Goede toetsenbord muis combi met toetsen die niet afvegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
Ik zoek een?
nieuwe toetsenbord/muis combi. Ik ben al aan mijn derde Logitech MK710. Maar o de paar maanden beginnen de letters op de toetsen los te komen.

Wat is je budget?
Ik wil best wel €150 uitgeven, als die toetsenbord heel blijft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Logitech is prima - behalve de toetsen.

Ik heb een high end PC systeem voor thuis gebruik - als pensionado zijnde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is het geen optie om stickers voor je toetsenbord te kopen? Er zijn gewoon stickers voor toetsenborden beschikbaar, die je over je toetsen plakt. Vaak om een toetsenbord met de verkeerde indeling te veranderen in een toetsenbord met US-internationaal qwerty. Maar wat houdt je tegen om deze eens te proberen?

De duurdere toetsenborden maken trouwens geen gebruik van bedrukte toetsen, maar van gelaserde toetsen. Zeker de duurdere mechanische toetsenborden maken gebruik van gelaserde toetsen, maar geen idee welke toetsenborden dit specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

AzzKickah

06-CENSORED

Een Lenovo misschien?

https://www.bol.com/nl/p/...1P3Q.1_25.28.ProductImage

Bij mij op 't werk hebben we meerdere van die toetsenborden bij machines liggen en die zijn al zeker een paar jaar in gebruik, zonder verdwenen letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de toetsen eruit zien van je toetsenbord en wat je precies bedoelt met "letters op de toetsen los te komen"

WASD zijn mijn meeste gebruikte toetsen door gamen natuurlijk, maar ik heb geen enkele slijtage gehad voor mijn toetsenborden met jaren van gebruik. Vind nog al apart dat dit in een paar maanden te verwezelijken is.

OT:

Wil je een mechanical keyboard of eentje met de vertrouwlijke oude keys.
De MK710 heeft hierbij afspeel knop mogelijkheden, is dit zeer belangrijk voor je of kan je er zonder mee?
Draad of draadloos?
RGB erop?
Numpad er op?
Polsondersteuning mogelijkheid erbij?

[ Voor 9% gewijzigd door Erazher op 09-12-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
Erazher schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:39:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de toetsen eruit zien van je toetsenbord en wat je precies bedoelt met "letters op de toetsen los te komen"
Ze zijn plakletters - zelfs bij een hele dure Logitech. En ze komen los al na 6 maanden... te beginnen bij de letter N.
Ik geef het nu op bij de Logitech omdat de spatiebalk ook vaak niet werkt.
Ik heb nu maar een Dell KM717 besteld. Ik hoop dat die beter is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22
Je zoekt een double shot/dual injection keyboard. Google geeft mij zoiets:

https://mechanicalkeyboar....php?l=product_list&c=424
edit:
andere link, dit is alleen de meerprijs voor een extra set toetsen op een toch al duur bord

https://deskthority.net/wiki/Double-shot_moulding

maar zoek gerust verder. Ik verwacht dat bij de mechanische-toetsenbordaffectionados het een en ander te vinden is.

[ Voor 23% gewijzigd door T_knoop op 06-01-2020 15:34 . Reden: Meer algemene link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:17

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb zelf een Ducky DK2108 Zero, met double shot moulding toetsen. Ik zie alleen dat dit specifieke type toetsenbord niet meer echt verkocht wordt, al levert Ducky nog wel genoeg andere toetsenborden met dit soort toetsen. Maar deze worden ook vies en zul je dus ook moeten blijven schoonmaken ;) Verder wel een tank van een toetsenbord.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:57
Van de 'mainstream' merken weet ik in ieder geval van Ducky zeker dat (bijna?) al hun toetsenborden doubleshot PBT keycaps hebben die erg degelijk zijn en zelfs na jaren gebruik nauwelijks aangetast zullen zijn. Neem bijvoorbeeld de Skyline TKL van 99 euro die nu populair is in de pricewatch. Deze is echter niet draadloos (en als je een numpad wil moet je naar andere Ducky modellen kijken).

Qua draadloze fullsize mechanische toetsenborden met goede keycaps ken ik de Vortex TAB90 (https://candykeys.com/product/vortex-tab90-ansi) van 145 euro (dit is een zogenaamd 'compact' fullsize model, zie de foto's en je snapt wat ik bedoel), maar die schijnt op het moment niet leverbaar te zijn bij Candykeys

[ Voor 6% gewijzigd door Maxm op 10-01-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
Of Ninja Keycaps:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNmOXeED4bQCQNPJEZTFi-Bp-c7kV_qwCKqfroZmCdyXjHo5e-&s

Filco Majestouch Ninja, kost wat, maar dan heb je zo ongeveer het beste wat je kan krijgen :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52

DataGhost

iPL dev

Ik heb nu een Logitech G910, die is onder de 150 euro te krijgen en heeft in ieder geval geen stickers voor de letters, die zijn juist transparant om de verlichting zichtbaar te houden. Ook mijn oude G110 heeft het ruim 9 jaar uitgehouden zonder enige slijtage aan de letters (de toetsen gingen ondertussen best stroef) totdat ik hem verving. Mgoed, naast de G910 zijn er natuurlijk zat borden te krijgen met betere keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Erazher schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:39:

WASD zijn mijn meeste gebruikte toetsen door gamen natuurlijk, maar ik heb geen enkele slijtage gehad voor mijn toetsenborden met jaren van gebruik. Vind nog al apart dat dit in een paar maanden te verwezelijken is.

OT:

Wil je een mechanical keyboard of eentje met de vertrouwlijke oude keys.
De MK710 heeft hierbij afspeel knop mogelijkheden, is dit zeer belangrijk voor je of kan je er zonder mee?
Draad of draadloos?
RGB erop?
Numpad er op?
Polsondersteuning mogelijkheid erbij?
Niet om zijn topic te kapen maar ik denk dat hij zoiets als dit bedoelt, ziehier mijn Razer keyboard na 2 en half jaar. Voornamelijk WASD en spatie gebruik, vreemd genoeg amper ctrl gebruik enkel voor copy/pasten en daar is zichtbare schade. Ben bang dat het niet lang duurt voor de rest nu ook gaat degraderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QCM4OeJ.png

Ik heb hiervoor 10+ jaar een Logitech keyboard gehad en daarvoor anderen ook van Logitech, nog nooit zoiets meegemaakt ook niet met muizen.
Heb mijn beklag gedaan bij Razer en die doet het af als wear and tear, wat het opzich ook is natuurlijk, maar wat een rukkwaliteit voor een toetsenbord van €100 mag je wel meer verwachten, ook totaal geen inlevingsvermogen bij die gasten. Voor mij wel duidelijk dat ik geen producten meer van ze afneem.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 29-01-2020 13:38 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 12:21
De print op toetsenborden kan inderdaad snel aangetast worden en verslijten, bijvoorbeeld wanneer je regelmatig handcrème gebruikt. Enkele vrouwelijke collega's gingen op deze manier elke paar maanden door een toetsenbord heen.

De oplossing is simpel:
De toetsenborden hebben we vervangen met LED backlit toetsen (waar de letters verlicht zijn en dus niet geprint), zoals de Logitech K740.
Pagina: 1