Het is sinds lange tijd dat ik hier weer eens wat post, maar dat kwam meer omdat ik via Google hier ook een topic tegenkwam waarvan de situatie vergelijkbaar was maar toch niet helemaal.
Het is als volgt; ik heb in december 2018 een jaarcontract getekend bij mijn huidige werkgever (na 12 jaar bij mijn vorige werkgever).
In dit contract is de volgende clausule opgenomen:
Nu wil ik natuurlijk wel eens weten wat mijn rechten in deze zijn of hoe ik dit het beste kan aanvliegen. Want het contract is ook niet verbeterd qua uren of salaris (wat mijns inziens dan wel zou mogen).
Hebben jullie advies hoe dit het beste aan te pakken en bespreekbaar te maken?
Het is als volgt; ik heb in december 2018 een jaarcontract getekend bij mijn huidige werkgever (na 12 jaar bij mijn vorige werkgever).
In dit contract is de volgende clausule opgenomen:
Nu kreeg ik vorige week mijn nieuwe contract en wat schetst mijn verbazing, wederom een jaarcontract. Op zich geen probleem, maar ik heb dit wel te kennen gegeven bij mijn eindejaarsgesprek (goede beoordeling). Mij werd medegedeeld door mijn teamleider dat vanuit hoofdkantoor (in Azië) niet zomaar permanente contracten mogen worden 'vergeven' en dat dit de onderliggende reden hiervan is.De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor een periode van 12 maanden en derhalve van rechtswege eindigend op 31 december 2019, waarbij een aanzegtermijn van 1 maand in acht zal worden genomen. Bij wederzijdse tevredenheid zal contract op einddatum omgezet worden naar contract onbepaalde tijd.
Nu wil ik natuurlijk wel eens weten wat mijn rechten in deze zijn of hoe ik dit het beste kan aanvliegen. Want het contract is ook niet verbeterd qua uren of salaris (wat mijns inziens dan wel zou mogen).
Hebben jullie advies hoe dit het beste aan te pakken en bespreekbaar te maken?