We wonen nu ruim een jaar in onze nieuwbouwwoning en de vloerverwarming werkte tot een maand geleden prima. Nu merken we dat de vloer in de badkamer koud blijft, dit was eerst niet. Er is niks gewijzigd aan de instellingen van de vloerverwarming. Wat zou dit kunnen zijn? Kan ik zelf iets instellen? En moet ik hiervoor bij de aannemer zijn ivm garantie?
Vraag
Alle reacties
Werkt andere vloerverwarming wel? Heb je wel nog water? Zo nee, zou het de drieluiksklep kunnen zijn.
Overigens wat meer informatie over de installatie zelf zou welkom zijn.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Zonder zinnige informatie is hier niets over te zeggen. Heb je de vloerverwarming op het CV systeem zitten of een losse op electra bijvoorbeeld. Welk onderhoud is er gepleegd? Welke instelmogelijkheden heb je? En ga zo maar door.
Je moet starten met iemand bellen met verstand van zaken, bijvoorbeeld een CV monteur. Of wil je gelijk een ton schadevergoeding eisen zonder enige kennis over de oorzaak?
Je moet starten met iemand bellen met verstand van zaken, bijvoorbeeld een CV monteur. Of wil je gelijk een ton schadevergoeding eisen zonder enige kennis over de oorzaak?
[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 09-12-2019 09:56 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Wat een rare reaktieDrardollan schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:55:
Of wil je gelijk een ton schadevergoeding eisen zonder enige kennis over de oorzaak?
Geef ik ergens aan dat ik een conflict heb met de aannemer en gelijk dingen ga eisen?
Als je na ruim een jaar een issue krijgt, zit je in een wat grijs gebied bij wie je moet zijn.
Ga je zelf een CV installateur inschakelen, of maak je een melding bij de aannemer om te kijken wat er aan gedaan kan worden.
Andere vloerverwarming werkt goed, ook hebben we gewoon water.Slavy schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:51:
Werkt andere vloerverwarming wel? Heb je wel nog water? Zo nee, zou het de drieluiksklep kunnen zijn.
Alleen de vloerverwarming in de badkamer doet het niet. Verder zelf nergens aan gezeten.
ook geen 'handige' kleuters?DutchAddick schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:59:
Verder zelf nergens aan gezeten.
heb je flowmeters? dan kun je zien of er (afdoende) beweging is.
Anders bv deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/ferm-infrarood-thermometer/
of vergelijkbaar regelen, kun je aan en afvoer vergelijken.
heb je foto's?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
In verlengde van wat rest zegt: heb je een situatie tekening?
Al is het raar dat hij het "ineens" niet meer doet, lijkt op een "ergere" fout dan, wat raar is na een jaartje.
Mijn tip: ga niets doen voordat je eventjes met het bedrijf hebt gepraat over mogelijke oplossingen (die je zelf kan doen). Vaak weten zij beter wat ze hebben aangelegd, en kunnen dus goed advies geven. Als dat niet helpt komen ze vaak zelf wel langs.
(Een bedrijf dat goed werk aflevert, en als er een foutje inkomt dit oplost krijgt veel gratis reclame, doordat je dit doorverteld aan je vrienden).
Al is het raar dat hij het "ineens" niet meer doet, lijkt op een "ergere" fout dan, wat raar is na een jaartje.
Mijn tip: ga niets doen voordat je eventjes met het bedrijf hebt gepraat over mogelijke oplossingen (die je zelf kan doen). Vaak weten zij beter wat ze hebben aangelegd, en kunnen dus goed advies geven. Als dat niet helpt komen ze vaak zelf wel langs.
(Een bedrijf dat goed werk aflevert, en als er een foutje inkomt dit oplost krijgt veel gratis reclame, doordat je dit doorverteld aan je vrienden).
Ik vind het veel raarder dat je gelijk begint over garanties e.d.DutchAddick schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:58:
[...]
Wat een rare reaktie![]()
Geef ik ergens aan dat ik een conflict heb met de aannemer en gelijk dingen ga eisen?
Als je na ruim een jaar een issue krijgt, zit je in een wat grijs gebied bij wie je moet zijn.
