Ik zoek een?
premium smartphone voor persoonlijk en zakelijk gebruik
Wat is je budget?
liefst onder de 700 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga een consultancy-bedrijfje starten (heb al een eerste klant waar ik project manager ga zijn). Ik ga waarschijnlijk me moeten aanmelden op de tooling van de klant (e.g. skype for business, VPN, ...).
Ik gebruik mn smartphone voornamelijk voor:
- fotos en videos schieten
- collaboration (skype/webex/teams)
- youtube, netflix
- podcast
Ik heb zowel met android en iphone gewerkt in het verleden. Als tweaker vond ik android vroeger leuker, maar ik tweak nu veel minder. belangrijker vind ik ondersteuning.
Gamen doe ik bijna niet, en 3,5mm poort mis ik meestal niet op mn huidige iphone8.
Ik heb een Synology, opslag moet dus enkel 1 vakantie kunnen overbruggen voor fotos. 128GB zou genoeg moeten zijn, maar in het geval van iphones brengt me dat buiten budget.
Ik gebruik sowieso een hoesje.
Het camera-gat van samsung denk ik niet dat me gaat storen.
Ik overweeg een iPhone omdat de Apple Watch me heel erg aanspreekt.
IPxx rating vind ik belangrijk. Ik gebruik mn telefoon onder de douche.
Ik heb een voorkeur voor vingerafdrukscanners vs faceID, maar dit is misschien enkel omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb. Als dat een maatstaf is, Windows Hello met een Kinectv2.0 camera vind ik niet heel goed werken.
Wat heb je zelf al gevonden?
De contenders zijn S10, i11 of 1XS. Dit zijn premium toestellen voor een nog redelijke prijs (<700 euro).
De Pixel 4 was afgevallen vanwege accuduur en lage brightness.
Welke vragen heb je hier nog over?
Gebaseerd op mijn bevindingen, voorkeuren en noden, steekt de S10 erbovenuit, behalve voor accuduur, dan zou ik naar iphone 11 moeten gaan. Iemand die me kan helpen de knoop door te hakken?
premium smartphone voor persoonlijk en zakelijk gebruik
Wat is je budget?
liefst onder de 700 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga een consultancy-bedrijfje starten (heb al een eerste klant waar ik project manager ga zijn). Ik ga waarschijnlijk me moeten aanmelden op de tooling van de klant (e.g. skype for business, VPN, ...).
Ik gebruik mn smartphone voornamelijk voor:
- fotos en videos schieten
- collaboration (skype/webex/teams)
- youtube, netflix
- podcast
Ik heb zowel met android en iphone gewerkt in het verleden. Als tweaker vond ik android vroeger leuker, maar ik tweak nu veel minder. belangrijker vind ik ondersteuning.
Gamen doe ik bijna niet, en 3,5mm poort mis ik meestal niet op mn huidige iphone8.
Ik heb een Synology, opslag moet dus enkel 1 vakantie kunnen overbruggen voor fotos. 128GB zou genoeg moeten zijn, maar in het geval van iphones brengt me dat buiten budget.
Ik gebruik sowieso een hoesje.
Het camera-gat van samsung denk ik niet dat me gaat storen.
Ik overweeg een iPhone omdat de Apple Watch me heel erg aanspreekt.
IPxx rating vind ik belangrijk. Ik gebruik mn telefoon onder de douche.
Ik heb een voorkeur voor vingerafdrukscanners vs faceID, maar dit is misschien enkel omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb. Als dat een maatstaf is, Windows Hello met een Kinectv2.0 camera vind ik niet heel goed werken.
Wat heb je zelf al gevonden?
De contenders zijn S10, i11 of 1XS. Dit zijn premium toestellen voor een nog redelijke prijs (<700 euro).
De Pixel 4 was afgevallen vanwege accuduur en lage brightness.
criteria | S10e | S10 | iPhone 11 | Iphone XS |
prijs | 485 € | 605 € | 749 € | 735 € |
cameras | primair, groothoek | primair, tele, groothoek | primair, groothoek | primair, groothoek |
accuduur browsen | 9u53 | 9h28 | 13h8 | 8h50 |
schermtechnologie | OLED | OLED | LCD | OLED |
glas | gorilla glass 5 | gorilla glass 6 | ?gorilla glass 6? | ?gorilla glass 5? |
authentication | fingerprint in drukknop | fingerprint achter glas | faceID | faceID |
storage | 128 | 128 | 64 | 64 |
max brightness (100%) | 751 | 915 | 671 | 688 |
microSD | ja | ja | nee | nee |
pros | prijs | telelens, helderheid | camera, accuduur | |
cons | faceID, LCD | faceID, accuduur |
Welke vragen heb je hier nog over?
Gebaseerd op mijn bevindingen, voorkeuren en noden, steekt de S10 erbovenuit, behalve voor accuduur, dan zou ik naar iphone 11 moeten gaan. Iemand die me kan helpen de knoop door te hakken?