Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een voorbeeld van een samenwerkingsmodel tussen een opdrachtgever en één of meerdere freelance webdesigner(s).
Meer bepaald: ik heb zelf meer dan tien wordpresswebsites in beheer maar wil het verdere onderhoud ervan uitbesteden aan een freelancer + hem/haar een vijftal nieuwe websites per jaar laten maken. Maar... ik zou liefst die oorspronkelijke klant nadien behouden en dus niet gewoon een doorverkoper zijn.
Eigenlijk komt het er op neer dat de freelancer alles doet in onderaanneming, maar dat ik zowel bij de verkoop als bij de jaarlijkse factuur er nog iets aan kan verdienen. En dat ik nog in contact kan gaan met die bestaande klant om andere producten (sociale media, videokanaal,...) te voorzien.
Een voorbeeld van zo'n afsprakenkader zou de max zijn, met het complete plaatje van domeinnaam, hosting, ontwikkeling website, onderhoud, issues,... Wie doet wat... Welk engagement... Welke marge voor de facturatie... Wie factureert dan uiteindelijk... enz enz Word zoiets best in een contract gegoten en waar kan ik ergens zo'n voorbeeld vinden? Ideeën om dit goed aan te pakken zijn zeer welkom! Hoe werken jullie samen met jullie opdrachtgevers?

Hartelijk dank.

Katty

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken heeft: Waar hoort mijn topic?

Vul voor webdesigner bakker in en voor websites koekjes en het werkt nog steeds.

Webdesign, Markup & Clientside Scripting >> Algemene Zaken

Verder wil ik je er op wijzen dat dit héél erg neigt naar (al dan niet bewuste) verkapte werving. Dat is hier niet toegestaan; dus pas een beetje op ;)

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 09-12-2019 18:30 . Reden: Jesus... mobiel frotten en dikke vingers = crapton aan verkeerde linkjes. ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Dit lijkt me meer iets voor PFSL. Schopje daarheen dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel om deze post in het juiste vakje te plaatsen; hopelijk vind ik hier ook freelancers webdesigners of opdrachtgevers die hierover iets zinnigs kunnen zeggen. Voor alle duidelijkheid: ik ben zeer tevreden van de freelancers waarmee ik werk en dus niét op zoek naar nieuwe partners.

Het gaat me er vnl over welk afsprakenkader het best hanteerbaar is, waar aannemer en onderaannemer zich kunnen in vinden. Waar zit de win-win ná de verkoop van de website? Het gaat absoluut niet over de klant op extra kosten te jagen, maar wel om na verkoop van de website de klant na enige tijd nog te kunnen aanspreken voor mogelijke andere services (fotografie, social media, videokanaal, ...). Als ik nu een website verkoop en volledig overlaat aan de freelancer is er geen engagement dat die voor mij later ook promo maakt over andere services die ik aanbied en ikzelf heb dan geen kapstok meer om die klant terug te contacteren.

Hopelijk brengt dit verduidelijking. :)

Groetjes

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 15:46 ]