Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
Ik zoek een?
premium smartphone voor persoonlijk en zakelijk gebruik

Wat is je budget?
liefst onder de 700 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga een consultancy-bedrijfje starten (heb al een eerste klant waar ik project manager ga zijn). Ik ga waarschijnlijk me moeten aanmelden op de tooling van de klant (e.g. skype for business, VPN, ...).
Ik gebruik mn smartphone voornamelijk voor:
- fotos en videos schieten
- collaboration (skype/webex/teams)
- youtube, netflix
- podcast
Ik heb zowel met android en iphone gewerkt in het verleden. Als tweaker vond ik android vroeger leuker, maar ik tweak nu veel minder. belangrijker vind ik ondersteuning.
Gamen doe ik bijna niet, en 3,5mm poort mis ik meestal niet op mn huidige iphone8.
Ik heb een Synology, opslag moet dus enkel 1 vakantie kunnen overbruggen voor fotos. 128GB zou genoeg moeten zijn, maar in het geval van iphones brengt me dat buiten budget.
Ik gebruik sowieso een hoesje.
Het camera-gat van samsung denk ik niet dat me gaat storen.
Ik overweeg een iPhone omdat de Apple Watch me heel erg aanspreekt.
IPxx rating vind ik belangrijk. Ik gebruik mn telefoon onder de douche.
Ik heb een voorkeur voor vingerafdrukscanners vs faceID, maar dit is misschien enkel omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb. Als dat een maatstaf is, Windows Hello met een Kinectv2.0 camera vind ik niet heel goed werken.

Wat heb je zelf al gevonden?
De contenders zijn S10, i11 of 1XS. Dit zijn premium toestellen voor een nog redelijke prijs (<700 euro).
De Pixel 4 was afgevallen vanwege accuduur en lage brightness.

criteriaS10eS10iPhone 11Iphone XS
prijs 485 € 605 € 749 € 735 €
cameras primair, groothoek primair, tele, groothoek primair, groothoek primair, groothoek
accuduur browsen9u539h2813h88h50
schermtechnologieOLEDOLEDLCDOLED
glasgorilla glass 5gorilla glass 6?gorilla glass 6??gorilla glass 5?
authenticationfingerprint in drukknopfingerprint achter glasfaceIDfaceID
storage1281286464
max brightness (100%)751915671688
microSDjajaneenee
prosprijstelelens, helderheidcamera, accuduur 
cons  faceID, LCDfaceID, accuduur

Welke vragen heb je hier nog over?
Gebaseerd op mijn bevindingen, voorkeuren en noden, steekt de S10 erbovenuit, behalve voor accuduur, dan zou ik naar iphone 11 moeten gaan. Iemand die me kan helpen de knoop door te hakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Belangrijk voor je nieuwe gebruik is of je van je opdrachtgevers een nummer gaat krijgen, of niet, want dan is een duale SIM telefoon handig met mogelijkheden om apps dubbel te installeren (Whatsapp voor elk nummer bijvoorbeeld), en dan kom je al gauw bij Android terecht.

P.S. met een iPhone met eSim schijnt dual sim ook mogenlijk te zijn als je zelf bij T-Mobile gaat voor de eSim, of daar dual apps ook mogelijk zijn weet ik niet. Als je zakelijk veel reist kon je wel eens beter af zijn bij KPN of Vodafone dan T-Mobile, dus ook dat is iets om mee te nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door swhnld op 09-12-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
ik woon niet in nederland of belgie, dus kwa operator hoef je niks in rekening te brengen.

Ik verwacht geen nummer te krijgen van mijn opdrachtgevers. Contractors krijgen dat meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
wibra schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:36:
Ik verwacht geen nummer te krijgen van mijn opdrachtgevers. Contractors krijgen dat meestal niet.
Bij ons soms wel, we willen niet dat klanten nog bij een contractor komen als die uit dienst is, dus gebruiken dan eigen nummers als we die contractors mobiel bereikbaar willen hebben.

Maar als het voor jou niet speelt, is de enige belemmering als de klant een bepaalde omgeving niet ondersteund, wij hebben een tijdje een verbod gehad op Android, maar tegenwoordig worden zowel Android als iOS toegestaan. Huidige MDM van ons werkt wel het lekkerste op Android, vorige was duidelijk beter op iOS, maar hoofdkantoor bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
ik heb het genarrowed naar een S10 of een iphone 11. In principe wordt het de S10, maar die accuduur van de iphone 11 is wel heel verleidelijk. ik ga maar eens een telefoonwinkel binnenstappen en ze naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik lees even mee, ik heb precies dezelfde afweging. Ik zit zelf enkele jaren op iPhone, voor het geld van de 11 heb je ook een XS met OLED scherm. Alleen de accuduur en camera's van de 11 zijn weer beter. En de S10 heeft uiteraard een fantastisch scherm en weer meer opslag voor een iets gunstigere prijs.

Wat is jouw beweegreden om de XS achterwege te laten voor de 11?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibra
ik denk dat de LCD van de 11 al "goed genoeg" is. in dat geval primeert de 11 over de XS met zijn batterij.
Dat en faceID (waar ik zeer skeptisch over ben) is sneller op de 11 vanwege de snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik heb ze technisch naast elkaar gezet voor een objectief vergelijk, beide zijn prachtig, maar er zijn wel degelijk verschillen zoals het gebogen scherm waardoor de Samsung compacter is, maar je moet dat gebogen scherm wel willen, en de 150 Euro duurdere iPhone heeft naar verwachting een hogere restwaarde dus is misschien die extra investering wel waard:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1458670;1239607/
Pagina: 1