en dan heb ik de resolutie op 1024x800 en 32bit en alles op het hoogst en 37fps lijkt mij een beetje laag
Kan best met een SDR Geforce .. die dingen zijn nou eenmaal niet zo snel in 32-bit kleur. Gebruik je wel de 6.XX Detonator 3 drivers met S3TC enabled?
staat standaard aan anders:
dit in de console typen (in het menu)
r_ext_compress_textures 1
vid_testart
je fps'en zijn echt niet laag hoor.
dit in de console typen (in het menu)
r_ext_compress_textures 1
vid_testart
je fps'en zijn echt niet laag hoor.
Niet op voorraad.
je kan ook van www.s3.com een dmmq3.exe downloaden dan maak je gebruik van de compressie texture eigenschappen van de 5.** drivers vooral in qdm9 map met meer dan 30 mb textures ga je er op vooruit.
ik kan die dmmq3.exe niet vinden op die site
Feenstra wat loop je nou te lullen
.. die dmmq3.exe is alleen voor die speciale high-res texture levels van Diamond .. je kan S3TC ook gebruiken in alle andere levels met de orginele exe (dus ook in Q3DM9 -Quaver- !!). Gewoon zoals Edward verteld ...
.. die dmmq3.exe is alleen voor die speciale high-res texture levels van Diamond .. je kan S3TC ook gebruiken in alle andere levels met de orginele exe (dus ook in Q3DM9 -Quaver- !!). Gewoon zoals Edward verteld ...
ik heb dat ingetypt r_ext_compress_textures 1 maar hoort dat zo dat het beelt slechter word vooral de lucht is lelijk
Ja, dat is de prijs voor s3tc
Niet op voorraad.
nou loopt ie op 48fps maar hoort dat zo dat alles er slechter uitziet
De lucht iig wel, je kan nog wel wat doen mocht dat nog niet gedaan hebben.
Zet in windows onder openGL alles aan behalve disable CPU instructions bla, bla..
Hoe staat de textre slider?
Zet in windows onder openGL alles aan behalve disable CPU instructions bla, bla..
Hoe staat de textre slider?
Niet op voorraad.
jaaoie17 probeer die dmmq3.exe maar je kan deze downloaden op
http://www.dmmunderground.com/default.asp?menu=quake_iii_arena&sub_menu=files
bij mij werkt wel goed
http://www.dmmunderground.com/default.asp?menu=quake_iii_arena&sub_menu=files
bij mij werkt wel goed
Jongens, die dmmq3exe is voor de
Q3s3tc-levels, anders heb je der geen reet aan
Die kan je uiteraard ook spele, maar dat zal niet meevallen met een sdr.
Houd even goed onderscheid tussen de s3tclevels van dmmundergroud met de daarbij behorende dmmq3exe en de s3 standaard textures van q3.
Q3s3tc-levels, anders heb je der geen reet aan
Die kan je uiteraard ook spele, maar dat zal niet meevallen met een sdr.
Houd even goed onderscheid tussen de s3tclevels van dmmundergroud met de daarbij behorende dmmq3exe en de s3 standaard textures van q3.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Als je op 1024x768 benchmarked met alles op max , is 37 fps een hele normale score voor een Geforce 1 SDR . Niks om je ongerust over te maken dus .
Nee hoor ik haal met m'n Creative Anihilator SDR ±90 fps op 1024*768 met alles op high(inclusief sound)
950Mhz Celly2
Creative Anihilator SDR (130/186)
96mb intern
950Mhz Celly2
Creative Anihilator SDR (130/186)
96mb intern
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Sure .. we hebben het hier over een timedemo van DEMO001, geen in-game cg_drawfps score ...
DOH!!!
Daar heb ik het natuurlijk ook over!!!!
Dit is aleen wel 16bit.
Daar heb ik het natuurlijk ook over!!!!
Dit is aleen wel 16bit.
edit:
In game haal ik tussen de 160 en 65 fps afhankelijk van het aantal bots~!!!
In game haal ik tussen de 160 en 65 fps afhankelijk van het aantal bots~!!!
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
... DOH!!! yourselfDOH!!!
. Jaaoie17 zegt toch dat ie in 32-bit kleur draait, niet 16-bit (da's niet alles op max) ... en 90fps in nog extreem hoog voor een GeForce1 SDR (maar als jij het zegt zal het wel
).
