Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Dus je hebt een RAID1 over 8 schijven, met daarbovenop een RAID0 op OS niveau?
Ik denk niet dat je hier daadwerkelijk een snelheidswinst uit gaat halen. Je zou dan misschien beter kunnen kijken naar CacheCade wat Dell op de H700 zou moeten hebben. Dat vereist wel dat de SSDs op poort 0 en 1 zitten, gevolgd door de rest van de disks.
Ik denk niet dat je hier daadwerkelijk een snelheidswinst uit gaat halen. Je zou dan misschien beter kunnen kijken naar CacheCade wat Dell op de H700 zou moeten hebben. Dat vereist wel dat de SSDs op poort 0 en 1 zitten, gevolgd door de rest van de disks.
Met dergelijke hoeveelheid storage kan het ook interessant zijn om ZFS te gaan draaien. Restoren van een dergelijke RAID set kan veel tijd in beslag nemen wanneer een disk uitvalt. Ik zou dus eerder kijken naar andere mogelijkheden om jouw hardware te beschermen (de databescherming heb je immers in een back-up zitten).
Bij Linux software raid kun je aangeven dat bepaalde members trager zijn dan andere (--write-mostly), en dan zal hij bij het lezen van data deze member proberen te vermijden. Schrijven moet natuurlijk zowiezo.