Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag gebruikers,

Ik ben nieuw hier, als ik iets kan verbeteren aan mijn eerste post hoor ik dat graag. Ik heb een Toshiba televisie waaraan in een chroomcast heb verboden doormiddel van een HDMI input. Hiermee luisterde ik ook naar Spotify via mijn tv. Via een jack vanuit mijn tv heb ik deze altijd verbonden met een tulp op mijn geluidsinstallatie. Helaas is een tijdje geleden de jack output van mijn tv kapot gegaan waardoor ik geen geluid meer kan spelen over mijn boxen.

Mijn vraag is nu: kan ik met een andere kabel het geluid van mijn tv naar mijn geluidsinstallatie leiden?

Door de ophanging van mijn tv kan ik helaas niet zien welke type TV ik heb. Ik hoor graag als iemand een idee heeft want ik was zo blij met deze sep-up!

Groetjes,

Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat je geen versterker hebt met HDMI? Die kan namelijk je A/V signaal uitsplitsen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Voor alternatieven zoals via tulp of optisch of HDMI moeten we toch echt het type tv weten.

En dan zal je TV ook van de wand moeten. Dan kan je ook zien wat de alternatieven zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 08-12-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:22:
Ik ben nieuw hier, als ik iets kan verbeteren aan mijn eerste post hoor ik dat graag.
Tsja, de template die naar voren komt bij het openen is om het topic zo compleet mogelijk te krijgen. Die template verwijderen en niet invullen geeft nu ook meer vragen dan antwoorden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
En dan laat ik het laatste puntje van wat er zelf al geprobeerd is nog even in het midden.
Verwijderd schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:22:
Ik hoor graag als iemand een idee heeft want ik was zo blij met deze sep-up!
Naast het type TV wat in deze 100% noodzakelijk is (hoe moeten we anders weten hoe je audio uit de TV kan krijgen) is het weten van het type audo-installatie ook handig. Stel dat de TV een S/PDIF Out heeft (digitaal) maar de audio-installatie heeft alleen analoge ingangen dan ben je er nog niet. Enige wat ik nu kan bedenken is een HDMI Audio Extractor zodat je voor dat het beeld en geluid de TV in gaat deze al splitst zodat je de TV en audio-installatie apart aan kan sturen. Of dat werkbaar is en de beste optie is nu nog niet te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.