Hallo,
Ik heb thuis 2 routers, 1 van KPN met ingebouwd modem, en een zelf gekochte.
Deze zijn met elkaar verbonden doormiddel van een LAN kabel.
De zelf gekochte router geeft deze IP-adressen: 192.168.1.xxx
De KPN router geeft deze IP-adressen: 192.168.2.xxx
Ondanks dat ze beiden goed werken en goed internet geven is er iets vreemds aan de hand.
Ik heb een Raspberry Pi zero W gekoppeld aan de zelf gekochte router, dus met een IP-adres eindigend op 1.xxx.
Ik kan om wat voor reden dan ook deze Raspberry WEL met PuTTY benaderen op dezelfde router, maar als Ik dit wil doen op een apparaat verbonden met de KPN router (2.xxx) werkt dit niet.
Ik heb uiteraard bij beide keren hetzelfde IP-adres ingevuld, en het IP-adres is tussentijd niet veranderd.
Ik kan ook de instellingspagina van de zelfgekochte router niet bereiken vanaf het KPN netwerk, maar wel andersom.
Het lijkt er dus op dat beide routers wel het internet delen, maar blijkbaar niet onder hetzelfde netwerk vallen.
Al met al een vreemde situatie.
De zelf gekochte router is een AliExpress model, maar werkt voor zijn geld prima
.
Mochten jullie iets aan de details hebben, DIT is m.
Weten jullie hoe ik dit kan fixen en er gewoon 1 netwerk van kan maken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb thuis 2 routers, 1 van KPN met ingebouwd modem, en een zelf gekochte.
Deze zijn met elkaar verbonden doormiddel van een LAN kabel.
De zelf gekochte router geeft deze IP-adressen: 192.168.1.xxx
De KPN router geeft deze IP-adressen: 192.168.2.xxx
Ondanks dat ze beiden goed werken en goed internet geven is er iets vreemds aan de hand.
Ik heb een Raspberry Pi zero W gekoppeld aan de zelf gekochte router, dus met een IP-adres eindigend op 1.xxx.
Ik kan om wat voor reden dan ook deze Raspberry WEL met PuTTY benaderen op dezelfde router, maar als Ik dit wil doen op een apparaat verbonden met de KPN router (2.xxx) werkt dit niet.
Ik heb uiteraard bij beide keren hetzelfde IP-adres ingevuld, en het IP-adres is tussentijd niet veranderd.
Ik kan ook de instellingspagina van de zelfgekochte router niet bereiken vanaf het KPN netwerk, maar wel andersom.
Het lijkt er dus op dat beide routers wel het internet delen, maar blijkbaar niet onder hetzelfde netwerk vallen.
Al met al een vreemde situatie.
De zelf gekochte router is een AliExpress model, maar werkt voor zijn geld prima
Mochten jullie iets aan de details hebben, DIT is m.
Weten jullie hoe ik dit kan fixen en er gewoon 1 netwerk van kan maken?
Alvast bedankt voor het meedenken!