Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Beste heren en dames,

Ik ben van dakdekker intern gewisseld naar de functie van kantoor (uta).

Nu had ik eerst een inkomen van +- €2685 bruto en €325 aan reisuren geld .

Nu kreeg ik vandaag te horen je gaat per januari 2020 €3350,00 bruto verdienen.

Wat ga ik hier ongeveer Netto aan overhouden , gezien ze op het werk over bruto praten en pensioen betalingen etc, ga ik hier veel meer aan betalen ?

klinkt dom maar snap er de ballen niet van.

Alvast dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Je hebt verschillende sites die een richting geven als je zoekt op bruto netto.

Denk aan 2525 netto.
Maar je salarisadministratie zou een berekening moeten kunnen aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16
Kun je niet meer informatie geven over je vorige en huidige functie? Neem aan dat die niet hetzelfde zijn gebleven. Kan met voorstellen dat daar nogal een verschil in bruto salaris zou kunnen zitten.

Daarnaast is dat nieuwe bedrag met of zonder reis uren geld?
Zit hier nog een bonus/vakantiegeld verwerking in? Wat zegt je contract hierover?

In ieder geval zeer weinig informatie om jouw vraag goed te kunnen te kunnen beantwoorden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

tattooboy1985 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:02:

Wat ga ik hier ongeveer Netto aan overhouden , gezien ze op het werk over bruto praten en pensioen betalingen etc, ga ik hier veel meer aan betalen ?
https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen
Barrycade schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:07:
Je hebt verschillende sites die een richting geven als je zoekt op bruto netto.

Denk aan 2525 netto.
Maar je salarisadministratie zou een berekening moeten kunnen aanleveren.
Zonder pensioenpremie, andere vergoedingen en andere variabelen.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 10-12-2019 02:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Vraag aan je salarisadministratie of ze een bruto-netto berekening willen maken. Dan weet je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28

Theo

moederbord

Je gaat er bruto zo'n 650 euro op vooruit. Dat is netto ongeveer 325 euro. (helft van 650 euro)
Wat gebeurt er met je reiskosten? Blijven deze gelijk? Of worden deze minder? Als je 100 euro minder reiskosten krijgt dan wordt er eind van de maand dus ook 100 euro minder op je rekening gestort. (aan de andere kant; als je minder reiskostenvergoeding ontvangt heb je waarschijnlijk ook minder autokosten)

Wat je in januari op de bankrekening gestort zal krijgen dat is: [huidige nettoloon] + 325 euro - [verandering in reiskosten]

Met bovenstaand kan ik er 1-2 tientjes naast zitten vanwege exacte CAO en pensioenafspraken en mogelijke veranderingen in de inkomstenbelastingen)

[ Voor 12% gewijzigd door Theo op 10-12-2019 07:48 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titel verduidelijkt. Svp graag voortaan het onderwerp in de titel zetten voortaan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Theo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:47:
Je gaat er bruto zo'n 650 euro op vooruit. Dat is netto ongeveer 325 euro. (helft van 650 euro)
Wat gebeurt er met je reiskosten? Blijven deze gelijk? Of worden deze minder? Als je 100 euro minder reiskosten krijgt dan wordt er eind van de maand dus ook 100 euro minder op je rekening gestort. (aan de andere kant; als je minder reiskostenvergoeding ontvangt heb je waarschijnlijk ook minder autokosten)

Wat je in januari op de bankrekening gestort zal krijgen dat is: [huidige nettoloon] + 325 euro - [verandering in reiskosten]

Met bovenstaand kan ik er 1-2 tientjes naast zitten vanwege exacte CAO en pensioenafspraken en mogelijke veranderingen in de inkomstenbelastingen)
Ik heb nu op mijn dakdekkers contract reisuren deze vallen nu weg .

Krijg nu mijn salaris zonder reisuren.
Gezien ik op 4 km vd zaak woon.

Ik ben van dakdekker naar werkvoorbereider gegaan in het bedrijf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Geen reistijd meer dus dan ga je er dus 325 euro op vooruit. De kosten voor het het reizen kan je nu dus in je zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28

Theo

moederbord

tattooboy1985 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:43:
[...]

Ik heb nu op mijn dakdekkers contract reisuren deze vallen nu weg .

Krijg nu mijn salaris zonder reisuren.
Gezien ik op 4 km vd zaak woon.

