Aankoopadvies: MPV wegens uitbreiding gezin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 17:13
Beste tweakers,

Wegens uitbreiding van ons gezin gaan wij op zoek naar een andere (2e hands) auto. Ik heb zelf een leaseauto maar voor mijn vrouw moeten wij helaas zelf shoppen. Huidige situatie:

1 zoontje, net 2 geworden
tweeling op komst (april/mei)
Huidige auto van mijn vrouw is een Fiat Panda
Er wordt max 10.000km per jaar met de auto gereden (dat is al ruim genomen)

Ik ben zelf autogek en kan zeggen dat ik redelijk wat kennis heb van auto's in het algemeen. Desondanks ben ik toch op zoek naar advies. Ik heb me o.a. hier op Tweakers al ingelezen over welke carrosserie vorm we het beste kunnen aanschaffen en uiteindelijk zijn we uitgekomen op een MPV. Waarom? Omdat a) een MPV als enige de mogelijkheid biedt om 6/7 stoelen te kunnen gebruiken (af en toe iemand meenemen) en b) een MPV vaak 3 volwaardige stoelen op de 'achterbank' heeft wat erg prettig is omdat er later 3 kinderstoeltjes naast elkaar moeten kunnen staan. Daarom zijn we uitgekomen op een MPV. Daarnaast is de bagageruimte die je hebt als je de 6e en 7e stoel niet gebruikt ook wel erg fijn i.v.m. kinderwagens, speelgoed, luiers, etc :-).

Vervolgens neig ik zelf vrij snel naar iets Aziatisch omdat ik graag wil dat het een betrouwbare auto is, ik wil geen wekelijks belletje krijgen van mijn vrouw dat de auto niet start of dat er weer eens iets niet werkt. Echter heb ik zelf ook de eis dat ik liever niet wil dat de auto veel ouder is dan 2010. Dan vallen er al heel wat auto's af. Met de volgende eisen ben ik gaan zoeken:

minimaal 6 stoelen
bouwjaar vanaf 2010
max 10.000 euro
max 150.000km
Benzine

Wat me opviel is dat ik de volgende auto's vaak tegenkwam:

Renault Grand Scenic (3e generatie)
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008 (1e generatie, 2009 / 2016)
Opel Zafira

In mindere mate kwam ik de volgende auto's tegen:
Dacia Lodgy
Ford Grand C-Max
Volkswagen Touran

En bijna geen aziatische auto's. Sporadisch een Mazda 5 (geen handige achterbank) of een Mitsubishi Grandis (is een optie, wel erg zware auto).

Alle vier die auto's die ik in hoge mate tegenkom roepen bij mij niet meteen een gevoel op dat ze heel betrouwbaar zijn. De meningen op het internet zijn een beetje verdeeld. Zo viel bij mij in eerste instantie de scenic al af omdat ik op anwb las dat er nogal wat euvels bekend zijn. Echter lees ik op diverse fora dat toch wel blijkt dat dit een redelijk betrouwbaar beestje is mits deze netjes zijn service beurten heeft gehad. Over de 5008 (en dan met name de 1.6 THP) lees ik vooral horrorverhalen dus die durf ik echt niet aan. De Citroen vind ik nog een beetje lastig te peilen en dat geldt ook voor de Zafira.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Toch kijken naar eerdere jaren en dan toch kiezen voor een japanner? Of zouden jullie het wel aan durven? Nog tips waar ik meer informatie vind m.b.t. betrouwbaarheid en bekende problemen met de genoemde auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Scenic zou ik niet doen. Collega heeft in er in de laatste 7 jaar (zolang hij mijn collega is) 3 versleten met allerlei euvels en gedoe.

C4 Grand Picasso: blijf weg bij de 1.6 THP en/of bij automatische versnellingsbakken. Dat is vragen om problemen.

P 5008: idem als de C4GP, blijf weg bij 1.6 THP motoren en automatische versnellingsbakken.

De andere auto's heb ik geen kennis/ervaring mee. Vraag me alleen af waarom je de C-Max een mindere optie vind dan een C4GP? Is hetzelfde formaat volgens mij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:10

snmght

imho dan he

@FireSonus die Mazda 5 heeft wel schuifdeuren achter. Sta even goed stil bij hoe voordelig dat kan zijn met jonge koters, in-/uitstappen, kinderzitjes, krappe parkeerplekken..

Wat vind je precies vervelend aan die stoelen?

Edit ter illustratie;
Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/01ec607d-09ed-45eb-bc0a-ca45ce884059_346159c8-08cc-406a-aa39-0bb2b6578b5c.jpg/1280x960.jpg

Hier ook een net exemplaar dat prima binnen je plaatje past:
https://www.autoscout24.n...85-0948ee40af24?cldtidx=3

[ Voor 57% gewijzigd door snmght op 09-12-2019 14:31 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
FastFred schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:25:

De andere auto's heb ik geen kennis/ervaring mee. Vraag me alleen af waarom je de C-Max een mindere optie vind dan een C4GP? Is hetzelfde formaat volgens mij...
Zo bedoelde ik hem niet, ik kwam de C-Max simpelweg minder vaak tegen in het aanbod :). Heb m'n post gewijzigd zodat dit hopelijk wat duidelijker overkomt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
Bij 10k per jaar lijkt me het imago van betrouwbaarheid niet zo belangrijk. Zolang je jaarlijks de beurten laat doen zullen mogelijke problemen meer afhangen van kans en vooral van de voorgeschiedenis van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@FireSonus ik mis in je lijstje trouwens wel Toyota, die kom ik enkele keren tegen als ik de juiste criteria invoer. :)

Zoals hier, weliswaar 3.000 km te veel maar dat vergeef je hem vast:
https://www.autoscout24.n...53-e250040a66a1?cldtidx=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
snmght schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:27:
@FireSonus die Mazda 5 heeft wel schuifdeuren achter. Sta even goed stil bij hoe voordelig dat kan zijn met jonge koters, in-/uitstappen, kinderzitjes, krappe parkeerplekken..

Wat vind je precies vervelend aan die stoelen?
Ja daar heb je helemaal gelijk in, die schuifdeuren zijn wel een serieus pluspunt van die mazda. M.b.t. de achterbank, dit zegt de anwb er over:

"Als vierpersoons is de 5 bijzonder ruim, in het midden van de tweede zitrij is met een paar kunstgrepen een derde zitplaats te maken, zij het dat dit echt een noodzitting is"

Het is geen volwaardige stoel en ik vrees dat het dan lastig wordt om daar een kinderstoeltje op te bevestigen. We kunnen 2 dingen doen:
a. 3 stoeltjes naast elkaar op de achterbank. In dat geval is het denk ik wel lastig om de 3e zitrij te bereiken, dan moet je een stoel hebben die naar voren schuift en niet naar voren klapt (want dat kan niet als daar een kinderstoeltje op staat).
b. 2 stoeltjes op de achterbank en 1 op de 3e zitrij. Dan is er altijd makkelijk toegang tot de 3e zitrij want dan is er 1 plaats vrij op de achterbank. In dat geval zijn 3 volwaardige stoelen dus erg fijn want dan kan je op de middelste een kinderstoel kwijt. Bij de mazda twijfel ik of dat goed gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Toyota Corolla Verso?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:02
Bekijk ook eens de Honda FR-V. Deze heeft 3 volwaardige zitplaatsen voorin en achterin. Voldoet ook aan je Aziatische wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
snmght schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:33:
@FireSonus ik mis in je lijstje trouwens wel Toyota, die kom ik enkele keren tegen als ik de juiste criteria invoer. :)

Zoals hier, weliswaar 3.000 km te veel maar dat vergeef je hem vast:
https://www.autoscout24.n...53-e250040a66a1?cldtidx=1
Thanks, ik was hem nog niet vaak tegengekomen maar blijkbaar moet ik toch wat beter zoeken, het is geen spannende auto maar volgens mij is die wel rete betrouwbaar. Ik ga er gerichter op zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

FireSonus schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:36:
[...]