Ga je zelf een CV installateur inschakelen, of maak je een melding bij de aannemer om te kijken wat er aan gedaan kan worden.
Je hebt nog geen eens een flauw benul wat er mis is. Hoe kan je dan over garanties beginnen? Haal er eerst maar eens iemand bij om de boel te bekijken.
En dat is dus precies waar @DutchAddick een vraag over heeft. De eerste 6 maanden na oplevering kun je in principe alles melden bij de bouwer vanuit de woningborg garantie en hoef je dus zelf niemand in te schakelen.Drardollan schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:12:
[...]
Ik vind het veel raarder dat je gelijk begint over garanties e.d.
Je hebt nog geen eens een flauw benul wat er mis is. Hoe kan je dan over garanties beginnen? Haal er eerst maar eens iemand bij om de boel te bekijken.
Voor @DutchAddick, ik zou contact opnemen met de aannemer en de situatie uitleggen. Zelfs als het niet meer onder garantie valt kunnen ze je wellicht koppelen aan het bedrijf welke de installatie gedaan heeft.
Overigens een vraag die al gesteld is, is de badkamer verwarmt middels de gehele vloerverwarming, of is het een electrische vloerverwarming?
Ik snap heel goed dat je niet zomaar iemand gaat bellen om het op te laten lossen. Vind het ook een gek advies om dat wel te doen. Het spul is een jaar oud?!
Ik zou de leverancier van de vloerverwarming bellen. Vaak kunnen die je wel wat stappen laten doorlopen om een eerste diagnose te stellen. Gegevens van de leverancier staan vast op de verdeler(s) of in een lijst die bij he woningdocumentatie zit.
Wij kunnen je hier niet helpen zonder juiste info, zoals hoe de vloerverwarming werkt (water of elektra) en bijv. of de badkamer op dezelfde verdeler zit als een wel functionerende groep.
Ik zou de leverancier van de vloerverwarming bellen. Vaak kunnen die je wel wat stappen laten doorlopen om een eerste diagnose te stellen. Gegevens van de leverancier staan vast op de verdeler(s) of in een lijst die bij he woningdocumentatie zit.
Wij kunnen je hier niet helpen zonder juiste info, zoals hoe de vloerverwarming werkt (water of elektra) en bijv. of de badkamer op dezelfde verdeler zit als een wel functionerende groep.
Ik zal eens gaan bellen bellen met de aannemer, eens kijken wat ze zeggen.
Het is een warm water vloerverwarming, net zoals in de rest van het huis. Met daarnaast een losse elektrische radiator.
Het is een warm water vloerverwarming, net zoals in de rest van het huis. Met daarnaast een losse elektrische radiator.
kezzza schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:15:
[...]
En dat is dus precies waar @DutchAddick een vraag over heeft. De eerste 6 maanden na oplevering kun je in principe alles melden bij de bouwer vanuit de woningborg garantie en hoef je dus zelf niemand in te schakelen.
DutchAddick schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:50:
We wonen nu ruim een jaar in onze nieuwbouwwoning en de vloerverwarming werkte tot een maand geleden prima. Nu merken we dat de vloer in de badkamer koud blijft, dit was eerst niet. Er is niks gewijzigd aan de instellingen van de vloerverwarming. Wat zou dit kunnen zijn? Kan ik zelf iets instellen? En moet ik hiervoor bij de aannemer zijn ivm garantie?
Waar precies geef ik (of iemand anders) het advies dat hij 'zomaar iemand' moet bellen?cryptapix schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:16:
Ik snap heel goed dat je niet zomaar iemand gaat bellen om het op te laten lossen. Vind het ook een gek advies om dat wel te doen. Het spul is een jaar oud?!
Ik neem aan dat als je ergens een jaar woont dat je dan ook een contact en/of contract hebt met de leverancier (of een ander onderhoudsbedrijf) voor de CV? Het is niet zo dat je een CV plaatst en dat je dan na een jaar of 10 eens gaat kijken of hij toevallig nog goed werkt.
Als je deze leverancier of onderhoudstoko belt kunnen ze je vast vertellen aan welke knoppen je even moet draaien om een en ander uit te sluiten. Dat lijkt mij een zinnig begin om mee te beginnen.
Pagina: 1