Ik ben van dakdekker naar werkvoorbereider gegaan in het bedrijf .
Dan zal het bedrag dat je aan het eind van de maand gestort krijgt dus niet echt gaan veranderen :) Je winst is dus vooral het niet meer hebben van de autokosten. Plus de extra tijd die je hebt omdat je geen echte reistijd hebt is best prettig.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:04

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gefeliciteerd met je nieuwe job.

Denk wel even aan je toeslagen?, daarvoor zou ik optijd een wijziging op doorgeven wat betreft je inkomen.
Kan namelijk heel goed zijn dat je minder toeslag krijgt.

Je vakantiegeld gaat daarin tegen wel omhoog.

Ik persoonlijk denk dat je netto evenveel overhoud als nu (alles meegerekend), reken jezelf dus niet rijk ;)

Positief punt is wel dat eventueel voor een hogere hypotheek in aanmerking komt, maar geen idee of dat van toepassing is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
offtopic:
We komen enorm veel handen tekort in technische beroepen en de bouw.

Bijzonder dat ze kantoorfuncties nog steeds meer betalen dan dakdekkers. Zo heeft de sector ook zelf schuld aan het personeelstekort.

On topic:we hebben eigenlijk te weinig informatie voor een precieze berekening.

Reken op een stijging van de werknemerspremie van het pensioen met ongeveer 800 euro per jaar (bruto). Verder is de belastingdruk tegen de 50%. Reken op een netto plus van 80 a 100 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Inderdaad: te weinig info. Die 325 euro reiskostenuren, is die geheel belastingvrij? Of wordt daar ook gewoon loonheffing op ingehouden?

Indien dat laatste, ga je er best wel op vooruit. Indien het eerste, zul je qua netto uitbetaling niet veel verschil gaan merken.
t_captain schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:10:
offtopic:
We komen enorm veel handen tekort in technische beroepen en de bouw.

Bijzonder dat ze kantoorfuncties nog steeds meer betalen dan dakdekkers. Zo heeft de sector ook zelf schuld aan het personeelstekort.

...knip...
Tja, je zou bijna gaan denken dat ook goed kantoorpersoneel best wel schaars is he... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Icephase op 10-12-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt de salarisadministratie om een proforma salarisberekening vragen. Dit is een salarisstrook waarop alle posten zijn aangegeven, als was het een echte salarisstrook. Je weet dan precies hoeveel je netto overhoudt.

Er zijn te veel variabelen om hier op het forum een sluitende indicatie te geven van de netto-berekening van je bruto-salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 31-05 10:31
Icephase schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:21:
Inderdaad: te weinig info. Die 325 euro reiskostenuren, is die geheel belastingvrij? Of wordt daar ook gewoon loonheffing op ingehouden?

Indien dat laatste, ga je er best wel op vooruit. Indien het eerste, zul je qua netto uitbetaling niet veel verschil gaan merken.

[...]
Reisuren is gewoon bruto-netto. De wet biedt geen mogelijkheid om overwerk (want dat is het) onbelast uit te keren. Niet te verwarren met de vrije ruimte van 19cent/km voor reisafstand.
Tja, je zou bijna gaan denken dat ook goed kantoorpersoneel best wel schaars is he... ;)
Ik zie alleen planners als schaars staan:
https://sollicitatielab.n...-arbeidsmarkt-per-beroep/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
De kans is zo te zien groot dat je netto ongeveer hetzelfde gaat krijgen.

Maar toch zijn er een paar voordelen:
- Je bouwt een hoger pensioen op
- Mocht je ooit onverhoopt een tijdje werkloos worden, dan wordt je uitkering gebaseerd op dit maandloon, dus hoger dan het eerst was.

En omdat je die reiskosten daadwerkelijk niet meer hebt zou het heel goed kunnen dat je alsnog meer geld overhoud, ook al krijg je netto zo'n beetje hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 11-05 14:06
Je zal netto meer op de rekening krijgen, maar omdat je toeslagen afnemen zal je besteedbaar inkomen zo goed als gelijk blijven. Ik zou niet uitsluiten dat je nog geen 50 euro meer besteedbaar inkomen hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 10-12-2019 11:01 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:45
//Offtopic...//
Ligt er aan wat je ziet als kantoorfunctie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Txv8ZLXmkwUIAjbB9tXJTIfI/full.jpg

>4 duidt op een zeer krappe arbeidsmarkt d.w.z. veel vacatures en weinig werkzoekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Rob-T6 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:12:
//Offtopic...//

[...]

