Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raid 10 met HD en SSD

Pagina: 1
Acties:

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 18:00

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Hi, ik heb een riad 10 met 2 H700 controllers.
Iedere controller heeft 8 maal een 2 TB harddrives in raid 1.
In wondows zijn deze als raid 10 geconfigureerd om de read en write speed zo hoog mogelijk te houden.
Nu vroeg ik mij af...als ik de controller die als 1e word aangesproken bij lezen en schrijven vol zou hangen met ssd`s...krijg ik dan de snelheid van de SSD`s in raid of blijft de snelheid op het niveau van de andere controller als ze bijde weer in raid 10 staan?

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Dus je hebt een RAID1 over 8 schijven, met daarbovenop een RAID0 op OS niveau?

Ik denk niet dat je hier daadwerkelijk een snelheidswinst uit gaat halen. Je zou dan misschien beter kunnen kijken naar CacheCade wat Dell op de H700 zou moeten hebben. Dat vereist wel dat de SSDs op poort 0 en 1 zitten, gevolgd door de rest van de disks.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met dergelijke hoeveelheid storage kan het ook interessant zijn om ZFS te gaan draaien. Restoren van een dergelijke RAID set kan veel tijd in beslag nemen wanneer een disk uitvalt. Ik zou dus eerder kijken naar andere mogelijkheden om jouw hardware te beschermen (de databescherming heb je immers in een back-up zitten).

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij Linux software raid kun je aangeven dat bepaalde members trager zijn dan andere (--write-mostly), en dan zal hij bij het lezen van data deze member proberen te vermijden. Schrijven moet natuurlijk zowiezo.