Ik wil wel een sceenshot maken!!!
(als jij me fff verteld hoe)
(als jij me fff verteld hoe)
Dit is trouwens op een BE6-II met de geheugen timings op 2,2,2 en de In order que depht op 8 (hier wordt je geheugen een factor bijna een factor 2 sneller van)
LoL
.. ik zeg toch dat ik je wel geloof! En je kunt in Quake3 een screenshot maken door op F11 te drukken ... dan komt er een TGA file te staan in je baseq3 directory (dacht ik).
.. ik zeg toch dat ik je wel geloof! En je kunt in Quake3 een screenshot maken door op F11 te drukken ... dan komt er een TGA file te staan in je baseq3 directory (dacht ik).
k
jaaoie17,
37 fps is natuurlijk veel te laag op jouw systeem, ik heb precies dezelfde kaart en haal 44 FPS en dat op een P2 350 ! Heb vandaag net de Detonator 3 6.18 gedownload en geinstalleerd, daarvoor zat ik met de orginele Asus drivers en dat was zwaar K..
Ik heb verder niets veranderd aan de instellingen dus ook geen problemen met de lucht..
Sinds de Detonator3 driver weleen probleem met het afsluiten wain win98se
Hier heb ik al een vraag over uit staan..
37 fps is natuurlijk veel te laag op jouw systeem, ik heb precies dezelfde kaart en haal 44 FPS en dat op een P2 350 ! Heb vandaag net de Detonator 3 6.18 gedownload en geinstalleerd, daarvoor zat ik met de orginele Asus drivers en dat was zwaar K..

Ik heb verder niets veranderd aan de instellingen dus ook geen problemen met de lucht..
Sinds de Detonator3 driver weleen probleem met het afsluiten wain win98se
Hier heb ik al een vraag over uit staan..
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
wat van moederbord heb je voor je athlon mischien helpt het om je geheugen wat te tweaken of er staat wat in de bios verkeerd.
Verwijderd
Ga nou niet allemaal roepen ik haal zoveel en dat op een P2-350 , want op 1024x768 maakt de CPU echt vrijwel niks uit . Nogmaals , als je Quake 3 zonder updates of wat dan ook installeerd , alle settings op MAX gooit , je SDR niet overklokt , en Demo 001 draait , is 37 FPS heel normaal . 90 Fps haal je niet , ook niet op 16 bit met alles op MAX
Processor maakt wel degelijk uit. Een P3 500 haalt meer fps dan een P2 350 met dezelfde videokaart en opties aan. De videokaart neemt niet alle taken van de processor over.
M'n P2 350/128 Mb met Asus GeForce MX (185/185 geklokt) haalt overigens 52 fps op 1024@32 bits kleur met alles op max en 16 bit Z-Buffer.
M'n P2 350/128 Mb met Asus GeForce MX (185/185 geklokt) haalt overigens 52 fps op 1024@32 bits kleur met alles op max en 16 bit Z-Buffer.
Verwijderd
Dat bedoel ik dus , hoe groot denk jij dat het verschil is tussen 16 bit Z-buffer en 32 bit Z-buffer ? Alles max is alles max en dus ook de Z-buffer op 32 bit . Dan is 37 fps op een tragere Geforce 1 SDR niet OC'ed ook helemaal niet slecht .met alles op max en 16 bit Z-Buffer
Verwijderd
Ik heb ook wel eens wat rondjes gedraaid op een P600 en die op 400 en 800 gehad . Verschil was toen 2 fps tussen 400 en 800 op een DDR . Verwacht dus geen wonderen van een snellere CPU op deze resolutie . Ik durf nog wel te beweren dat een P3-450 met een Geforce 2 GTS sneller is dan mijn P3-1008 met Geforce 1 DDR .
Yep q3 is vanaf 1024x768x32 +alles max fillrate limited, dus de videokaart is de bottleneck, zelfs een GF2.
quote:
"Ik durf nog wel te beweren dat een P3-450 met een Geforce 2 GTS sneller is dan mijn P3-1008 met Geforce 1 DDR "
zeker weten
quote:
"Ik durf nog wel te beweren dat een P3-450 met een Geforce 2 GTS sneller is dan mijn P3-1008 met Geforce 1 DDR "
zeker weten
Niet op voorraad.