Thanks, ik was hem nog niet vaak tegengekomen maar blijkbaar moet ik toch wat beter zoeken, het is geen spannende auto maar volgens mij is die wel rete betrouwbaar. Ik ga er gerichter op zoeken!
Heb hem nog open staan waar ik voor kilometrage en prijs net een stapje hoger dan jouw wensen ben gegaan. Kun je zelf afwegen of ietsje meer km / € de moeite is. :)

Eventueel kun je dat ook nog met bouwjaar doen, naar 2009 zetten of iets dergelijks. Staat in deze nog op 2010.

Alstu: https://www.autoscout24.n...egfrom=2010&atype=C&ac=0&

[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 09-12-2019 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FireSonus schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:16:
Beste tweakers,

Wegens uitbreiding van ons gezin gaan wij op zoek naar een andere (2e hands) auto. Ik heb zelf een leaseauto maar voor mijn vrouw moeten wij helaas zelf shoppen. Huidige situatie:

1 zoontje, net 2 geworden
tweeling op komst (april/mei)
Huidige auto van mijn vrouw is een Fiat Panda
Er wordt max 10.000km per jaar met de auto gereden (dat is al ruim genomen)

Ik ben zelf autogek en kan zeggen dat ik redelijk wat kennis heb van auto's in het algemeen. Desondanks ben ik toch op zoek naar advies. Ik heb me o.a. hier op Tweakers al ingelezen over welke carrosserie vorm we het beste kunnen aanschaffen en uiteindelijk zijn we uitgekomen op een MPV. Waarom? Omdat a) een MPV als enige de mogelijkheid biedt om 6/7 stoelen te kunnen gebruiken (af en toe iemand meenemen) en b) een MPV vaak 3 volwaardige stoelen op de 'achterbank' heeft wat erg prettig is omdat er later 3 kinderstoeltjes naast elkaar moeten kunnen staan. Daarom zijn we uitgekomen op een MPV. Daarnaast is de bagageruimte die je hebt als je de 6e en 7e stoel niet gebruikt ook wel erg fijn i.v.m. kinderwagens, speelgoed, luiers, etc :-).

Vervolgens neig ik zelf vrij snel naar iets Aziatisch omdat ik graag wil dat het een betrouwbare auto is, ik wil geen wekelijks belletje krijgen van mijn vrouw dat de auto niet start of dat er weer eens iets niet werkt. Echter heb ik zelf ook de eis dat ik liever niet wil dat de auto veel ouder is dan 2010. Dan vallen er al heel wat auto's af. Met de volgende eisen ben ik gaan zoeken:

minimaal 6 stoelen
bouwjaar vanaf 2010
max 10.000 euro
max 150.000km
Benzine

Wat me opviel is dat ik de volgende auto's vaak tegenkwam:

Renault Grand Scenic (3e generatie)
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008 (1e generatie, 2009 / 2016)
Opel Zafira

In mindere mate kwam ik de volgende auto's tegen:
Dacia Lodgy
Ford Grand C-Max
Volkswagen Touran

En bijna geen aziatische auto's. Sporadisch een Mazda 5 (geen handige achterbank) of een Mitsubishi Grandis (is een optie, wel erg zware auto).

Alle vier die auto's die ik in hoge mate tegenkom roepen bij mij niet meteen een gevoel op dat ze heel betrouwbaar zijn. De meningen op het internet zijn een beetje verdeeld. Zo viel bij mij in eerste instantie de scenic al af omdat ik op anwb las dat er nogal wat euvels bekend zijn. Echter lees ik op diverse fora dat toch wel blijkt dat dit een redelijk betrouwbaar beestje is mits deze netjes zijn service beurten heeft gehad. Over de 5008 (en dan met name de 1.6 THP) lees ik vooral horrorverhalen dus die durf ik echt niet aan. De Citroen vind ik nog een beetje lastig te peilen en dat geldt ook voor de Zafira.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Toch kijken naar eerdere jaren en dan toch kiezen voor een japanner? Of zouden jullie het wel aan durven? Nog tips waar ik meer informatie vind m.b.t. betrouwbaarheid en bekende problemen met de genoemde auto's?
Al gekeken naar Toyota Verso van 2009-2013 ? (evt Avensis Verso)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 09:23
De Mazda 5 en de Grandis worden niet meer gebouwd. Laatste bouwjaar is 2012. Vandaar dat je ze niet vaak tegenkomt als je zoekt op bouwjaar vanaf 2010.

Ik heb 4 kids en de oudste is 9 en de jongste bijna 2. Wij hebben een Grandis uit 2006 en ik ben erg blij met deze auto. De ruimte is zeer fijn voor de kinderen. De achterste bank(3e zitrij) is bijna te vergelijken met de achterbank qua (zit)grote. Daarnaast hou je nog ruimte over in de kofferbak. Een volwassenehond zoals een Labrador kan er gewoon normaal zitten of liggen.

Enige nadeel aan z'n grote en zware auto (1800kg) is dat ie veel zuipt.. 1:10 rijdt 'ie. We trekken ook een caravan van +- 1000 kg beladen en dat doet ie zonder pijn, verbruik is dan 1:8/9..

Als ik naar een nieuwe auto moest zoeken zou ik zo weer een Grandis nemen. Ziet er goed uit voor een MPV, rijdt heerlijk en is lekker ruim.

Oh en qua onderhoud bijna niets. Ik moest een keer ruim 2200 euro aftikken, maar toen had 'ie een grote beurt, nieuwe distributie riem, remschijven achter en 4 nieuwe banden gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:47
Een ford S-MAX daar kunnen makkelijk 3 stoeltjes naast elkaar in. Alle 3 de zittingen hebben isofix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

inderdaad als je wagen zonder gezeik wil... wel oersaai maar o zo degelijk..

Mijn ouders hebben zo`n ding uit 2006 en daar is nooit wat aan op remmen banden uitlaat na..

euhmmmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-04 20:05
Kijk ook eens naar een Kia Carens.

Honda, Toyota = altijd goed.
Mazda, Mitsubishi = bijna altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nog een tip; de zoekmachine van Gaspedaal.nl. Ik gebruik normaal vooral Autoscout maar wat Gaspedaal heeft: als je alle filters hebt ingesteld qua brandstof, kilometrage en prijs; en je gaat vervolgens het merk selecteren dan geeft hij per merk aan hoe veel resultaten er zijn. Zo kom je nog eens wat alternatieven tegen die je nog niet langs hebt zien komen. Op autoscout wordt je inderdaad doodgegooid met die Franse wagens. :)

Wat ik zo gauw bijvoorbeeld aan alternatieven nog tegenkom: Chevrolet Orlando en Captiva (volgens mij zijn nog gewoon Aziatische Chevrolets, oorspronkelijk door Daewoo ontwikkelt) en een enkele Fiat 500L, mocht je bij Fiat willen blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Nog even een waarschuwing voor de Scenic: nooit kopen! Hebben wij ook ooit gehad. Letterlijk alles wat kapot kan gaan gaat kapot aan die dingen. Om het punt nog maar even extra duidelijk te maken :+

