Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:05
Mijn vraag
Als ik thuis ben dan geeft mijn iPhone een verkeerde locatie aan, hoe corrigeer ik dit?

Sinds een 3-tal jaar ben ik een paar straten verhuisd. Ik maakte in de oude woning gebruik van Meraki AP's die ik opnieuw ingezet heb in mijn nieuwe woning, weliswaar voorzien van Lede/OpenWRT aangezien de Meraki subscriptions vervallen zijn/waren.

Nieuwe SSID, alles verhuisd en het leek goed te gaan, na een tijdje werd de locatie goed aangegeven.

Een tijdje geleden heb ik omwille van configuratiewijzigingen in huis mijn HomeKit configuratie eens moeten wipen en helemaal van nieuw begonnen (Homebridge issues, don't ask). Ik vermoed vanaf dat moment dat er ook wat betreft locatiebepaling op mijn toestel wat mis is beginnen gaan.

De locatie die mijn iPhone 8 aangeeft (de 6S van de echtgenote ook) is "in de buurt" maar niet correct, het centerpunt van de blauwe doorschijnende cirkel in Maps ligt zelfs niet op de oude woning maar een beetje daarvandaan. Zowel de oude als de nieuwe woning liggen wel in de blauwe cirkel die Maps tekent rond de blauwe dot als hij niet zo nauwkeurig is

Als ik mijn wagen parkeer (dus net voor ik Wifi heb) dan logged Maps wel de juiste locatie, maar vanaf het moment dat ik in huis stap wordt de blauwe cirkel heel groot en verschuift hij. Zet ik wifi uit (zowel met de snelle toggle als in instellingen) dan blijft hij de locatie aanhouden (die dus verkeerd is), ga ik naar buiten dan pikt hij GPS-sat's op en komt het heel nauwkeurig uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
3 x Meraki MR18 met OpenLEDE
iPhone 8
iPhone 6S

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aangezien ik dacht dat het aan mijn SSID lag heb ik deze in OpenLEDE op al mijn 3 AP's al aangepast.
Aangezien ik dacht dat ook MAC adressen ergens bijgehouden/gebruikt werden heb ik zelfs in de configs van OpenLEDE deze al aangepast voor alle radio's die uitgezonden worden (ik heb hexadecimaal één digit bij het MAC adres geteld en dit ingesteld).

Ik leun heel sterk op Homekit voor een aantal automatisaties, mijn hele woning zit in HomeKit en met de bouw van een schuur/garage achteraan wordt dit NOG belangrijker. Een juiste positiebepaling als ik thuis kom/vertrek is daarbij cruciaal.... Wat kan ik nog doen?

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 09-12-2019 08:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:45
Ik heb geen idee of mijn tip zal werken want heb het zelf nog niet meegemaakt maar probeer eens de netwerkinstellingen te herstellen. Dit doe je via instellingen> algemeen> Stel opnieuw in> herstel netwerkinstellingen. Zoals ik al eerder zei het is een gewone advies en ben niet zeker of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:58
https://www.payetteforwar...ation-is-wrong-heres-fix/

Stap 5 zou ik als eerste proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Zowel netwerkinstellingen als locatie instellingen zijn al eens gereset.
Verder heb ik mijn wifi netwerk ook via Skyhook nu aangemeld met de juiste locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 07:55
Wat ik uit je verhaal lees is het eerder een issue/instelling op je Meraki('s) dan een issue met je telefoon(s).
Ik zou eens kijken of er m.b.t. de locatiegegevens iets aangepast zou kunnen worden op je AP's. (Zelf weinig verstand van openwrt/meraki dus zou je daar niet echt inzicht in kunnen geven).

Helemaal vanwege 't feit dat je voor je wifi hebt, de boel nauwkeurig en correct werkt, wekt het bij mij de gedachte dat het niet in de telefoons zit, maar eerder in de netwerk-/locatie-instellingen binnen het vaste-/wifi-netwerk binnen je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:41
op welke landcode staat je router ingesteld?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Geronimous schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:00:
op welke landcode staat je router ingesteld?
Euh?
Ik heb nog nooit een landcode moeten instellen op een/mijn router?

Ik vind daar ook niks van terug in DD-WRT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doet een laptop oid eigenlijk op dat WiFi?
Daar zou je redelijk makkelijk mee kunnen constateren waar het in zit zou je denken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:30
Op een iPhone heb je Wifi Assisted bellen, als dat aan staat gebruikt hij je wifi voor mobiel bellen, misschien dat dan de locatiebepaling ook onnauwkeuriger is.

Runs everything...

Pagina: 1