*****Laat maar, lees me volgende reply*****
O,ja als ik de In Order Que Depht op 1 zet (standaard bij alle mobo's waar die optie niet op zit volgens mij) en het geheugen op 3,3,3 haal ik idd 59 fps op 16bit en dan zou 37fps op 32bit wel kunnen kloppen!!!
Maar zo als ik al zei met de In......Depht op 8 haal ik echt rond de 90fps!!!!!
Het komt waarschijnlijk ook omdat ik m'n agp divider 1/1 heb staan (dus 111 Mhz
)
Maar zo als ik al zei met de In......Depht op 8 haal ik echt rond de 90fps!!!!!
Het komt waarschijnlijk ook omdat ik m'n agp divider 1/1 heb staan (dus 111 Mhz
)
Je haal iig interresante stof aan, kijken of ter bij mij ook nog wat valt te tweaken.
Niet op voorraad.
ow ja ik zal vast wel errug dom zijn maar wtf is s3tc nou precies en wat heb ik er aan??
Dat is s3's texturecompressie, q3 en nvidia ondersteunen texturestypes die gecomprimeerd zijn zodat het minder moeite kost om ze te renderen, dus een hogere framerate, dit is wel een hele simpele uitleg, maar daar komt het op neer.
Niet op voorraad.
2 fps, en het verschil is ook niet zichtbaar qua textures. Dus met alles max (ja, ook z-buffer) haal ik 50 fps. Dan is 37 fps voor een kaartje dat evengoed zou moeten presteren niet al te best.Dat bedoel ik dus , hoe groot denk jij dat het verschil is tussen 16 bit Z-buffer en 32 bit Z-buffer ?
kewl,
En waar kan ik dat allemaal enable'en???
Ook in Direct3d, of alleen OpenGL???
Komen er ook meer games met support voor deze functie?????
met hoeveel fps zal ik er dan op vooruit gaan denk je en gaat dit ook ten koste van Image Quality???
En waar kan ik dat allemaal enable'en???
Ook in Direct3d, of alleen OpenGL???
Komen er ook meer games met support voor deze functie?????
met hoeveel fps zal ik er dan op vooruit gaan denk je en gaat dit ook ten koste van Image Quality???
Eeeuuhhmm, PeeJee,
Je hebt wel een grote mond met je "..is 37 FPS heel normaal"
Maar hoe verklaar jij dan dat ik met precies dezelfde kaart 44 FPS haal terwijl mijn systeem minder is ?? Je zou gelijk kunnen hebben met je verhaal dat de proc niet meer uitmaakt (ik zou het niet weten). Maar in dit geval van jaaoie17, is het dus NIET normaal, JA !!
Je hebt wel een grote mond met je "..is 37 FPS heel normaal"
Maar hoe verklaar jij dan dat ik met precies dezelfde kaart 44 FPS haal terwijl mijn systeem minder is ?? Je zou gelijk kunnen hebben met je verhaal dat de proc niet meer uitmaakt (ik zou het niet weten). Maar in dit geval van jaaoie17, is het dus NIET normaal, JA !!
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Verwijderd
Ik kan van hieraf niet zien hoe ioedereen z'n benchmarks afwerkt , welke drivers, instellingen , overige factoren . Enige wat ik wel constateer (en dat is niet alleen met Quake 3 , maar ook met 3DMark 2000 draadjes) dat veel mensen appels met peren vergelijken . Een SDR en een MX , 16 bit en 32 bit Z-buffer , Dat zijn volgens mij geen flauwe verschillen . Ik heb een SDr gehad op een P3-600 en die haalde op 1024x768@32bpp en alles max 34 fps als ie niet oc'ed was en 41 als ik de slider naar 200 memclock zette . Intussen zijn er al tig patches uit voor Quake 3 die de snelheid enigszins hebben opgekrikt , maar ik denk wel te mogen zeggen dat op die instellingen 37 fps niet abnormaal slecht is . Als ie nou 17 had gezegd was het een ander verhaal geweest , maar nu niet .
Verwijderd
Maar goed voor de ongelovigen zal ik mijn uitspraken wel eens wat kracht bijzetten door de volgende link :
http://www.hardwareinfo.net/tests/200100-ASUS-V6600-Deluxe/nl5.html
Dit is dus een SDR op High Quality , das dus nog niet alles max , maar het komt in de buurt . Je moet dus in de onderste tabel kijken .
http://www.hardwareinfo.net/tests/200100-ASUS-V6600-Deluxe/nl5.html
Dit is dus een SDR op High Quality , das dus nog niet alles max , maar het komt in de buurt . Je moet dus in de onderste tabel kijken .
