Kwaliteit van de video bij de besprekingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:31
Goedenacht,

Het valt me op dat de kwaliteit van de video’s – zoal nu weer bij reviews: Hdr-tv's van vijftig inch - Vier modellen rond de zeshonderd euro ge... maar ook de eerdere video’s van dit jaar – erg matig is als ik die bekijk op m’n mobiele telefoon. Zo heb je nog niets aan je ’foon met hoge resolutie scherm. Hoe krijg ik dit beter of is het een bewuste keuze waar ik geen invloed op heb?
...

Relevante software / hw: iPhone XR met iOS 13 / Safari, laatste versies
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Gezocht naar instellingen op de site en telefoon maar niet gevonden. Vergeleken met kwaliteit van de video op ‘1080’ stand, op een Mac laptop (1920x1200) en daarop lijkt het wat minder brokkelig, al houdt het daar ook niet over.

Eigenlijk had ik wel verwacht dat Tweakers op 4K zou filmen / video zijn publiceren, nu een beetje telefoon of camera van de laatste jaren dat kan. Al was het maar een consumentenkwaliteit 4K camera. Tenslotte wordt dit opgenomen in een goedverlichte studio, zonder snelle bewegingen of lastige contrasten, waardoor een duurdere smart phone op een statiefje al heel acceptabele 4K beelden op zou kunnen leveren.

Of anders had ik toch op een betere kwaliteit 2K gehoopt. Of is dit gewoon wat YouTube biedt en ben ik simpelweg verwend door Netflix op UHD?
...

Beste antwoord (via laptopleon op 10-12-2019 20:10)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een YouTube video. YouTube op iPhone via de mobile site biedt een veel lagere kwaliteit aan dat YouTube via de iOS app. Als je op de titel van de video klikt opent de iOS app en heb je daarmee hoge kwaliteit.

Ik gok dat dit een maniertje is om mensen de app te laten installeren ofzo. Ik denk niet dat Tweakers.net hier veel aan kan doen.

🌞🍃

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is niet iets waar het development team wat aan kan doen. Wellicht kan de redactie nog antwoord op je vraag geven, dus ik verplaats je topic even daarnaartoe.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Het is een YouTube video. YouTube op iPhone via de mobile site biedt een veel lagere kwaliteit aan dat YouTube via de iOS app. Als je op de titel van de video klikt opent de iOS app en heb je daarmee hoge kwaliteit.

Ik gok dat dit een maniertje is om mensen de app te laten installeren ofzo. Ik denk niet dat Tweakers.net hier veel aan kan doen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Zat later idd in de YT app te kijken en dan is het beter! Heel sneaky.. Ik meen dat dit eerder niet nodig was maar kan dit nu niet meer controleren.

Bedankt voor het verplaatsen en meedenken. Ik twijfelde welk forum het beste paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
laptopleon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:43:
Zat later idd in de YT app te kijken en dan is het beter! Heel sneaky.. Ik meen dat dit eerder niet nodig was maar kan dit nu niet meer controleren.

Bedankt voor het verplaatsen en meedenken. Ik twijfelde welk forum het beste paste.
Ik gebruikte zelf ook nooit de iOS app. Sinds ik een iPhone 11 heb viel mij het kwaliteitsverschil op.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51

TradeMarkNL

Videoproducer
(jarig!)
Bovendien is de video geschoten en gepubliceerd in 4k. Dit had je kunnen zien als je de video op de desktop had gekeken. In jouw geval is het dus een beperking van je smartphone want iPhones kunnen geen 4k afspelen in de youtube-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Je kunt / krijgt blijkbaar alleen zien dat er een 4K versie is als de schermresolutie van je desktop ook 4K is.

Ik begrijp ook wel dat ik op een iPhone XR met een scherm van 1792 x 828 pixels geen 3840x2160 pixels te zien krijg :P

2K / 1080 is daarvoor genoeg op de iPhone XR, maar niet de 720 die je nu te zien krijgt.

Sowieso gaat het mij er niet zozeer om of het precies 4K is of niet, maar dat het beeld goed strak / realistisch / zonder artefacten is.

Maar goed, het ligt dus niet aan de opname door Tweakers maar aan Youtube die je op deze manier naar hun eigen app proberen te krijgen.

Bedankt voor de info, dit is in je eentje niet altijd even makkelijk om uit te dokteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

@laptopleon Wat gebeurt er als je een desktop forceert?
https://tweakers.net/instellingen/layout/ onder Schermgroottes

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
Ah.. Ik vermoedde dat zoiets moest bestaan maar kon die zelf eerst niet vinden. Overheen gekeken vrees ik.

Dit maakt helaas niets uit voor de video-vertoning. Ook op standje UHD krijg je de 720p versie op een iPhone XR van 1792 x 828.

Je moet echt op het Tweaker-icoontje klikken in de video linksboven, dan nog een keer, dan opent hij opnieuw in de YouTube app en dan nóg moet je hem handmatig via de drie stippen rechtsboven > tandwiel Kwaliteit > op 1080 zetten. Dan ziet het er een stuk scherper (ik zou bijna zeggen: normaal) uit.

Jammer dat YouTube dit zo aanpakt. Vooral als je WiFi hebt lijkt me er weinig reden om standaard een algere resolutie te tonen.

[ Voor 53% gewijzigd door laptopleon op 11-12-2019 14:13 ]

Pagina: 1