WordPress: Index pagina voor de indexpagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:56
Op dit moment heb ik website.com, website.de en website.es

We willen graag een overzichtspagina van alle talen (en die volgen). Dit zou op de website.com komen. De huidige website.com moet dan website.com/global worden.

Is het mogelijk om deze overzichtspagina te maken op de huidige WordPress-website? We moeten alle links op de site wijzigen met / global achter .com. Wanneer je op het logo (of home in menu) klikt, ga je naar website.com/global. Maar wanneer mensen in de url naar website.com gaan, zouden ze de nieuwe overzichtspagina met alle domeinen moeten zien.

1. Wanneer ik deze verandering realiseer wil ik dat de SEO van de huidige website niet/zo min mogelijk wordt aangetast.
2. Is mijn idee goed en hoe kan ik dit het beste realiseren? Of is er een betere manier?

Cheers

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

(Bijna) alles kan in Wordpress, maar mij lijkt het dat je de boel dan onnodig ingewikkeld maakt. .com kan toch al de internationale zijn? Regio's en/of talen kunnen in een select of in de footer ofzo.

Verschilt de content ook per land of alleen de taal?

Je zou de front page (settings/reading) op de taalselectie pagina vast kunnen zetten, en verder normale pagina's.

SEO kun je opzich met canonical links wel goed houden, daar heb je plugins voor zoals Yoast. Als je veel externe inkomende links hebt moet je de boel vooral zo laten als het is, of alles zorgvuldig gaan redirecten.

[ Voor 47% gewijzigd door mr.paaJ op 10-12-2019 22:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou, zeker qua SEO, Engels zo laten als het is. Als de gebruiker Spaans of Duits als voorkeurstaal heeft toon je een popup / extra blok content met links naar .se en .de / doe je een redirect. Daarnaast, zoals hier boven staat, standaard links naar de anderstalige versies.

Minste gedoe voor de gebruiker en je maakt gebruik van hun voorkeur qua taal. Als het aanbod per site verschilt (ander product voor ander land) is het minder handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Bedankt voor jullie reacties. Ik had het idee al dat ik onnodig ingewikkeld aan het denken was.

Kort samengevat: het .com adres is momenteel bij de klanten/iedereen bekend. Qua SEO hebben we het zo ingericht dat wanneer men de website googled dat het in dat desbetrefferende land ook dat domein wordt weergegeven. Duitsers gaan dus .de zien. Wij hadden alleen het idee om op de .com een overzicht te geven van alle landen (volgen er namelijk in 2020 8 ongeveer) en dan een global ervan te maken: beetje zoals https://bruynzeel-storage.com/

Jullie adviseren om het zo te houden en in de footer (of een extra pagina) een verwijzing te maken naar dit overzicht met landen? .com wordt nu goed gevonden, wanneer de .nl er in 2020 is dan wil ik dat deze de .com in de zoekresultaten natuurlijk overtreft.

Is de .com adres dan voornamelijk van belang op langer termijn in mijn geval voor de landen waar we nog geen domein voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die bruynzeel pagina is precies zoeen waarvan ik denk: laat me gewoon de producten/diensten zien.

Als alleen taal verschilt tegen die tijd kun je ook per pagina aangeven waar de verschillende talen precies staan, dan moet je .nl voor Nederlanders wel hoger kunnen krijgen.

<link rel="alternate" href="https://www.example.(com/)nl/" hreflang="nl">

Als je andere inhoud hebt: op basis van browser taalvoorkeur en ip locatie kun je best een redelijke schifting maken.

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 11-12-2019 20:33 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• EvertonPride
Bedankt nogmaals voor de bevestiging. Ik zal het gaan doen zoals je aangeeft. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTver
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-12-2023
Je zou ook alles kunnen laten zoals het is en voor nieuwe bezoekers een (evt fullscreen) modal/popup tonen met de diverse landenopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:23
Gebruik je een multilanguage plugin? Volgens mij kun je het beste de taal van de browser als hoofdtaal nemen d.m.v. $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] en dan dus automatisch forwarden naar die taal. Een multilanguage plugin zal hier vast ingebouwde mogelijkheid voor hebben...
Pagina: 1