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-04 20:05
Als het gaat om wat oudere occasions, is het idd het beste om helemaal weg te blijven van Italianen en Fransozen. Er zijn specifieke modellen uit specifieke jaren die nog zo slecht niet zijn, maar de basisregel "avoid like the freaking bubonic plague" is het meest pragmatisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:52
Dieken Taffert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:07:
Als het gaat om wat oudere occasions, is het idd het beste om helemaal weg te blijven van Italianen en Fransozen. Er zijn specifieke modellen uit specifieke jaren die nog zo slecht niet zijn, maar de basisregel "avoid like the freaking bubonic plague" is het meest pragmatisch.
Hou nou toch eens op met die achterhaalde onzin over Franse en Italiaanse auto’s. Een occasion is, afgezien van modelspecifieke problemen (ja ook Toyota en Honda) qua betrouwbaarheid vooral afhankelijk van hoe de vorige baasjes ermee zijn omgegaan. Netjes mee gereden, goed verzorgd en goed onderhoud gepleegd? Niks aan de hand. Merk doet niet terzake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 19:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Outsider optie: Renault Kangoo of Dacia Logan MPV. Kunnen 3 kids op de achterbank, en ruimte zat achterin. Kangoo zou je eve moeten passen met de Maxicosi's, maar volgens mij moet dat kunnen, zijn vrij ruim. Kost geen drol en doet alles wat je wilt. Prima voor er bij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:48
Alternatief kan ook de Toyota Prius Wagon zijn, in NL altijd 7 zits, relatief zuinig en natuurlijk bewezen zeer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TheByteBoy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:31:
Alternatief kan ook de Toyota Prius Wagon zijn, in NL altijd 7 zits, relatief zuinig en natuurlijk bewezen zeer betrouwbaar.
Zeker, maar niet onder de 15000 te vinden met mac 160000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:33
Een collega van mij rijdt al jaren met een Hyundai Getz met 3 kinderen. Maar dat zou ik dan zelf ook weer niet doen.
Zelf heb ik een C4 GP uit 2010 en hoewel we er veel problemen mee hebben gehad wat een zure nasmaak heeft achtergelaten is het wel een ontzettend fijne auto met ruimte. De achterbank bestaat uit 3 stoelen van normaal formaat voor zover. De stoelen in de achterbak zijn opklapbaar en dan weer niet normaal formaat.
Als we met velen weg gaan, dan zit mijn vrouw meestal in de achterbak even rustig haar eigen ding te doen. Maar lange afstanden moet je zeker niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 20:32
Grote nadeel uit de C4 GP en de Espace is dat de achterbank erg laag staat. Voor kleinere mensen is dat geen probleem, maar ik krijg daar binnen een kwartier kramp omdat mijn knieën onder een hoek staan.

Nu is dat voor TS nog geen probleem :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Dieken Taffert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:07:
Bizar dat zelfs 20 jaar na dato dit nog wordt geroepen. TS zoekt een auto vanaf 2009/2010 en jij komt even met een gegeven dat gebaseerd is op de "dark ages" van Renault en Alfa Romeo.

Ter info: De Laguna PhII en PhIII staan al jarenlang met prima statistieken in het ADAC Pannenstatestik.
Sterker nog, de S-Max die hier ook voorbij is gekomen staat als het over bouwjaar 2009 gaat op #1 als meest onbetrouwbare auto.

Maar blijf vooral weg van Franse en Italiaanse auto's 8)7 .

K to the KillaZ

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Valt misschien buiten de MPV wens, maar in een Skoda Superb passen ook 3 kinderstoelen naast elkaar. Een collega van mij heeft speciaal daarvoor de auto gekocht toen zijn 3e kwam. En laadruimte..... Je kunt erin verdwalen zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

Hoicks

Techno!

Wij hebben zelf een C-Max uit 2011 en dat is prima te doen met 2 volwassenen en 2 kinderen (10 en 8 ). Een derde kind past er ook nog wel bij, maar 3 tieners of 2 kinderen en een volwassenen is alleen voor incidenteel verkeer aan te raden. Verder prima auto. Ze zijn minder te koop omdat ze iets minder populair zijn (en dardoor ook wat goedkoper dan vergelijkbare auto's).

Enige nadeel is de zwakke vering achter waardoor de grootste reparatie meteen het vervangen van de achterwielophanging en het plaatsen van stevigere schokbrekers was.

Onze auto Ecoboost 1.6 is wel een uitstekende caravantrekker.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoicks op 10-12-2019 10:56 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Een S max kan ook . Wel zou ik een Franse auto zou niet snel doen.. das vragen om gezeur en pijn aan je bankrekening
Ik heb 3 kids en rij gewoon een fullzise station past prima. Een stuk voordeliger in brandstof verbruik dan die zware mpvs .

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NVOS82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:29
Ons gezin bestaat uit drie jonge kinderen en met dezelfde reden als TP hebben we begin dit jaar een MPV gekocht. Een C4 GP THP1.6 uit 2013 (nieuw model). Ideale auto voor ons situatie, rijdt heerlijk, 3 zitjes naast elkaar, ruimte overal, ook in achterbak. Voorlopig hebben we geen (technische) problemen gehad met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 20:23
Onze buren hebben een Seat Alhambra met 3 jonge kinderen. Schuifdeuren, 3 stoelen achterin, en volgens mij genoeg ruimte in de achterbak om de hele inboedel mee te nemen.

Deze auto ben ik nog niet tegen gekomen in dit topic, of voldoet deze niet aan bepaalde eisen?

En wat betreft automerken: iedereen zweert bij zijn eigen ervaring, en alle auto's kosten geld. Ga vooral lekker kijken en passen en koop wat je zelf het meest praktisch / mooiste / fijnst rijden vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Iv00w schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:37:
Onze buren hebben een Seat Alhambra met 3 jonge kinderen. Schuifdeuren, 3 stoelen achterin, en volgens mij genoeg ruimte in de achterbak om de hele inboedel mee te nemen.

Deze auto ben ik nog niet tegen gekomen in dit topic, of voldoet deze niet aan bepaalde eisen?

En wat betreft automerken: iedereen zweert bij zijn eigen ervaring, en alle auto's kosten geld. Ga vooral lekker kijken en passen en koop wat je zelf het meest praktisch / mooiste / fijnst rijden vindt.
De alhambra die jij noemt krijgt je niet voor 10K dat is het laatste model daar tel je tegen de 20k voor neer
Heb daar ooit eens naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Honda FR-V lijkt mij fantastisch. (even geen tijd occasions voor je te vinden, maar gebouwd tm 2009).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

FastFred schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:25:
Scenic zou ik niet doen. Collega heeft in er in de laatste 7 jaar (zolang hij mijn collega is) 3 versleten met allerlei euvels en gedoe.

[..]
Helgie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:56:
Nog even een waarschuwing voor de Scenic: nooit kopen! Hebben wij ook ooit gehad. Letterlijk alles wat kapot kan gaan gaat kapot aan die dingen. Om het punt nog maar even extra duidelijk te maken :+
Even voor de duidelijkheid: betrof dit de tweede of de derde generatie (derde generatie is met die boemerang achterlichten). Van wat ik begrepen heb zou de derde generatie beduidend betrouwbaarder moeten zijn.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:07
Franse Auto's zijn tegenwoordig prima.
Als ze echt zo slecht zouden zijn, zouden ze geen bestaan recht hebben.

Heb zelf een renault clio uit 2002, die geeft nu inderdaad kuren. Maar dat mag ook wel voor die leeftijd en KM stand.

Daarnaast heeft mijn vader vaker een Scenic gehad. De Scenic jaren 2000 was inderdaad een rampenauto ( in ieder geval die van mijn vader ). Maar van na 2010 zijn het prima auto's.

Heb ook een Renault Clio Estate uit 2015 en ben zeer tevreden.

Daarnaast heeft mijn vader verschillende auto's/merken gehad. Inclusief de "Goede" Japanse auto's en "Goede" Duitse auto's.
Zo goed waren ze niet. Wil niet zeggen dat het een slecht auto merk is. Maar die mijn vader had waren in ieder geval niet goed.

"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."

En over die resultaten. Waar meer auto's van verkocht worden, heb je meer klachten. Klagende mensen hoor je eerder dan niet klagende mensen.

Over het RTL nieuws bericht: APK Keurpunten wil niet per direct iets zeggen over het merk. ( slijtage, bandenspanning, profiel, remblokjes, olie, Ruitenwissers etc etc )

Koop waar jij je prettig bij voelt. En laat de pro/anti merk mensen achterwege zonder goede onderbouwing.

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 10-12-2019 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-02 13:20
We hebben zelf deze zomer voor dezelfde keuze gestaan.
Onze voorkeur ging uit naar de S-Max; goede ervaring met Ford, "luxe" uitstraling/opties, ruimte
Echter werd ons een Verso aangeboden voor n klein prijsje en die gekocht.
Ja hij is betrouwbaar maar zou de keuze niet meer maken; matig zicht rondom door relatief kleine ramen voor zo'n grote/hoge auto. Erg saai in uitvoering. Nauwelijks kofferbak ruimte over bij gebruik van de 3de zitrij.

