Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 05:22

empi_tweak

Solution creator

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Situatie: Voor gastarbeiders paar huisjes gehuurd op een vakantiepark voor de periode van 1 tot 1.5 jaar. In de huisjes is de wifi betaald en nogal flink aan de prijs.

Ik zat er aan te denken om een 4G router te plaatsen om de kosten te beperken. Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf van een 4G router? Bij welke provider kan ik het beste een simkaart halen? Is dit toegestaan op vakantieparken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
t mobile thuis als er dekking is van tmobile https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Anders https://www.eilie.nl/eilie-zakelijk-4g/

[ Voor 23% gewijzigd door saharoen op 09-12-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom zou dat niet mogen? Je maakt in principe gewoon een hotspot.

En stiekem ben ik dan wel heel erg nieuwsgierig naar wat het kost om anderhalf jaar een vakantiehuisje te huren. Als er vervolgens wel op WiFi bespaard moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
AzzKickah schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:46:
Waarom zou dat niet mogen? Je maakt in principe gewoon een hotspot.

En stiekem ben ik dan wel heel erg nieuwsgierig naar wat het kost om anderhalf jaar een vakantiehuisje te huren. Als er vervolgens wel op WiFi bespaard moet worden.
Een tijdje geleden een huisje gehuurd in Nederland en daar vroegen ze iets van €12 per dag voor wifi. Voor €400 per maand kan je best even zelf wat proberen natuurlijk, ongeacht of je nou €3000 per maand aan vakantiehuisjes huurt of niet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

€ 12,- per dag is wel heel exorbitant hoog..

3K per maand * 18 dus? En dan moet je ze ook nog salaris betalen? Poeh :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Als jij voor anderhalf jaar een paar vakantiehuisjes gaat huren kun je toch gewoon onderhandelen met de parkbeheerder voor een redelijk bedrag? Ipv zelf infra in de vorm van 4g routers en abbonementen aan te schaffen?

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluePress
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-02 15:41
empi_tweak schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:44:
Hoi Tweakers,

Situatie: Voor gastarbeiders paar huisjes gehuurd op een vakantiepark voor de periode van 1 tot 1.5 jaar. In de huisjes is de wifi betaald en nogal flink aan de prijs.

Ik zat er aan te denken om een 4G router te plaatsen om de kosten te beperken. Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf van een 4G router? Bij welke provider kan ik het beste een simkaart halen? Is dit toegestaan op vakantieparken?
Let er ook op dat het vaak niet toegestaan is om een simkaart met data en spraak in een 4G modem te steken. Sommige providers gaan je waarschuwen en in het ergste geval zullen ze dan de simkaart blokkeren.
Een data-only simkaart is dan wel aanbevolen, alleen kan je die vaak alleen zakelijk krijgen en zijn ook normaal iets duurder.

Let ook op eventuele databundels die je erbij krijgt, hoe de FUP (Fair Use Policy) in elkaar steekt bij onbeperkt internet, dat je daar niet ook nog gezeur over krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:18
hoeveel apparaten denk je dat je aan gaat sluiten op 1 router? Want je spreekt van huisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:43
Les 1 op een Vakantiepark m.b.t. mobiel internet.
Check eerst welke provider voldoende 4G signaal heeft, anders zit je straks weer vast aan een sim van een provider welke daar een belabberde verbinding heeft.
Hiermee bedoel ik niet op dekkingskaartjes kijken want die zijn allemaal rooskleurig, real life testen of navragen bij mensen in de omgeving.

[ Voor 25% gewijzigd door nltweaker op 04-01-2020 12:13 ]

Pagina: 1