Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een nieuwe Xiaomi smartphone gekocht. Wat me opviel is dat standaard apps zoals Telefoon en Berichten die vooraf geïnstalleerd zijn Play Story apps van Google zijn. MIUI zou deze apps ook standaard moeten meeleveren.

Hoe kan ik deze Google bloatware (die uiteraard niet verwijderd kan worden) vervangen door standaard apps van MIUI?

Alle reacties

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Welkom op GoT.
Hier verwachten we dat, voordat men iets vraagt, er zelf ook wat moeite gedaan wordt om tot een oplossing te komen. Heb je al gezocht, met bijvoorbeeld Google, naar: 'remove bloatware miui'?

Kijk even wat je zelf kan vinden, kom je er niet uit kom dan terug, laat weten wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldoende voor je is.

Zie ook: Het algemeen beleid #topicplaatsen

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 10-12-2019 07:00 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:27:
Vorige week heb ik een nieuwe Xiaomi smartphone gekocht. Wat me opviel is dat standaard apps zoals Telefoon en Berichten die vooraf geïnstalleerd zijn Play Story apps van Google zijn. MIUI zou deze apps ook standaard moeten meeleveren.

Hoe kan ik deze Google bloatware (die uiteraard niet verwijderd kan worden) vervangen door standaard apps van MIUI?
Welke telefoon heb je gekocht?
l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:46:
[mbr] Welkom op GoT.
Hier verwachten we dat, voordat men iets vraagt, er zelf ook wat moeite gedaan wordt om tot een oplossing te komen. Heb je al gezocht, met bijvoorbeeld Google, naar: 'remove bloatware miui'?

Kijk even wat je zelf kan vinden, kom je er niet uit kom dan terug, laat weten wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldoende voor je is.

Zie ook: Het algemeen beleid #topicplaatsen[/]
Het is juist andersom, hij wil de MIUI varianten gebruiken.

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
ChinaGeek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:49:
[...]

Welke telefoon heb je gekocht?
[...]

Het is juist andersom, hij wil de MIUI varianten gebruiken.
Ook dan kan je gewoon de Google apps (wat de TS zelf al Google bloatware noemt) verwijderen (op dezelfde manier als welke andere app dan ook) en iets anders er voor in de plaats zetten. Linken naar apk websites is hier niet toegestaan dus dan komt het alsnog uit op zelf onderzoek doen.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 10-12-2019 08:57 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:53:
[...]

Ook dan kan je gewoon de Google apps (wat de TS zelf al Google bloatware noemt) verwijderen (op dezelfde manier als welke andere app dan ook) en iets anders er voor in de plaats zetten. Linken naar apk websites is hier niet toegestaan dus dan komt het alsnog uit op zelf onderzoek doen.
Ik heb het idee dat de beste man een Android One toestel aangeschaft heeft, aangezien in MIUI altijd de MIUI varianten standaard zijn.
Dat is wel belangrijk om te weten.

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
ChinaGeek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:03:
[...]

Ik heb het idee dat de beste man een Android One toestel aangeschaft heeft, aangezien in MIUI altijd de MIUI varianten standaard zijn.
Dat is wel belangrijk om te weten.
Zou je denken, maar de 9T Pro komt ook met standaard Google apps zoals de dialer. Wat overigens niet weg neemt dat het handig kan zijn om te weten om welk toestel het gaat. Maar ook dan kan je op dezelfde manier apps verwijderen, dat kan op elk toestel Android toestel (via adb).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Xiaomi 9T Pro gekocht. Android versie 10, MIUI Global 11.0.3 (beiden de nieuwste versies).

Standaard worden er apps zoals Google Telefoon en Google Berichten op geïnstalleerd, waar ik geen behoefte aan heb. Nu weet ik dat ik bepaalde apps kan uitschakelen of verwijderen met ADB, maar ik uiteraard nog wel kunnen bellen met mijn nieuwe toestel; vandaar mijn vraag.

Zoals ik het lees moet ik zelf op zoek naar varianten? Zou het helpen wanneer ik een MIUI ROM download van de officiële Xiaomi website en mijn apparaat dan opnieuw installeer, of krijg ik dan dezelfde apps op mijn apparaat erbij?

Bij voorbaat dank!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Dan krijg je dezelfde apps terug. Dit is hoe de 9T Pro in Europa geleverd wordt.
Overigens kan je uit de playstore een willekeurige dialer installeren. Als je de Google apps alleen uitschakelt met adb kan je ze ook zo weer 'aan' zetten mocht het toch niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat de Xiaomi 9T (de niet-Pro versie) zonder Google apps geleverd wordt? Mijn moeder heeft dit toestel sinds kort namelijk en zij heeft de standaard Xiaomi apps. Enig idee waar dit verschil door komt?

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:35:
Klopt het dat de Xiaomi 9T (de niet-Pro versie) zonder Google apps geleverd wordt? Mijn moeder heeft dit toestel sinds kort namelijk en zij heeft de standaard Xiaomi apps. Enig idee waar dit verschil door komt?
Dat klopt. Keuze van Xiaomi. Geen idee wat het idee er achter is.

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Als jij een telefoon wilt zonder Google Diensten dan zou ik naar microg.com gaan.

Zoek een Custom Rom voor je telefoon die niet certificeert is voor Google Play Services, Custom Rom waar je apart nog Gapps moet installeren zijn perfect want ipv Gapps doe je dan MicroG laden.

Zodra ik een stable custom rom heb gevonden, wacht met smart op een officiële release van LineageOS, dan ga ik er zelf mee spelen.
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:35:
Ja en nee.

Als je een EU of Global versie (lees: rom) hebt aangeschaft dan zijn de Google Play services standaard geïnstalleerd. Op een Chinese rom/versie zit inderdaad geen google play services op geïnstalleerd.

Waarschijnlijk heb je via een Chinese Webwinkel een Mi 9T met een Chinese Rom. Gezien de hardware exact hetzelfde is, zou ik via de Mi.com site de officiële EU rom downloaden en deze volgens de instructies op mi.com installeren op je ma's telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door N97 op 16-12-2019 16:03 ]

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:56:

Ja en nee.

Als je een EU of Global versie (lees: rom) hebt aangeschaft dan zijn de Google Play services standaard geïnstalleerd. Op een Chinese rom/versie zit inderdaad geen google play services op geïnstalleerd.

Waarschijnlijk heb je via een Chinese Webwinkel een Mi 9T met een Chinese Rom. Gezien de hardware exact hetzelfde is, zou ik via de Mi.com site de officiële EU rom downloaden en deze volgens de instructies op mi.com installeren op je ma's telefoon.
Volgens mij bedoelde hij met Google apps de standaard Google dialer en Berichten app. Zoals eerder in dit topic vermeld :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:53:
Ik heb de Xiaomi 9T Pro gekocht. Android versie 10, MIUI Global 11.0.3 (beiden de nieuwste versies).

Standaard worden er apps zoals Google Telefoon en Google Berichten op geïnstalleerd, waar ik geen behoefte aan heb.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 16-12-2019 16:19 ]

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

l3art schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:17:
[...]

Volgens mij bedoelde hij met Google apps de standaard Google dialer en Berichten app. Zoals eerder in dit topic vermeld :)

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:53:

Standaard worden er apps zoals Google Telefoon en Google Berichten op geïnstalleerd, waar ik geen behoefte aan heb.
[/quote]
Had het al gelezen en dacht dat het geen kwaad kon om te vermelden, als @Verwijderd het echt zonder Google diensten het wilt doen.
Pagina: 1