Update voor een gaming PC zo'n 4 jaar oud, budget ±€300

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 22:37

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Hi everyone.
Ik kreeg een bericht van mijn neefje, die wil graag zijn gaming PC een boost geven. Dit is de huidige setup:Hij wil graag wat nieuwe games kunnen spelen, zoals Apex Legend. Moederbord en merk van RAM is helaas niet bekend op dit moment. Eventueel kan ik vragen of hij dat kan uitzoeken.

Denk zelf dat de grafische kaart misschien goed is om een boost te geven? Zelf ben ik niet meer zo'n gamer, dus wat tips zouden we zeer op prijs stellen! _/-\o_

Wat is je budget?
Hij zegt €300 te hebben, eventueel kan hij wat meer sparen als het echt nodig is, maar liefst wil hij het daarmee doen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door dada op 09-12-2019 16:48 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Voor een enigzins bruikbare upgrade kun je inderdaad de gpu vervangen, een GTX745 zet niet echt zoden meer aan de dijk.
In die zin is 300 euro veel te veel voor een upgrade, kijk of je tweedehands een GTX1060 ofzo op de kop kan tikken voor een prikkie anders is het gewoon zonde. Voor 300 euro heb je goede, nieuwe GPUs maar dat zou zoiets zijn als een dikke V8 in een opel corsa lepelen, ja het klinkt leuk maar in de praktijk ga je het potentieel nooit vol benutten omdat andere dingen dan een bottleneck gaan vormen.

Een ander alternatief is nog 300 euro bijsparen en voor een nieuwe budget/midrange PC gaan, zoals ze vaak voorbij komen in DAA en in de Best Buy Guides.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
Plop er een 1660 super in zou ik zeggen: pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC

Wat voor PSU heeft hij?

[ Voor 16% gewijzigd door Basekid op 09-12-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 22:37

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Ga ik vragen.
edit: hij zegt 500W.

Bedankt voor de reacties tot dusver, ik denk hij liever een wat meer low-end systeem heeft dan even doorsparen, maar ik stel alle opties op prijs :)

[ Voor 3% gewijzigd door dada op 09-12-2019 17:29 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Lees dit topic even door. Dat is iemand met een i5-4460 cpu, jouw i5-4590 is nog iéts sneller dus zal nog iets beter kunnen meekomen in de huidige games.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Verkoop je huidige setup en stop dat geld in een volledige nieuwe (budget) build. Ik schat dat je setup nog tussen de €200-300 oplevert op Marktplaats. Je zou dan naar zoiets kunnen kijken voor €500 reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Wellicht de RX 570 vervangen voor een GTX 1660 Super. Op deze manier heb je een systeem wat meer in balans is en meer futureproof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 10:56
Met een 2ehands gtx 1060 / 970 / rx 580 / 570 en 8 gb extra ram ben voor €100 á €120 klaar en kun je weer even vooruit.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wat @DanDGT zegt, een GPU van dat kaliber is een serieuze upgrade voor een i5 4590, en daarmee kan je in principe alle nieuwste titels gewoon spelen. Misschien dat een extra 8gb ram er bij nog wel de moeite waard is (~30 euro 2e hands)

Dan ben je voor ~130-170 klaar (170 als je een nieuwe RX570 koopt, en als je t goed doet heb je daar nog een gratis game + 3 maanden game pass bij) en kan de rest in de spaarpot om over een jaar of twee een ground-up build te doen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Pagina: 1