Toon posts:

Laptop-->standalone

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik dit artikel heb gelezen: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12678
Ben ik zelf maar even aan het knutselen gegaan met een laptop scherm (laptop was uiteraard al kapot) Maar ik zit nu toch met een paar problemen.
Er lopen dus 2 kabeltjes (rose en wit) in het scherm (voor de xeon lamp) Dat is dus de voeding. Maar hoeveel volt moet dat wezen?
Een laptop scherm is toch digitaal? en een gewone monitor niet? Dus dan kan ik zegmaar niet simpel maar een monitor kabel aan die kleine kabeltjes solderen (die voor het beeld zorgen) Dan zou ik er eerst een A/D converter in moeten zetten. tjah, dan wordt het al ingewikkelder. En het derde probleem is, dat ik de helderheid en contrast niet kan regelen, omdat dat normaal gesproken met toetscombininaties gebeurd. Wie weet raad?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Djeez, zijn er hier geen tweakers ofzo?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35

winnie

de poes...

Ik weet niet hoe het met de voeding zit. Zijn daar niet ergens gegevens van? (bij de laptop fabrikant misschien?)
Er zijn videokaarten die je rechtstreeks aan kunt sluiten op een lcd scherm. Number9 had ze iig, 3dfx had ook zoiets (dacht ik). Tom's hardware heeft er ooit een stukje over geschreven.
Contrast: da's een leuke. Hopen dat je dat via de videokaart kan regelen.