Wat ons zelfs in aangeraden door de citroen dealer; geen THP als je relatief veel korte afstanden rijd.

Rustig aan hè

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Ik zag deze - voor mij totaal onbekende - Nissan voorbij komen, misschien is dat iets?

[ Voor 29% gewijzigd door Comp User op 10-12-2019 14:34 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:50
Zelf ben ik het afgelopen jaar twee keer op zoek gegaan naar een betaalbare 2de hands auto, weliswaar geen MPV, maar ik heb ze wel overwogen om praktische redenen (uiteindelijk een station gekocht).

De door @FireSonus in OP aangegeven auto's zie je inderdaad vrij veel.
Ik zal mijn twee centen toevoegen.

Franse auto's, tja, ik bleef er ook van weg (vooral auto's van begin jaren '00) maar bijvoorbeeld de Renault Grand Scenic Phase III is een uitstekende auto waar de kinderziektes van de voorgaande generatie uit zijn.
Daarnaast zijn de onderdelen van de PSA group niet duur, wat onderhoud betaalbaar houdt.

De (door meerdere mensen) genoemde Mazda 5 is ruim, maar deze auto's hebben (net als de Mazda 6) vrij veel last van roest bij de wielkasten en dorpels. Dit omdat er bij NL geleverde auto's geen roestbehandeling in de holle ruimtes zit. Ze worden dus van binnenuit opgevreten.
Daarnaast heeft de 1.8 benzine wel wat kwaaltjes (en is ie traaag). Verder een technisch zeer goede auto.

Ford heeft de C-Max en S-Max, allebei zeer goed sturende auto's maar ook deze hebben wel serieuze roestproblemen.

Verder: kijk eens op de aankoop-adviezen van Autoblog, daar staan goeie vergelijken en voorstellen bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 10-12-2019 15:10 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibow28
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 22:31
Afgelopen 5 jaren een Toyota Corolla Verso 1.8 uit 2006 gereden. Fijne auto voor gezin met 3 kinderen. Naast regulier onderhoud de startmotor moeten laten vervangen en de aandrijfas links. Van 155.000 naar 220.000 km gereden in 5 jaar.

Verso verkocht en nu een Prius Wagon gekocht. Wou graag een 7 zitter die ook nog eens zuinig was. Nu 3 weken in bezit. Tot nu toe tevreden. Heb het nog niet precies uitgerekend maar brandstofbesparing is aanzienlijk. De Prius Wagon is wel relatief duur in aanschaf vergeleken met concurrenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik had de voorloper van de corolla verso (Picnic) en alle kleinere toyota's (3x corolla) daarvoor; prima auto's relatief weinig onderhoud. Na de Picnic een paar jaar een Nissan Almera Tino gereden, met drie tieners op de achterbank ook nog te doen (zelfs 4 a 5 uur achter elkaar). Inmiddels zijn de kinderen groter en ben ik geswitcht naar een degelijke Focus (niet station), als in we gaan niet meer met z'n allen lang in de auto zitten.

Ter overweging:
MPV drinkt wel veel peut... En met drie kinderen gaat je bankrekening ook een stuk beter (leeg)lopen 8) . Ik sluit me wel aan bij de rest; ik zou voor degelijkheid gaan. Die Toyota's daar val je geen buil aan.
Maar je kunt je ook afvragen hoe vaak je nog een extra iemand mee wil nemen. als dat minder dan eens per week is, zou ik overwegen een (ruime) station te kopen en geen MPV. Je koopt over het algemeen een auto voor jezelf en je gezin, niet perse om iemand anders te plezieren (voor je het weet ben je steeds wasmachines aan het verhuizen met je auto ;)) En in zo'n station gaat zo'n tweeling kinderwagen heel goed passen.... Veel geluk en sterkte met het uitkiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
+1
Mooie nette auto en veel betrouwbaarder zijn ze niet te vinden (moderne auto's iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
Toevallig stond ik voor dezelfde keuze toen mijn auto het begaf vorige week En met de derde opkomst. Na jaren Volvo & Mercedes heb ik nu een Prius Wagon gekocht, 14k, 175k KM op de teller. Met een gebruik van 10k per jaar zou ik me niet laten afschrikken voor een Toyota met een hogere KM stand. Wagon heeft 3 zitplaatsen achter en nog eens 2 in de kofferbak... rijdt behoorlijk prima, echter totaal geen scheurijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
TWCRay schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:42:
Toevallig stond ik voor dezelfde keuze toen mijn auto het begaf vorige week En met de derde opkomst. Na jaren Volvo & Mercedes heb ik nu een Prius Wagon gekocht, 14k, 175k KM op de teller. Met een gebruik van 10k per jaar zou ik me niet laten afschrikken voor een Toyota met een hogere KM stand. Wagon heeft 3 zitplaatsen achter en nog eens 2 in de kofferbak... rijdt behoorlijk prima, echter totaal geen scheurijzer.
En lang niet zo zuinig als Toyota beweerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vergelijkbare situatie hier gehad dit jaar, ook een tweeling + peuter van 2,5 dus 3 volwaardige stoelen nodig. Uiteindelijk zelfde modellen overwogen die jij overweegt maar toch gekozen voor nieuwe 5008 in PL. Reden was combi ontzorgen/betrouwbaarheid en dat we over 4 jaar een stuk minder harde eis hebben qua 3 volwaardige stoelen ivm zitjes etc. Daarbij kwam dat ik een C4 Grand Picasso die max 3j oud was oid toch wel erg risicovol vond qua onderhoud en restwaarde..

Deze link is erg handig voor auto's en hoe goed dingen passen:
https://www.tcs.ch/mam/Di...tze-im-auto-2010-2018.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibow28
mikerosauer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:59:
[...]

Welke auto haalt wel de fabriekswaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Dieken Taffert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:10:
[...]
Tenzij je aannemelijk kunt maken dat iemand met een Nissan zijn auto beter laat onderhouden dan iemand met een Peugeot, oid. Lijkt mij niet logisch.
Lijkt me nog niet eens ondenkbaar. Misschien een beetje een self-fulfilling prophecy ook.

Franse auto's staan bekend als onbetrouwbaar > schrijven sneller af > zijn 2ehands gunstig aan te schaffen vergeleken met leeftijdsgenoten van andere merken > Worden gekocht door mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten die vervolgens ook bezuinigen op onderhoud. Daarnaast zijn ze in de gedachten van de consument sneller afgeschreven door de lagere restwaarde (minder snel geneigd om die grote reparatie uit te voeren als hij niks meer waard is) > meer Franse auto's met achterstallig onderhoud > slechte reputatie blijft bestaan.

Maar goed, da's speculatief. Natuurlijk zijn er gemiddeld genomen verschillen qua betrouwbaarheid/problemen tussen verschillende merken.

Die vuistregels zijn alleen niet zo heel nuttig bij zo'n high involvement aankoop. Elk merk heeft modellen met bekende problemen gehad die je beter kunt vermijden (het ene merk meer dan het andere). Tegenwoordig is er genoeg info beschikbaar om elk model individueel te beoordelen i.p.v. een heel merk (/land van herkomst) uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
mikerosauer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:59:
[...]

Klopt, maar wel zuiniger dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
ibow28 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:14:
[...]

Welke auto haalt wel de fabriekswaarden?
Klopt alleen je betaald een dikke meer prijs voor een een hybride .wat ik het persoonlijk niet waard vind ze zijn namelijk minimaal zuiniger dan een variant zonder hybride .wat de meer prijs hem niet waard maakt . Maar dat vind ik

@TWCRay dat verschil is minimaal
@Sander die lijst is inderdaad mooi maar of het ook past hangt af van je stoelen dien je gebruikt en hoe breed ze zijn. Rij zelf in een passat en ja uit ervaring zeggen dat 3 p de achterbank en hele klus is . Na 25 verschillende sets gepast te hebben. Zijn we er wel uit
(Leeftijden 1.5 ,4 En bijna 6 )

[ Voor 30% gewijzigd door mikerosauer op 11-12-2019 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Helgie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:56:
Helaas met een Renault Scenic exact dezelfde ervaring .... zelfs dingen die eigenlijk NIET kapot kunnen, gaan kapot: wil je failliet: keep een Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibow28
mikerosauer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 06:31:
[...]

