op 10-12-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, die heb ik aangesloten, ...
De kaart wordt wel gedetecteerd, maar ik krijg de driver niet fatsoenlijk geïnstalleerd.
Exact de handleiding gevolgd, maar geen resultaat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiDevil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik weet dat dit een oud bericht is maar ik heb recent exact dezelfde kaart gekocht alleen dan de nieuwere versie met SATA stroom i.p.v. de 4 pin molex en had exact hetzelfde probleem.

Na wat onderzoek zag ik dat de driver wel te zien was in Apperaatbeheer echter stond er een uitroepteken voor met als bericht dat het driver certificaat ongeldig was.

Zojuist de driver die meegeleverd werd of gedownload kan worden via de Digitus site verwijderd en vervolgens Windows zelf laten zoeken naar drivers, de driver waarmee windows zelf komt gaf dit probleem niet en de USB poorten werken nu zoals verwacht.

Ik kwam dit topic tegen tijdens mijn onderzoek vandaar dat ik hier ook een bericht plaats voor het geval dat iemand tegen hetzelfde probleem loopt.

[ Voor 0% gewijzigd door AntiDevil op 10-03-2022 18:19 . Reden: Spellingsfouten ]