Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[edge led] philips 43pus7354 wit is te fel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Tijdens black friday de philips 43pus7354 the one gekocht. Voor mijn moeder is het wit te fel en doet het pijn om naar te kijken. en als we het wit dan goed krijgen is het beeld te grijs.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle instellingen zitten prutsen en doen, maar weten niet echt wat precies voor wat is. Contrast zou het wit feller/donkerder moeten maken, maar dan is er net een grijze gloed over het beeld.

Misschien mensen hier die wat meer afweten van instellingen. Is al menig discussie rond geweest.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:05
Philips (LCD) tv's staan niet echt bekend om hun out of the box goed ingestelde kleuren, paar jaar geleden de kleuren van een aantal Philips 7 serie tv's van kennissen proberen goed te krijgen, sterker nog, ik kreeg het het beeld niet eens naar een acceptabel niveau (misschien ben ik wel tè kritisch :P ).

Elk paneel is anders, je zou in ieder geval kunnen beginnen door met de volgende zaken:

Kies ISF Dag

Kleur: 50
Contrast: 40
Videocontrast: 90
Sharpness: 0
Brightness: 50

Kleuren optimalisatie: uit
Kleurtint: Warm

Contrast Mode: uit
HDR upscaling: uit
Dynamic Contrast: uit
Lichtsensor: uit
Gamma: 0

Ultra Resolution: uit
Ruis reductie: uit
MPEG reductie: uit
Motion: uit

Hierna kun je eventueel met de gamma spelen (bijv. -2, -1 of +1, +2) en eventueel de custom RGB nog finetunen naar wens.

Laat maar weten of bovenstaande instellingen hebben geholpen ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 10-12-2019 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen lijken correct te staan, ik test deze nog even uit en dan post ik ze hier wel even.

Wat nu het probleem is dat bij snelle bewegingen het object in blokjes zou gaan. Ikzelf zie dit niet, maar mijn moeder wel. Iemand enig idee?