Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn moeder wil ik graag een Windows 10 machine (voor office, e-mail en browsen) samenstellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro inclusief Windows 10 licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal dual core CPU, minimaal 8GB RAM, minimaal 240GB SSD. PC moet 5 jaar vooruit kunnen zonder upgrades
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk, m-ITX of kleiner. Daarnaast moet hij stil en zuinig zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een zo snel mogelijk systeem die binnen het budget past en daarmee zo lang mogelijk mee gaat zonder additionele toekomstige upgrades. Daarnaast moet hij voldoen aan bovenstaande eisen/wensen.
Ik heb uiteraard naar de desktop best buy guide gekeken. De meest actuele waarin een soortgelijke desktop (budget) computer is behandeld is die van 1 september 2019. Deze heb ik gebruikt als basis en kom hier dan op uit. Enige wat ik heb gedaan is SSD van BBG vervangen door een M2 variant en W10 Home licentie er aan toegevoegd.
Twijfel nog of het handig is om 2x 4 GB i.p.v. 1x 8 GB RAM reepje te doen. Nadeel is dat je dan in de toekomst niet meer eenvoudig kunt upgraden.
Graag jullie feedback!
Voor mijn moeder wil ik graag een Windows 10 machine (voor office, e-mail en browsen) samenstellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro inclusief Windows 10 licentie
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal dual core CPU, minimaal 8GB RAM, minimaal 240GB SSD. PC moet 5 jaar vooruit kunnen zonder upgrades
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk, m-ITX of kleiner. Daarnaast moet hij stil en zuinig zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een zo snel mogelijk systeem die binnen het budget past en daarmee zo lang mogelijk mee gaat zonder additionele toekomstige upgrades. Daarnaast moet hij voldoen aan bovenstaande eisen/wensen.
Ik heb uiteraard naar de desktop best buy guide gekeken. De meest actuele waarin een soortgelijke desktop (budget) computer is behandeld is die van 1 september 2019. Deze heb ik gebruikt als basis en kom hier dan op uit. Enige wat ik heb gedaan is SSD van BBG vervangen door een M2 variant en W10 Home licentie er aan toegevoegd.
Twijfel nog of het handig is om 2x 4 GB i.p.v. 1x 8 GB RAM reepje te doen. Nadeel is dat je dan in de toekomst niet meer eenvoudig kunt upgraden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 146,49 | € 146,49 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Impact HX426S15IB2/8 | € 35,19 | € 35,19 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 40,99 | € 40,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 413,67 | ||
Graag jullie feedback!
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W