Vraag

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:37
Ik zoek een?
goede compactz budget smartphone

Wat is je budget?
tussen de 300-400 euro (tweedehands)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik doe er niet zo heel veel mee. Het is meestal facebook whatsappen wat mails versturen en veel youtube/streams bekijken (goede accuduur is een must) ik ga ook regelmatig op vakantie en maak dan ook graag fotos (camera hoeft niet best of de best te zijn maar hoe beter hoe mooier het meegenomen is natuurlijk)

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog viel als eerste op de pixel 3a of xiaomi mi se9
Na wat verder onderzoek nog uitgekomen op de samsung s10e en huawei p30

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neig nog altijd het meeste naar de pixel 3a omdat het pure android is (hoewel ik ook andere gewoon ben) maar twijfel om de beperkte opslag en de wat verouderde SOC aangezien ik af en toe ook wel eens sporadisch wat spellen durf te spelen al duurt dit meestal niet lang.

Xiaomi mi 9 se valt zowiezo af vanwege de slechte accuduur

Samsung trekt me niet zo heel veel hoewel het toestel er zelf heel mooi uitziet. (En ook hier zou de batterij niet heel goede resultaten hebben)

Blijft over nog de p30 veel geheugen prachtig design (inscreen fingerprint vind ik dan weer een minpunt) goede SOC amoled scherm betere batterij als pixel 3a en meer geheugen
Echter heb ik een oude p10 en die camera viel mij persoonlijk heel erg tegen (wit werd altijd uitgebeeld met fele groen tinten) en de batterij was ook zeer ondermaats geen slechte ervaring gehad maar zou het niet perse direct opnieuw kopen.
En het is geen pure android gestures zijn wel fijn maar staat ook veel rommel op.

Nu blijf ik in een tweestrijd met beide telefoons en kom er maar niet uit welke beter bij mij past.

Pixel is allround een goede telefoon en huawei ook wat mij betreft zijn ze aan elkaar gewaagd.

Voordeel pixel
-android one
-goede camera
-goede accuduur
-stereospeakers

Voordeel huawei p30
- betere SOC
-meer geheugen
-knap design (minpunt en een grote afknapper volledig glazen design)
-wide angle lens (mooie fotos op snowboard vakantie)
-grotere batterij + sneller opladen

Ik hoor graag eventuele bevindingen zowel plus als min, voor mijn gebruik is pixel al voldoende + ik gebruik ook op mijn huidige maar 20GB geheugen dus ruim over nog aangezien de grote bestanden ook maar fotos zijn.

Alle reacties

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
een sony compact, sommige zijn ook nog sailfish os compatile.

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Wat versta jij precies onder 'compact'? Zo rond de 6 inch? De Google Pixel 3a is trouwens wel vrij groot, ondanks zijn schermdiagonaal van 5,6 inch. De Galaxy S10 (gewone) is 6,1 inch, maar qua lengte is ie kleiner.

iPhone al eens overwogen? Bijvoorbeeld de iPhone 8? Die valt zeker onder de noemer 'compact' en heb je nu nieuw al voor rond de 400 euro.
Verder zou ik je niet kunnen helpen met je keuze. Ik vind de Pixel en de P30 sowieso al niet zo voor de hand liggen, haha :) . Vooral omdat ik lees wat je met je telefoon doet (niet zoveel.. :D ).

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:37
croschou schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:30:
Wat versta jij precies onder 'compact'? Zo rond de 6 inch? De Google Pixel 3a is trouwens wel vrij groot, ondanks zijn schermdiagonaal van 5,6 inch. De Galaxy S10 (gewone) is 6,1 inch, maar qua lengte is ie kleiner.

iPhone al eens overwogen? Bijvoorbeeld de iPhone 8? Die valt zeker onder de noemer 'compact' en heb je nu nieuw al voor rond de 400 euro.
Verder zou ik je niet kunnen helpen met je keuze. Ik vind de Pixel en de P30 sowieso al niet zo voor de hand liggen, haha :) . Vooral omdat ik lees wat je met je telefoon doet (niet zoveel.. :D ).
Ik doe er inderdaad niet veel mee maar gebruik het wel intensief (veel screen on time)
Mijn vriendin heeft iphones hier.liggen maar kan er niet mee werken.

Deze zijn inderdaad wat groter maar ik filter op de breedte vooral dat deze fijn vast te houden zijn vandaar de p30 en de pixel.

Mijn vorige telefoon was een essential phone helaas is deze gevallen en kapot.

Ik kijk ook vaak tweedehands aangezien ik de meerwaarde niet inzie van een splinternieuwe te kopen terwijl er vaak voor heel goede prijzen bijna nieuwe te vinden zijn.

Ik vermoed dat de pixel 3a prijd kwaliteit nog steeds de beter keuze is

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Philtjens schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:54:
[...]

Ik doe er inderdaad niet veel mee maar gebruik het wel intensief (veel screen on time)
Mijn vriendin heeft iphones hier.liggen maar kan er niet mee werken.

Deze zijn inderdaad wat groter maar ik filter op de breedte vooral dat deze fijn vast te houden zijn vandaar de p30 en de pixel.

Mijn vorige telefoon was een essential phone helaas is deze gevallen en kapot.

Ik kijk ook vaak tweedehands aangezien ik de meerwaarde niet inzie van een splinternieuwe te kopen terwijl er vaak voor heel goede prijzen bijna nieuwe te vinden zijn.

Ik vermoed dat de pixel 3a prijd kwaliteit nog steeds de beter keuze is
Je kan er niet mee werken? Je belt, whatsappt, mailt wat, kijkt een filmpje en facebookt. Dat werkt op een iphone precies hetzelfde als op een android.. Je klikt de app aan en het werkt.

Maar voor wat je er mee wilt doen. Eigenlijk alles in die prijsklasse voldoet dan prima. De 1 zal een iets betere camera hebben de ander een iets betere accu. Zet de voor/nadelen tegenover elkaar en pak de telefoon die voor jou de meeste voordelen heeft.

Pixel 3a is inderdaad een goede telefoon.