Klopt alleen je betaald een dikke meer prijs voor een een hybride .wat ik het persoonlijk niet waard vind ze zijn namelijk minimaal zuiniger dan een variant zonder hybride .wat de meer prijs hem niet waard maakt . Maar dat vind ik
Het is afhankelijk van je rijgedrag maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat een hybride wel degelijk zuiniger is dan een niet-hybride. Met mijn Verso (1.8 benzine uit 2006 reed ik tussen de 650-700km op een volle tank (60liter). Met de Prius wagon heb ik nu twee keer een volle tank (bijna) leeggereden en kwam ik bijna 700 km verder. Het verschil is dat in de tank van de Prius Wagon 45 liter benzine gaat. Dat is een aardige besparing dacht ik met vergelijkbaar rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ibow28 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:36:
[...]

Het is afhankelijk van je rijgedrag maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat een hybride wel degelijk zuiniger is dan een niet-hybride. Met mijn Verso (1.8 benzine uit 2006 reed ik tussen de 650-700km op een volle tank (60liter). Met de Prius wagon heb ik nu twee keer een volle tank (bijna) leeggereden en kwam ik bijna 700 km verder. Het verschil is dat in de tank van de Prius Wagon 45 liter benzine gaat. Dat is een aardige besparing dacht ik met vergelijkbaar rijstijl.
Das ook mijn ervaring met mijn Prius Wagon. Maar helaas valt deze auto buiten budget van dit topic.

Mazda 5 heb ik meerdere van gehad en 3 kinderstoeltjes past niet, die valt af.

Wat ik nog niet helemaal begrijp, waarom is 6/7 zitter nodig met 3 kinderen? Want je beperkt je nu wel erg in de keuze.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Falcon schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:04:
[...]

Das ook mijn ervaring met mijn Prius Wagon. Maar helaas valt deze auto buiten budget van dit topic.

Mazda 5 heb ik meerdere van gehad en 3 kinderstoeltjes past niet, die valt af.

Wat ik nog niet helemaal begrijp, waarom is 6/7 zitter nodig met 3 kinderen? Want je beperkt je nu wel erg in de keuze.
omdat het heel lastig is om de juiste cominatie te vinden met 3 stoeltjes die passen naast elkaar op de achterbank.ik ben dar toch wel een paar weken zoet mee geweest :)
een MPV heeft gewoon meer ruimte dus wat makelijker voor elkaar te krijgen maar dan krijg je extra kosten er gratis bij. zo als een stuk meer verbruik de auto is een stuk zwaarder dus meer MRB.
onderhouds kosten liggen ook hoger . en zon rijdende baksteen rijdt voor geen meter als je een auto/of station met sport onderstel gewent bent.

ik vond dat dus wel mee vallen. heb er zelf geen maar vriend van me had er een . die haalde rond de 1 op 18 . terwijl mijn passat 1 op 16 haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:47
Als toevoeging op mijn vorige post waarin ik de S-max noem (geweldige wagen)
Krijg regelmatig complimenten over de ruimte achterin als ik mensen vervoer.
Met stoeltjes erin is er nog ruimte zat tussen de stoeltjes en voorstoelen zodat de middelste er gewoon tussendoor kan lopen.
Lederen bekleding maakt hem wel helemaal af, en ook lekker praktisch met eten/drinken op de achterbank en modderpoten.
Ben je beetje een petrolhead neem je de 2.5L (volvo motor), maar die lust wel een slokje.

En het is geen MPV maar een stationwagen (@rdw ovi), dus je hoeft je lekker niet aangesproken te voelen met het meest recente co2 uitstoot gezeik :+ (blijkbaar aangepast, had eerst stationwagen staan bij carrosserietype)

https://www.autowereld.co...-sportkarakter-ford-s-max

Een Volkswagen touran is een tikkie kleiner maar ook 3 losse zittingen met isofix
Opel zafira is ook een optie, denk ik vergelijkbaar met de s-max.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 11-12-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
FrankBlom schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:47:
Als toevoeging op mijn vorige post waarin ik de S-max noem (geweldige wagen)
Krijg regelmatig complimenten over de ruimte achterin als ik mensen vervoer.
Met stoeltjes erin is er nog ruimte zat tussen de stoeltjes en voorstoelen zodat de middelste er gewoon tussendoor kan lopen.
Lederen bekleding maakt hem wel helemaal af, en ook lekker praktisch met eten/drinken op de achterbank en modderpoten.
Ben je beetje een petrolhead neem je de 2.5L (volvo motor), maar die lust wel een slokje.

En het is geen MPV maar een stationwagen (@rdw ovi), dus je hoeft je lekker niet aangesproken te voelen met het meest recente co2 uitstoot gezeik :+

https://www.autowereld.co...-sportkarakter-ford-s-max

Een Volkswagen touran is een tikkie kleiner maar ook 3 losse zittingen met isofix
Opel zafira is ook een optie, denk ik vergelijkbaar met de s-max.
een s max een stationwagen die is nieuw voor me maar is maar net hoe die bij het rdw gekeurd is maar in mijn ogen toch echt een mpv
die 2.5 5cylinder klinkt heerlijk :) nadeel die zuipt echt giga veel .mag je blij zijn met 1 op 7-8
het uitstoot verhaal leg ik lekker naast me neer :)

voor de touran geld trouwen neem een model na 2012 en al zeker geen FSI motorblok .TSI kan prima
ik zou wel na de aankoop gelijk de ketting laten doen. ook roept VW onderhoudst vrij .maatje werkt bij vw en er komen genoeg kapotte kettingen langs

[ Voor 8% gewijzigd door mikerosauer op 11-12-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Wij rijden inmiddels al een aantal jaar een Zafira B. 7 zits MPV met zat ruimte. Wel een 2.2. liter benzine met ketting dus daar geen gedoe mee.
Nadeel: Kofferbak is klein met de 3e zitrij omhoog, rijdt 1/10 met veel stadsverkeer
Voordeel: Grote kofferbak met regulier gebruik, goed verkrijgbaar op de markt en zat onderdelen beschikbaar. Tot heden nog geen problemen gehad of langs de weg gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
nldls schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:01:
Wij rijden inmiddels al een aantal jaar een Zafira B. 7 zits MPV met zat ruimte. Wel een 2.2. liter benzine met ketting dus daar geen gedoe mee.
Nadeel: Kofferbak is klein met de 3e zitrij omhoog, rijdt 1/10 met veel stadsverkeer
Voordeel: Grote kofferbak met regulier gebruik, goed verkrijgbaar op de markt en zat onderdelen beschikbaar. Tot heden nog geen problemen gehad of langs de weg gestaan.
ook die ketting is niet onderhoudt vrij er zijn genoeg verhalen over .wat opel ook beweerdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ehm, ja klopt deels. Er zijn veel foute en beperkt aantal goede geleverd. Toen ik deze kocht ratelde de ketting de hele motor door. Dit is bij aanschaf direct vervangen (op kosten verkopende garage) en rijd nu ruim 4 jaar probleem vrij. Is toen wel direct vervangen voor de juiste versie.

Overigens kost die reparatie iets van 1500 euro ivm zeer veel arbeid.