Ha die ken ik, die zijn van FiringSquad
Niet op voorraad.
Verwijderd
Klopt , haal er maar een frame of 3 af voor alle settings op max . Nog een vraag voor jaaoie17 , heb je wel de pointrelease voor Quake 3 geinstalleerd ? Dat scheelt wel weer een aantal frames . net boven de 40 moet wel haalbaar zijn , maar veel hoger niet zonder je kaart te overklokken .
Point release???
[ik ben nog steeds lui]
Waar kan ik die vinden???
[/ik ben nog steeds lui]
[ik ben nog steeds lui]
Waar kan ik die vinden???
[/ik ben nog steeds lui]
PeeJee:
"dat veel mensen appels met peren vergelijken . Een SDR en een MX , 16 bit en 32 bit Z-buffer , Dat zijn volgens mij geen flauwe verschillen"
-Het gaat hier om dezelfde kaart met zelfde instellingen !!-
Als ik kijk naar die site van jouw, moet ik wel heel veel mazzel hebben als zij met een AMD Athlon 600 Mhz een FPS halen van 37.9 en ik op mijn IBMmetje Aptiva P2/350 met 64Mb zonder overclocken of tweaken op 44 kom bij 1024*768 (bijna net zo snel als de getweakte Athlon..Helaas kom ik niet boven de 1280*1024 met een 35,5 FPS (trilineair).
Als ik kijk op jouw mooie plaatje 45.4 op een P3 750 mag ik wel heel blij zijn met min 44 FPS
..Maar het verschil tussen 37 of 44 is toch wel aanzienlijk en NIET normaal
"dat veel mensen appels met peren vergelijken . Een SDR en een MX , 16 bit en 32 bit Z-buffer , Dat zijn volgens mij geen flauwe verschillen"
-Het gaat hier om dezelfde kaart met zelfde instellingen !!-
Als ik kijk naar die site van jouw, moet ik wel heel veel mazzel hebben als zij met een AMD Athlon 600 Mhz een FPS halen van 37.9 en ik op mijn IBMmetje Aptiva P2/350 met 64Mb zonder overclocken of tweaken op 44 kom bij 1024*768 (bijna net zo snel als de getweakte Athlon..Helaas kom ik niet boven de 1280*1024 met een 35,5 FPS (trilineair).
Als ik kijk op jouw mooie plaatje 45.4 op een P3 750 mag ik wel heel blij zijn met min 44 FPS

..Maar het verschil tussen 37 of 44 is toch wel aanzienlijk en NIET normaal
Animal ga eens slapen joh 
Overings, met de laatste detonaters wordt er wel tegen de 50 fps gescoord
Dat staat ook op FiringSquad, bij det3 comparison.

Overings, met de laatste detonaters wordt er wel tegen de 50 fps gescoord

Dat staat ook op FiringSquad, bij det3 comparison.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Das weer zoiets , die Detonator 3 drivers zijn bij mij op een DDR trager op 1024 en 1600 , maar weer sneller op 640 . En Psychotic : Biobak heeft het toch echt over een MX op 183/183 .
ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZ
..Ik hou er mee op PEEWEE, biobak, wat heeft die er nou weer mee te maken !! We hadden het over jaaoie17 met 37 FPS weet je nog !!
ZZZZZZzzzzzzzzzz....
Eeehhmm, Animal_X, was je er al uit ??
The End
ZZZZZZzzzzzzzzzz....
Eeehhmm, Animal_X, was je er al uit ??
The End
LOL, zitten jullie ook aan een biertje
Niet op voorraad.
Tuurlijk ik heb een koelkast naast mijn buro staan waar m'n water resvoir (voor waterkoeling) in staat en die is ook altijd gevuld met wat Heineken, Amstel, grolsch!!! 
heeft iemand die Grolsch 2.5 Lemon al eens geprobeerd????

heeft iemand die Grolsch 2.5 Lemon al eens geprobeerd????
Verwijderd
Jij begint irritant te worden manneke , je kunt me ook bij m'n gewone nick aanspreken ja NEWBIE ? . 
