Apple Airplay werkt niet goed op ubiquiti unifi mesh

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geen idee waar ik dit moet zetten:
Apple talk?
Ubiquiti Topic?

Toch maar even een losse vraag onder netwerken.

Ik heb een Ubiquiti (mesh) netwerk. USG, Switch, 3 AP's. > alles bedraad.

Onlangs een nieuwe Denon Airplay2 compatible Receiver gekocht en de Onkyo Airplay(1) speaker kan naar boven nu.

Echter daar kan ik deze niet selecteren. Ook de Gear4 Airplay speaker die in de keuken staat krijg ik niet geselecteerd wanneer deze boven staat.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de diverse accespoints? boven hangt een dus een Unifi accesspoint. Lijkt erop dat de speakers die wel in hetzelfde netwerk hangen maar via een ander accespoint verbonden zijn, niet te bereiken zijn via Airplay?

Is dit een bekend issue? Heb ik wellicht iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:13

lier

MikroTik nerd

Zit alles aangesloten via de USG, of heb je misschien nog een andere router (van de provider) in je netwerk? Zitten alle clients in hetzelfde netwerksegment?
Maak je gebruik van Multicast and Broadcast Filtering?
Heb je Guest policies ingesteld?
Maak je gebruik van Automatically Optimize Network and WiFi performance?
Welke advanced features gebruik je?

Welke versie van de Controller gebruik je, welke firmware op de UAP's en welke UAP's heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
lier schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:36:
Zit alles aangesloten via de USG, of heb je misschien nog een andere router (van de provider) in je netwerk? Zitten alle clients in hetzelfde netwerksegment?
Maak je gebruik van Multicast and Broadcast Filtering?
Heb je Guest policies ingesteld?
Maak je gebruik van Automatically Optimize Network and WiFi performance?
Welke advanced features gebruik je?

Welke versie van de Controller gebruik je, welke firmware op de UAP's en welke UAP's heb je?
Jeetje....eh... :o

Ja alles via USG, de Ziggo modem staat in Bridge.
Alle guest policies staan uit.
De andere vragen moet ik bekijken via de unifi instellingen. Die heb ik nu niet bij de hand (zit op werk).
Maar uit mijn hoofd: redelijk standaard ingesteld allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is wifi client isolation uitgeschakeld? Anders zien apparaten in het netwerk elkaar nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
klinkt alsof je broadcast pakketjes niet doorkomen.
https://help.ubnt.com/hc/...anaging-Broadcast-Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Even gekeken.

@sypie Geen Wifi client isolation. ingesteld

@lier
zover ik kan zien, geen multicast & broadcast filtering (geen idee ook wat dat is... :+ )
Automatically optimise network and wifi performance staat nog uit. (moet dat aan?)

Qua advanced features: ik zie vinkjes bij 'hardware offroad', mss clamping: auto.
Ik blijf daar vanaf eigenlijk.

klopt het dat er verschillende kanalen gebruikt worden bij de AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Dus de denon beneden werkt via airplay wel en alleen de gear4 die verplaatst is van beneden naar boven niet?

Is die gear4 wel verbonden met het netwerk? Sommige apparaten kunnen slecht tegen eem multi ap setup dus wellicht probeert de gearr nog met het ap beneden te verbinden? Zie je hem wel als client in de unifi portal?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dit geldt voor zowel de Gear4 als de Onkyo ABX N300. Beide al oude beestjes, maar beneden werken ze wel via Airplay. Boven krijg ik ze niet te zien op mijn iPhone.

Ze staan wel in het netwerkoverzicht zie ik. Ik heb van de onkyo de netwerk instellingen gereset en opnieuw verbonden met mijn draadloze netwerk. Geen resultaat.
Pagina: 1