Dus als die al een keer gedaan is, dan top, anders goed luisteren naar de ketting of je iets hoort en direct aan (laten) pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 02:16
Ik zat in dezelfde situatie als de TS, ook een tweeling op komst met al 1 ouder kind. Volgende modellen allemaal geprobeerd:
- Citroen C4 Grand Picasso,
- Renault Grand Scenic
- Toyota Verso
- Mazda 5
- Opel Zafira
- VW Sharan

Uiteindelijk gekozen voor een Ford S-Max, de 2.0 benzine. Doorslaggevend waren de 3 volledige stoelen achterin (waar we nu 2x een maxi cosi en 1 kinderstoel met gemak kwijt kunnen) en de 3e zitrij. Als de stoelen van de 3e zitrij omhoog staan, heb je ook nog redelijk wat baggageruimte over (stuk meer dan bv bij Toyota Verso). Nu ik er een tijdje in rij, zou ik een Sharan/Alahambra/Galaxy ook nog wel overwegen, aangezien die alleen maar groter zijn :D Onderschat de ruimte die je nodig hebt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
@SouLmaN klopt en toch kun je ook met een fullsize station uit de voeten. Heb zelf ook 3 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
We zijn (met tweeling) gestart met een C5 combi, die had overigens ook echt veel ruimte, alleen geen 3e zitrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Jammer van een zafira B is dat de 2.2 geen E10 lust.

Ik zelf rij een Zafira C 7 zits en bevalt prima kunnen op de eerste achterbank kunnen geen drie stoeltjes naast elkaar en de tweede achterbank tja niet alle zafira C hebben dan uberhaubt en daar eigenlijk alleen kind zitten. De kofferbak wordt dan wel erg klein dat heb je met een ford Galaxy of S-max niet die is wat dat dat betreft echt veel ruimer.

Mbt storingsstatestieken kijk eens op https://www.reliabilityindex.com/ dit is een verzekeringsmaatschappij die aan consumenten aanvullende garantie verkoopt op autos en stemt op basis van eigen statistiek de premie af.
Daar zie je gewoon gemiddeld genomen.
Japans
Koreaans / Duits (stuivertje wisselen)
Frans / Italiaans (stuivertje wisselen)
Waarbij ik EU-ford onder Duits schaar evenals Opel/Vauxhall.
Maar het kan heel erg verschillen per model en bouwjaartype.

Er zijn eigenlijk maar twee merken waarbij de kans dat je hele een slechte treft over bijna alle modellen relatief laag is dat Honda/Toyota wereldwijd geven de verschillende onderzoeken dat aan.
Voorbeeld het laatste Renault Scenic model is volgens hun top, beter dan de laatste Corrola Verso echter een Espace is vuilnis evenals een Galaxy maar een S-max is gemiddeld en een Zafira C is ook slecht een Zafira B niet overigens.
Belangrijk kijk daar ook eens naar de gemiddelde reparatiekosten want voor soort storingen op gemiddelde km stand waarop de statistiek van het model gebaseerd is.

Helaas kan je niet alle types vinden maar dan hebben ze er te weinig van verzekerd/data van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik had het idee dat Volvo ook wel een aantal stationwagons als zevenzitter had maar die kwamen met jouw criteria niet naar boven. Wellicht verandert dat als je wat met het bouwjaar schuift.

Edit; ja inderdaad. Zet ik bouwjaar even uit dan kom ik een paar XC90's tegen en een V70;

https://www.autowereld.nl...ons-32310893/details.html

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/46141794

[ Voor 38% gewijzigd door snmght op 11-12-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 20:56
Mijn schoonvader heeft nu net zijn scenic (2010/130k km) te koop staan ivm private lease (scenic werd te groot voor hem). Hij heeft er nooit problemen mee gehad, auto is erg ruim van binnen, 3 aparte stoelen achter, parkeersensoren etc. In erg goede staat.
Zou ik zeker aanraden, en voor iets meer dan de helft van jou budget te krijgen.

(wat ik wil zeggen is dat je voor veel minder geld een auto kunt krijgen dan het budget wat je nu gesteld hebt).

[ Voor 30% gewijzigd door koendio op 11-12-2019 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 27-04 15:51
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:07:
Ik had het idee dat Volvo ook wel een aantal stationwagons als zevenzitter had maar die kwamen met jouw criteria niet naar boven. Wellicht verandert dat als je wat met het bouwjaar schuift.

Edit; ja inderdaad. Zet ik bouwjaar even uit dan kom ik een paar XC90's tegen en een V70;

https://www.autowereld.nl...ons-32310893/details.html

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/46141794
Die eerste generaties xc90's zijn niet fantastisch voor je onderhoudskosten, is een premiumbak met bijbehorende kosten. Ook niet 't meest betrouwbare uit de Volvo stal. V70 is dan beduidend beter, maar inderdaad geen MPV, en nog steeds niet heel goedkoop. Volvo scoort natuurlijk wel altijd top op veiligheid, ook niet onbelangrijk als je 3 kinderen wilt vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mikerosauer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 06:31:
[...]

@TWCRay dat verschil is minimaal
@Sander die lijst is inderdaad mooi maar of het ook past hangt af van je stoelen dien je gebruikt en hoe breed ze zijn. Rij zelf in een passat en ja uit ervaring zeggen dat 3 p de achterbank en hele klus is . Na 25 verschillende sets gepast te hebben. Zijn we er wel uit
(Leeftijden 1.5 ,4 En bijna 6 )
Die lijst zegt ook niet dat het niet past, maar eigenlijk exact wat jij zegt: het is geen volwaardige stoel dus het past niet zomaar. Wij hebben getest met een octavia en superb en met family fix base onder 2 maxi cosi en een groep 1 stoel ertussen ging gewoon niet in die auto's. Bij de auto's waar alles groen is heb ik geen problemen gehad bij checken of het paste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Ik denk dat ik alles nu wel heb kunnen weggummen. Kunnen we on-topic en de vraag van de TS beantwoorden?

Voor iemand die graag wil praten over Land X auto's zijn slecht, maak een eigen topic aan liefst op een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:27
Wij hebben toen alle drie de kids in een stoeltje zaten een Volvo v70 uit 2001 gehad. Deze had een 3e zitrij voor 2 kids die dan achteruit reden in de kofferbak. Ideaal voor noodgevallen bij korte ritjes. Niet heel duur in onderhoud, maar wel qua brandstof (2.4T reed 1:10 gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
loeberce schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:37:
Wij hebben toen alle drie de kids in een stoeltje zaten een Volvo v70 uit 2001 gehad. Deze had een 3e zitrij voor 2 kids die dan achteruit reden in de kofferbak. Ideaal voor noodgevallen bij korte ritjes. Niet heel duur in onderhoud, maar wel qua brandstof (2.4T reed 1:10 gemiddeld)
officeel ? of er zelf in gekunustelt ik zou me kinderen zo nooit willen vervoeren dan ging ik wel lopen.
je zet ze daar werkelijk in de kofferbak. waar dus de eisen minder zijn kwa veiligheid dan in de passagiers ruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Het was een officiële accessoire in de V70 t/m 2008. Samen met de ingebouwde zitverhogers die er nog steeds zijn volgens mij. Van het 3e bankje is Volvo afgestapt vanwege de gebrekkige veiligheid bij kop-staartbotsingen. Zoals gezegd alleen gebruikt bij noodgevallen en bv op Ameland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 19:13
Hier nog een stem voor de C4GP. We hebben sinds de zomer een uitgebreide versie uit 2018 met 1.2 130pk pure tech motor en zijn daar heel blij mee. Hiervoor hadden we een Volvo V50 2.4l 140pk (5 cyl) maar hebben geen moment spijt van onze overstap. Kwa verbruik (bijna gehalveerd) en gebruiksgemak (ruimte en comfort) zijn we er enorm op vooruit gegaan.
Het enige nadeel is dat MPV’s momenteel niet erg in trek zijn en daardoor minder waarde vast. De SUV’s zijn momenteel erg populair maar zijn erg onpraktisch is mijn persoonlijke ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 11-12-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
@Miki
een C4 meer comfort dan een V50 of je had een hele slechte V50 een C4 rijdt als een dwijl over de weg.het woordt wegligging hebben ze in frankrijk nog nooit van gehoord.

@loeberce hoe dan . ongelooflijk dat ze zo iets goed gekeurd hebben gekregen. het RDW zou zich moeten schamen.ik zou dat dus nooooit gebruiken ten zij je van kinderen af wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mikerosauer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:01:
@Miki
een C4 meer comfort dan een V50 of je had een hele slechte V50 een C4 rijdt als een dwijl over de weg.het woordt wegligging hebben ze in frankrijk nog nooit van gehoord.