Animal x : http://www.quake3arena.com/news/index.html . Ik weet niet of je de orginele Quake 3 hebt , maar anders moet je maar mailen voor de cr*ck .

Animal x : http://www.quake3arena.com/news/index.html . Ik weet niet of je de orginele Quake 3 hebt , maar anders moet je maar mailen voor de cr*ck .
dus het kan ook aan het moederbord liggen dat is een msi k7 pro
Bedankt!!
heb de cra...kug....krak
al gevonden!!!
heb de cra...kug....krak
al gevonden!!!
Verwijderd
Als je alle drivers van je moederbord goed hebt geinstalleerd zou dat niet uit moeten maken , maar nogmaals , heb je die point release geinstalleerd of niet ? Ik begin een behoorlijk verschil te zien tussen de eerste Quake 3 benches van HWInfo en de laatste van Thresh en dat komt echt niet alleen van driverupdates lijkt me .
OWJA....vergeet ik nog wat!!!!!..DOM DOM
bij het benchen had ik Dynamic lights uit!!!
dit scheelt ook weer een paar fps.
bij het benchen had ik Dynamic lights uit!!!
dit scheelt ook weer een paar fps.
bedoel je de point release 1.17 die heb ik er op staan
Ja die bedoelt'ie
Hehe Animal_X .. met dynamic lights uit eh? Misschien moet je toch eens opzoeken van er bedoelt wordt met alle settings op MAX
.
.
Toevallig geen vertex lighting aanstaan
Niet op voorraad.
..Hhehehe, jA hoegaarden, heerlijk zo op een zwoele zomer avond
Grolsch vind ik gewoon wel lekker, lemon leek me lekker maar iel toch tegen, beetjwe zzoet, hik Ik had eerst een halfVlezje wijn op en daarnba dus Hoegaarden..Hoe zeiden ze dwat ook alweer? Bier na wijn eeft plezier..ofzoiest?
Eeeeuummhh, speelt ie dat nou allemaal? of isie seriues ??
IŽm not
PeeWee
Eeeuuhhmm, mischien een onderwerp voor tweakers: gaat het overclocken beter met een blowtje ?
Eeeuuhhmm, PeeWee, "manneke" je bent toch geen belg hoop ik hè, pas maar op met je 1300 zoveel postings na een jaat lid te zijn, ik haal je zo in !!
Grolsch vind ik gewoon wel lekker, lemon leek me lekker maar iel toch tegen, beetjwe zzoet, hik Ik had eerst een halfVlezje wijn op en daarnba dus Hoegaarden..Hoe zeiden ze dwat ook alweer? Bier na wijn eeft plezier..ofzoiest?Eeeeuummhh, speelt ie dat nou allemaal? of isie seriues ??
IŽm not
PeeWeeEeeuuhhmm, mischien een onderwerp voor tweakers: gaat het overclocken beter met een blowtje ?
Eeeuuhhmm, PeeWee, "manneke" je bent toch geen belg hoop ik hè, pas maar op met je 1300 zoveel postings na een jaat lid te zijn, ik haal je zo in !!
Ja ik maak er ook nog eentje open voor ik het nachtleven in duik
Niet op voorraad.
Ja ja sorry maar hier is de conlusie!!
90fps
Dynamic lights uit
16bit
Verder alles <H2>MAX</H2>
en dat is zonder die nieuwe point release!!
90fps
Dynamic lights uit
16bit
Verder alles <H2>MAX</H2>
en dat is zonder die nieuwe point release!!
Verwijderd
Begint meer te lijken op een tweakers nonsence topic...Ik bedoel het is nog geen 12:00 en jullie zijn nou al dronken? Doe je NIET goed
.
Newayz..iemadn nog een zinnige reply waar ik ook wat aan heb?
.Newayz..iemadn nog een zinnige reply waar ik ook wat aan heb?
uhm...................................................fff denken.............NEE
Wordt ook tijd op te stappen, taxi onderweg, dressed to kill, en hopelijk met een leuke meid van bil
Niet op voorraad.
GO Edward
! Ik ga volgende week wel, nu geen zin ..
)
! Ik ga volgende week wel, nu geen zin ..
ik ga volgende week ook wel!!!
moet er morgen weer op 8:00 af
(niet naar de kerk of zo hoor)
moet er morgen weer op 8:00 af

(niet naar de kerk of zo hoor)
Pagina: 1