Ligt er aan wat je ziet als kantoorfunctie...

[Afbeelding]

>4 duidt op een zeer krappe arbeidsmarkt d.w.z. veel vacatures en weinig werkzoekenden.
Ik ben toch wel benieuwd waar systeembeheerders dan onder vallen.
Zie die nergens in het lijstje staan.

En Gebruikersondersteuning ICT is het niet, want wij systeembeheerders ondersteunen niet direct gebruikers, maar systemen!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04
tattooboy1985 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:02:
Beste heren en dames,

Ik ben van dakdekker intern gewisseld naar de functie van kantoor (uta).

Nu had ik eerst een inkomen van +- €2685 bruto en €325 aan reisuren geld .

klinkt dom maar snap er de ballen niet van.

Alvast dank
In de regel zal je er nooit op achteruit moeten gaan als je loon omhoog gaat. Ja er zijn uitzondering, maar dan moeten we alle gegevens hebben om dat te kunnen bepalen, en dat zit hem dan meestal in het wel/niet ontvangen van toeslagen (primair zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag kunnen erin hakken).

Ga er vanuit dat je min of meer 400 euro netto meer zal krijgen vanuit je salaris, min de 325 (ook netto?) reiskosten, dus 75 euro extra op je rekening. Logischerwijs geef je die reiskostenvergoeding niet meer uit aan benzine e.a.
Pensioen is een percentage van je inkomen, dus je betaald iets meer en bouwt iets meer op. Wat dit exact is weten alleen zij, maar ja je gaat meer "betalen" maar dat schaalt mee met je salaris.

Populaire valkuil is dat als je meer verdient en je in een hogere belastingschaal komt dat je opeens netto minder overhoudt. Dat is niet het geval. Zo'n hoger belastingtarief is altijd alleen van toepassing op het geld dat je boven dat limiet verdient, niet over alles.

Gefeliciteerd in ieder geval, dat is een forse stap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Toeslagen heb ik gelukkig niet geen zorg , geen opvang helemaal niks😀betaal wel gewoon me afdraging voor me pensioen.

Vandaag is er besloten om er 3400 bruto per maand van te maken.

En als ik me papieren allemaal heb gehaald zal dit aanzienlijk meer worden.

Kwa reisuren die ik kreeg , ik heb nu ipv een bus een luxe wagen met tankpas vd zaak alleen geen prive gebruik .
Die 325 is ook bruto vd reisuren

Dus kwa tanken draag ik die kosten zoizo al niet.

Heb het aan de boekhouder gevraagd wat ik kan gaan verwachten netto👌🏻Dank jullie wel

En de belastingschaal blijft hetzelfde met dit salaris.

[ Voor 7% gewijzigd door tattooboy1985 op 10-12-2019 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 17:42

mmniet

De beetje weter

Ik adviseer om deze tool te gebruiken: https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html

Ik kom dan voor 2019 uit op 2473,58.

Deeltijdpercentage 100,00
Loonheffingskorting Ja
Loontijdvak Maand
Salaris 3.350,0
Loonheffing 876,42 –
-----------------------------------------
NETTO/TOTAAL 2.473,58

Berekeningsgegevens
Inkomensafh. arbeidskorting: 252,75
Heffingskortingen: 121,58

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04
tattooboy1985 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:29:
Toeslagen heb ik gelukkig niet geen zorg , geen opvang helemaal niks😀betaal wel gewoon me afdraging voor me pensioen.

Vandaag is er besloten om er 3400 bruto per maand van te maken.

En als ik me papieren allemaal heb gehaald zal dit aanzienlijk meer worden.

Kwa reisuren die ik kreeg , ik heb nu ipv een bus een luxe wagen met tankpas vd zaak alleen geen prive gebruik .
Die 325 is ook bruto vd reisuren

Dus kwa tanken draag ik die kosten zoizo al niet.

Heb het aan de boekhouder gevraagd wat ik kan gaan verwachten netto👌🏻Dank jullie wel

En de belastingschaal blijft hetzelfde met dit salaris.
Met een partner die niet verdient had zorgtoeslag nog mogelijk geweest voor je denk ik, maar met dit salaris val je daar wel buiten. Toeslag is goed voor je, dat krijg je mits je aan x voorwaarden voldoet :) Bij zorgtoeslag krijg je tot een bepaald jaarinkomen een bedrag, en daarna 0. Bij kinderopvangtoeslag krijg je naarmate je meer verdient minder terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Mij. Partner verdient niks maar ik wil nergens van afhankelijk zijn , met een kleine wisseling in loon kan je al terug dokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12
PcDealer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 02:28:
[...]

https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen

[...]