@loeberce hoe dan . ongelooflijk dat ze zo iets goed gekeurd hebben gekregen. het RDW zou zich moeten schamen.ik zou dat dus nooooit gebruiken ten zij je van kinderen af wilt
Comfort kun je ook verstaan onder betere stoelen, hoge instap, beter zicht door panoramisch voorruit, veel handige opberg vakjes en ruimte om spulletjes op te slaan en best feature ever: een tweede achteruitkijk spiegeltje om je kroost op de achterbank in smiezen te kunnen houden.

Kwa wegligging lag de V50 heerlijk op de weg en stuurde zeer strak. De C4GP is veel zachter geveerd al is het zeer zeker geen dweil. Het is mijn ogen ook veel meer een reiswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:52
@Miki
Heb je zelf recentelijk weleens een Franse auto gereden? Ik denk het niet, want wat je zegt over wegligging is nonsens, net als dat jouw Duitse Passat een zetel heeft als een blok beton en zo stug is als weet ik het wat.

Zet je nou eens over die vooroordelen heen. Tijden veranderen. De Fransen zitten meer op comfort, maar wegligging als een dweil is pure nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Steven.w schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:45:
[...]

Heb je zelf recentelijk weleens een Franse auto gereden? Ik denk het niet, want wat je zegt over wegligging is nonsens, net als dat jouw Duitse Passat een zetel heeft als een blok beton en zo stug is als weet ik het wat.

Zet je nou eens over die vooroordelen heen. Tijden veranderen. De Fransen zitten meer op comfort, maar wegligging als een dweil is pure nonsens.
Toevallig wel een Mégane uit 2018.Ik vond het rij gedrag verschrikkelijk.
**zal k het dan minder goed noemen **

De passat is überhaupt niet stug. Liever een wat hardere stoel dan stoel compleet waardeloos zit.
Geen zijdelingse ondersteuning niks.

maar goed als je een mpv zoekt met ruimte waarom geen SUV er zijn best betaalbare opties in die leeftijd
kwa verbruik maakt het niet uit een MPV is net zo onzuinig als een SUV

[ Voor 13% gewijzigd door mikerosauer op 12-12-2019 07:50 ]

• loeberce
Over het algemeen ligt de standaard qua veiligheid bij Volvo hoger dan de RWD is mijn indruk. Het bankje zat achterstevoren tegen de rugleuning van de achterbank en had 2 driepuntsgordels en hoofdsteunen. Je moet bijna een meter van je auto afrijden wil je bij het bankje komen. En een Volvo van dat formaat komt bij een botsing meestal als winnaar uit de strijd.

Maar goed, huidige visie is dat ook Volvo dit geen veilige oplossing meer vindt.

• mikerosauer
loeberce schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:00:
[...]

Over het algemeen ligt de standaard qua veiligheid bij Volvo hoger dan de RWD is mijn indruk. Het bankje zat achterstevoren tegen de rugleuning van de achterbank en had 2 driepuntsgordels en hoofdsteunen. Je moet bijna een meter van je auto afrijden wil je bij het bankje komen. En een Volvo van dat formaat komt bij een botsing meestal als winnaar uit de strijd.

Maar goed, huidige visie is dat ook Volvo dit geen veilige oplossing meer vindt.
Klopt maar bij een kop-staart botsing wil.k niet weten hoe de kids er uit komen. Al zou die optie er zijn ik zou hem nooit gebruiken . Veiligheids normen voor een kofferbak zijn minder streng en zwaar dan passagier ruimtes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Steven.w schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:45:
[...]

Er zijn goed rijden Franse auto's en er zijn minder goed rijdende Franse auto's.
Er zijn goed rijdende Duitse auto's en er zijn minder goed rijdende Duitse auto's.
Verder is het een kwestie van smaak of je van meer comfort of van meer stevigheid houdt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Miki
loeberce schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:00:
[...]

Mja dat beeld is aardig vertekend. Er zwerft op YouTube nog een 5th gear filmpje waarin ze een Volvo 940 en een Renault modus vol op elkaar laten botsen. De Renault komt vele malen beter uit de situatie dan de Volvo.

Desondanks heb ik me nooit onveilig gevoeld in mijn V50 :)

• loeberce
Miki schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:41:
[...]

Mja dat beeld is aardig vertekend. Er zwerft op YouTube nog een 5th gear filmpje waarin ze een Volvo 940 en een Renault modus vol op elkaar laten botsen. De Renault komt vele malen beter uit de situatie dan de Volvo.

Desondanks heb ik me nooit onveilig gevoeld in mijn V50 :)
Het voegt weinig toe aan dit topic, maar een 20 jaar oude Volvo met een nieuwe auto testen vind ik niet heel eerlijk. Ik ken ook beelden van een V70 tussen twee vrachtwagens waar het persoons-deel nog intact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Al vaker genoemd: Honda FR-V

Rij nu sinds twee jaar een 1.8 uit 2008 met ouderwetse automaat. Drie kids en altijd ruimte voor een vriendjes of familie. Kofferbak is prima en ruimte genoeg. Tot nu toe erg betrouwbaar. Net als mijn vorige Honda.

Zuipt best aardig, maar dat doet elke zware/hoge auto wel. Veel korte ritjes helpen ook niet mee. Helaas een uitstervend ras, dus het kan even zoeken zijn naar een recent model onder de 150K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
mikerosauer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:10:
[...]

officeel ? of er zelf in gekunustelt ik zou me kinderen zo nooit willen vervoeren dan ging ik wel lopen.
je zet ze daar werkelijk in de kofferbak. waar dus de eisen minder zijn kwa veiligheid dan in de passagiers ruimte
Ja hoor Volvo heeft dat maar ook Mercedes als optie op E station in NL zie je het heel weinig.
Onderstaand mercedes.
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/E-Klasse_Estate/2010-Mercedes-E-Class-Estate-21.JPG

Voor @FireSonus anders kan je nog Chevrolet Orlando overwegen, een soort budget Zafira wel iets groter.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 13-12-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
Just my 2 cents :

Met 3 kinderen zou ik zeker geen kleinere MPV nemen ( C Max. - Verso - Mazda 5 ) maar liever een grotere stationwagen. Zelf hebben we de fout eens gemaakt in 2005 om van een Mondeo station in een C max te stappen. Te weinig ruimte - vooral achter de bank omdat de wagen maar 4,35mtr lang is. Kinderwagen/buggy bagage voor vakantie / koffertjes , allemaal erg krap.

Na 1,5 jaar lief en vooral ruimte leed te hebben gedeeld met de C Max hebben we in 2007 een V70 Volvo gekocht - zee aan ruimte , en ruim voldoende op de achterbank. Daarnaast ook ruim voldoende bagage ruimte, omdat een stationwagen gewoon ca 35 tot 40 cm langer is bij dezelfde wielbasis.

Ook ligt een stationwagen dichterbij de grond wat de wegligging ten goede komt. Zeker met een vrouw en dochter die snel wagenziek zijn/waren was de C Max geen pretje. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Niks mis met een Mondeo station dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

loeberce schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:03:
[...]

Het voegt weinig toe aan dit topic, maar een 20 jaar oude Volvo met een nieuwe auto testen vind ik niet heel eerlijk. Ik ken ook beelden van een V70 tussen twee vrachtwagens waar het persoons-deel nog intact is.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar in het algemeen zijn nieuwere auto's beduidend veiliger dan oude. En ook veiliger dan oude Volvo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

loeberce schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:03:
[...]
Ter verduidelijking, de Modus stamt uit 2004?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
hardware-lover schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:03:
[...]

