Vorige week heb ik mijn nieuwe systeem besteld, en terwijl ik aan het wachten ben op de levering van de onderdelen toch nog besloten van moederbord te wisselen. Mijn huidige bestelling beslaat het volgende systeem.
De wijziging die doorgevoerd is, is dat ik van een X470 moederbord naar een X570 ben gegaan. Ik heb de QVL van het andere moederbord er nog een bijgepakt en vraag mij af of de huidige Crucial Ballistix Sport wel een goede match zijn.
Wat is je budget?
De Crucial Ballistix Sport zijn zo'n €150, maar ik ben bereid daar een paar tientjes bovenop te doen. Niet meer van €250 totaal.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige lichte voorkeur die ik heb, is dat ik twee sticks van 16GB each wel mooi vind. Maar 4x8GB zal ook geen probleem zijn.
Eigen onderzoek
Via de QVL lijst van het X570 moederbord kwam ik uit bij de G.Skill Ripjaws V F4-3600C17Q-32GVK. Deze heeft een net wat andere timing dan de Crucial en dat is waar ik het ingewikkeld vind worden. In het Vergelijkingsoverzicht staat dat ondanks de hogere CAS latency de True latency weer lager ligt. Kan ik constateren dat deze RAM module eigenlijk al prima aan mijn eisen voldoet?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heftig op 't gamen, constant minimaal één VM met Linux, programming IDE's en af en toe een videootje renderen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 91,10 | € 91,10 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 148,99 | € 148,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 204,90 | € 204,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 135,52 | € 135,52 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 591,- | € 591,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.651,28 |
De wijziging die doorgevoerd is, is dat ik van een X470 moederbord naar een X570 ben gegaan. Ik heb de QVL van het andere moederbord er nog een bijgepakt en vraag mij af of de huidige Crucial Ballistix Sport wel een goede match zijn.
Wat is je budget?
De Crucial Ballistix Sport zijn zo'n €150, maar ik ben bereid daar een paar tientjes bovenop te doen. Niet meer van €250 totaal.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige lichte voorkeur die ik heb, is dat ik twee sticks van 16GB each wel mooi vind. Maar 4x8GB zal ook geen probleem zijn.
Eigen onderzoek
Via de QVL lijst van het X570 moederbord kwam ik uit bij de G.Skill Ripjaws V F4-3600C17Q-32GVK. Deze heeft een net wat andere timing dan de Crucial en dat is waar ik het ingewikkeld vind worden. In het Vergelijkingsoverzicht staat dat ondanks de hogere CAS latency de True latency weer lager ligt. Kan ik constateren dat deze RAM module eigenlijk al prima aan mijn eisen voldoet?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heftig op 't gamen, constant minimaal één VM met Linux, programming IDE's en af en toe een videootje renderen.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski