Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je gebruik kunt maken van de 'Subsidie energiebesparing eigen huis' (SEEH), wanneer beide woningeigenaren gescheiden zijn? Met name als de ene eigenaar, die nog in het huis woont en de volledige hypotheekkosten op zich heeft genomen wil isoleren, maar zijn of haar ex-partner, die elders woont maar op papier mede-eigenaar van de woning is, het niet met de isolatie eens is. Bijvoorbeeld omdat de woning naar zijn/haar idee zo snel mogelijk verkocht moet worden. Woning staat in dit voorbeeld al te koop.

Iemand ideeën hoe de woningeigenaren dit op kunnen lossen? Bijvoorbeeld door te bewijzen dat verbouwing en de daaraan gekoppelde subsidie uiteindelijk meer oplevert?
Ik kon het tussen de uitgebreide info niet vinden.

https://financieel.infonu...-huis-tot-10000-2019.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
voor de subsidie maakt het volgens mij niet zoveel uit dat er ruzie is.
Echter, voor de werkzaamheden wel. Dit gaat beter met juridisch advies, want anders gaat het een vechtscheiding worden waarbij je alleen maar meer geld kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tip: zoek professioneel juridische advies in plaats van het op een techforum te vragen. Dit is drijfzand.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Aan deze can of worms moet je niet willen beginnen. Eerst scheiding afhandelen en dan pas verder gaan. Je kan haar ook uitkopen indien mogelijk. Zij wil er gewoon vanaf, niet eerst nog verbouwen en meer verplichtingen aangaan.

Aangezien het meer om financiële zaken gaat, tikje WVB >> PFSL

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 09-12-2019 19:08 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Simpele zoekopdracht lever het volgende op (bron: RVO):

Voorwaarden SEEH eigenaar én bewoner
Wilt u in aanmerking komen voor de Subsidieregeling energiebesparing eigen huis (SEEH) voor eigenaar én bewoner? Dan gelden de volgende criteria en voorwaarden.

Algemene voorwaarden voor eigenaar én bewoner
  • U laat minstens 2 energiebesparende isolatiemaatregelen uitvoeren.
  • U bent in het bezit van een geldig burgerservicenummer (BSN).
  • De woning is uw eigendom én hoofdverblijf, of wordt uw hoofdverblijf na renovatie.
  • Voor de betreffende woning is nog niet eerder een SEEH-subsidie verstrekt.
  • U vraagt de subsidie aan nadat de maatregelen uitgevoerd en betaald zijn.
  • De maatregelen zijn uitgevoerd vanaf de openstelling van de regeling op 15 augustus 2019. Voor maatregelen die al eerder zijn uitgevoerd, kunt u geen subsidie krijgen.
  • U laat de maatregelen uitvoeren binnen de bestaande thermische schil. Dit betekent dat u voor aan- of nieuwbouw aan uw woning geen subsidie krijgt. U moet hiervoor voldoen aan het Bouwbesluit 2012.
  • U laat alle maatregelen uitvoeren door één of meer deskundige bedrijven met een KVK-inschrijving in de sectie bouwnijverheid (hierna: bouwbedrijf).
  • Het is niet toegestaan dat de eigenaar én bewoner zelf de maatregelen uitvoert.
De vraag is dus of de woning uw eigendom en hoofdverblijf is (of wordt na renovatie).
Aangezien de woning al te koop staat, lijkt mij dat het niet het hoofdverblijf wordt na renovatie (want woning wordt verkocht). Maar een adviseur zal je hier het beste verder in kunnen helpen.

Daarnaast vraag ik mij af, of het verstandig is om dit traject in te gaan, terwijl je A: in een scheiding ligt en B: de woning te koop staat.
A: Regel eerst de scheiding! Ga dus geen nieuwe verplichtingen aan. Want nieuwe verplichtingen levert nieuwe spanningen op en daar wil ze zo snel mogelijk vanaf zijn.
B: Hoe ga je om als straks de woning wordt verkocht, maar de werkzaamheden (nog) niet zijn uitgevoerd? Wil de nieuwe bewoner wel de aanpassingen die jij / jullie laten uitvoeren. Doet hij / zij dat niet liever zelf (en zelf de subsidie opstrijken). Of hoe ga je er mee om, in de situatie dat de werkzaamheden al wel zijn uitgevoerd (voorwaarde voor de SEEH), huis wordt verkocht en er een controle volgt? Dan moet de nieuwe bewoner verantwoording gaan afleggen / tijd vrij maken voor de controle.

Mijn advies: Niet doen! Regel eerst A en ga niet eens beginnen aan B (of koop je partner uit, zodat die er niks mee mee te maken heeft of krijgt).

Verwijderd

Topicstarter
O.k. duidelijk. Eerst maar eens van elkaar af en alles daaromtrent regelen. Bedankt allen!
Pagina: 1