Ter verduidelijking, de Modus stamt uit 2004?
En de 940 uit 1990. Sorry het was 14 jaar en geen 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@FireSonus we hebben al lang niets meer van jou gehoord. Wil het lukken met kiezen / zoeken? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireSonus
Jullie zitten inderdaad al even te wachten op een reactie. Dank jullie allen voor het advies! Zelf ben ik de afgelopen dagen alle genoemde auto's afgegaan en ben tot de conclusie gekomen dat ze stuk voor stuk goed zijn maar wel groot en zwaar (wat wil je met een MPV zullen jullie nu denken :P ). Zelf ben ik uitgekomen op de Dacia Lodgy:

7 zitter
Veel ruimte, zelfs op 3e zitrij
Maar 1200 kilo leeggewicht
Goed te betalen
Te vinden vanaf 2012 en relatief lage kilometerstanden
Praktische auto waar alles op zitten wat wij zoeken

Ik ga er 1 zoeken met een 1.2 TCe motor, die krijgt in verschillende reviews prima recensies. Ik denk dat dat hem dus gaat worden! Het hele gedoe omtrent de 3 sterren bij de NCAP is voornamelijk omdat de basis versie ESP mist , as ik er 1 zoek met ESP dan is het een prima veilige auto. Grote kans dus dat we op een Lodgy uit gaan komen, had nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FireSonus waarschijnlijk zijn er nu lezers die spontaan huiduitslag krijgen van je vermelde keuze, maar op zich is het helemaal geen verkeerde keuze, veel ruimte voor weinig geld. Wel tamelijk basic en weinig spannend, maar de lage prijs moet ergens vandaan komen nietwaar?

Onderstaande introductie zal jij mogelijk ook al hebben gezien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Yes, die video had ik inderdaad al gezien. Zoals je zelf al aangeeft is het geen spannende auto maar dat hebben we ook niet nodig. Zoveel ruimte, een redelijk recente auto, goeie motor, weinig issues, voor relatief weinig geld: exact wat we zoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 19:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niks mis mee idd. Volgens mij is er ook een tweaker die het ding bewust in de lease rijdt, ook vanwege een flink gezien iirc.
Ach, en als je het er niet helemaal uit vind zien kun je altijd nog voor sportstrepen, grote velgen, verlaging en booskijkers gaan :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

FireSonus schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:33:
Jullie zitten inderdaad al even te wachten op een reactie. Dank jullie allen voor het advies! Zelf ben ik de afgelopen dagen alle genoemde auto's afgegaan en ben tot de conclusie gekomen dat ze stuk voor stuk goed zijn maar wel groot en zwaar (wat wil je met een MPV zullen jullie nu denken :P ). Zelf ben ik uitgekomen op de Dacia Lodgy:

7 zitter
Goed te betalen

Ik ga er 1 zoeken met een 1.2 TCe motor, die krijgt in verschillende reviews prima recensies. Ik denk dat dat hem dus gaat worden! Het hele gedoe omtrent de 3 sterren bij de NCAP is voornamelijk omdat de basis versie ESP mist , as ik er 1 zoek met ESP dan is het een prima veilige auto. Grote kans dus dat we op een Lodgy uit gaan komen, had nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen...
Alles gehomologeerd na 1 november 2011 zou ESP moeten hebben om Europese goedkeuring te krijgen, al weet ik niet wanneer de Lodgy gehomologeerd is. Vanaf 1 november 2014 was ESP überhaupt verplicht op alle auto's, dus ook bestaande modellen. Misschien iets om rekening mee te houden :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

The Eagle schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:26:
Niks mis mee idd. Volgens mij is er ook een tweaker die het ding bewust in de lease rijdt, ook vanwege een flink gezien iirc.
Ach, en als je het er niet helemaal uit vind zien kun je altijd nog voor sportstrepen, grote velgen, verlaging en booskijkers gaan :+
Why not he? :7 8)

Het is sowieso een bekende wijsheid dat met sportstriping je er zo 20 pk bij krijgt. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/akI7hODWGr0/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/8Xefazt9PjA/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Pr90SAREAaE/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://a.d-cd.net/XAAAAgF8GOA-960.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 18-12-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:07

7 zitter
Goed te betalen

Die is bij ons afgevallen omdat we veiligheid hoog op de lijst hadden met drie kinderen: https://www.euroncap.com/nl/results/dacia/lodgy/10918
Voor maar klein beetje meer heb je een Grand Scenic phase 3 (de euvels zijn vooral van de phase 2) https://www.euroncap.com/...megane-grand-scenic/11058, worden ook veel geimporteerd uit België.

[ Voor 4% gewijzigd door Bob-B190 op 18-12-2019 14:05 ]

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

@snmght die laatste klopt niet :+ Dat is een te erge render :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibow28

7 zitter
Goed te betalen

Zelf heb ik deze auto ook overwogen vanwege bovenstaande redenen alleen hij is bij toen afgevallen omdat deze auto op veiligheid (crashtests) niet zo heel goed scoort.

https://www.autoblog.nl/d...uro-ncap-test-video?amp=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Bob-B190 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:03:
[...]

Die is bij ons afgevallen omdat we veiligheid hoog op de lijst hadden met drie kinderen: https://www.euroncap.com/nl/results/dacia/lodgy/10918
Voor maar klein beetje meer heb je een Grand Scenic phase 3 (de euvels zijn vooral van de phase 2) https://www.euroncap.com/...megane-grand-scenic/11058, worden ook veel geimporteerd uit België.
Ieder zijn goed recht een dergelijke afweging te maken. Maar hoe vaak heb je nou een echt zware crash? Dat overkomt je niet zo heel gauw. En als het universum je dan toch zo veel pech toebedeelt, dan wellicht ook voldoende pech om met een 5* auto toch zwaargewond te raken.. Schijnzekerheid imho; volgens mij worden echt onveilige auto's simpelweg niet meer toegelaten op de Europese wegen. :)

Zou er in ieder geval niet meer voor gaan uitgeven op de occasionmarkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:07
snmght schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:09:
[...]

Ieder zijn goed recht een dergelijke afweging te maken. Maar hoe vaak heb je nou een echt zware crash? Dat overkomt je niet zo heel gauw. En als het universum je dan toch zo veel pech toebedeelt, dan wellicht ook voldoende pech om met een 5* auto toch zwaargewond te raken.. Schijnzekerheid imho; volgens mij worden echt onveilige auto's simpelweg niet meer toegelaten op de Europese wegen. :)

Zou er in ieder geval niet meer voor gaan uitgeven op de occasionmarkt. :)
Qua prijs loopt het wel los, een nieuwe lodgy was duurder dan een GS met alle opties van 3 jaar, hadden we er graag voor over.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:47
Mijn ervaringen met inmiddels 3 pubers (14-18, meer ruimte nodig)
1 Seat Alhambra 1998 Zeer ruim, ideaal door losse stoelen (van bus naar bestelbus geen probleem) heerlijk op vakantie want zelfs met 7 passagiers bagageruimte over (wel erg duur in onderhoud en belasting)
2 Volvo V50 (wat?) ja, de V50 heeft een brede achterbank waar drie kinderstoelen naast elkaar passen, maar de 1.6 diesel was een ramp
3 Seat AltheaXL, volgend de ANWB niet betrouwbaar? Ik heb er geen centje pijn van gehad., is een top auto met een goede mix van betaalbaarheid en luxe/ruimte
4 VW Touran 2019 1.5 benzine automaat tja, als je geld teveel hebt is dit een heerlijke auto, oudere modellen schijnen wel olieproblemen te hebben (1.4 benzine?)
Mijn zwager heeft een Slopel Zafira, die zou ik nooooooit willen hebben, wat een gekraak, stoelen die niet lekker zitten en gebrek aan nuttige ruimte..... Maar goed smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

HvdBent schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:18:
Mijn ervaringen met inmiddels 3 pubers (14-18, meer ruimte nodig)
1 Seat Alhambra 1998 Zeer ruim, ideaal door losse stoelen (van bus naar bestelbus geen probleem) heerlijk op vakantie want zelfs met 7 passagiers bagageruimte over (wel erg duur in onderhoud en belasting)
Tsja @FireSonus met zo een alternatief houd je wel budget over voor onderhoud..

Pagina: 1