Zonder pensioenpremie, andere vergoedingen en andere variabelen.
Mijn ervaring met Raet is dat deze, indien je het juist invult, vrijwel op de euro nauwkeurig is!
Alleen het juist invullen kan nog wel eens lastig zijn als je niet helemaal in de materie zit en er wat variabelen in je loon zitten.
Hsb-3 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 03:30:
Vraag aan je salarisadministratie of ze een bruto-netto berekening willen maken. Dan weet je het :)
Dit is ook een goede optie. De salarisadministratie/salarisverwerker kan makkelijk een pro-forma loonstrookje aanleveren. Kun je hem daarna alsnog toetsen a.h.v. Raet.nl :)

Dat is ook een goede tip als je van werkgever wilt wisselen en graag het salaris met je huidige loonstrookje wilt vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:04

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

tattooboy1985 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:57:
Mij. Partner verdient niks maar ik wil nergens van afhankelijk zijn , met een kleine wisseling in loon kan je al terug dokken
Maar je kunt het van de afgelopen jaren nog wel laten berekenen en terug vragen, behalve bij KOT zit daar een beperking op van een 3 maanden volgens mij.

Kan nog weleens een leuk bedragje zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Falcon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:48:
Maar je kunt het van de afgelopen jaren nog wel laten berekenen en terug vragen, [...].
Als ik het goed heb tot een jaar terug als je voor september aanvraagt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
hier zie je wat er met huidige afgaat https://imgur.com/bMOciGA

kunnen jullie hier wat mee ?

alleen nu vervalt die reisuren en wordt het salaris 3400 bruto
in de functie van assistent werkvoorbereider (tot me opleiding klaar is )

[ Voor 147% gewijzigd door tattooboy1985 op 10-12-2019 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
TheKerremenke schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:08:
Kun je niet meer informatie geven over je vorige en huidige functie? Neem aan dat die niet hetzelfde zijn gebleven. Kan met voorstellen dat daar nogal een verschil in bruto salaris zou kunnen zitten.

Daarnaast is dat nieuwe bedrag met of zonder reis uren geld?
Zit hier nog een bonus/vakantiegeld verwerking in? Wat zegt je contract hierover?

In ieder geval zeer weinig informatie om jouw vraag goed te kunnen te kunnen beantwoorden.
heb onderaan een link gepost :)
ik was voorman dakdekker, toen een tijdje op kantoor gekeken of het wat was.
Nu de keuze door te groeien naar uiteindelijk werkvoorbereider en calculator (maken van offertes )

Dus nu met mijn OKD kader opleiding gestart :)

in het nieuwe salaris zitten geen reisuren deze heb ik afgelopen tijd gewoon gekregen ter compensatie.omdat ik geen nieuw contract had .

Vakantiegeld is gewoon 8% in mei

[ Voor 9% gewijzigd door tattooboy1985 op 10-12-2019 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Goed bezig dus! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:05
Er wordt hier verwezen naar een aantal bereken sites, maar je werkt in een branche waar salaris best lastig te berekenen is. Ik weet zo uit mijn hoofd even niet of bij jullie ook tijdspaarfonds van toepassing is, ik dacht van niet, maar in elk geval wijzigen bepaalde premies die afgedragen moeten worden omdat je van niet uta naar uta gaat.

Pensioen voor bouw en aanverwante takken is een behoorlijk prijzig pensioenfonds (of het in verhouding staat tot wat je krijgt is even een losse discussie, maar gedurende je dienstverband draag je behoorlijk af), voor zover ik nu kan zien zal dit waarschijnlijk ongeveer 10% van je verhoging. Er automatisch vanuit gaan dat je dus de helft van een verhoging overhoud zou ik zeker niet doen (en het al helemaal niet bij voorbaat uitgeven...)

Met de juiste salarissoftware is een berekening een paar minuten werk, dus de salarisadministratie kan je zo zekerheid geven. Daar heb je veel meer aan als wat schattingen hier op het forum.
Pagina: 1