Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 18:21
Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Mijn situatie is als volgt, ik heb geen tv abonnement in huis gezien ik met Neflix en (in België) de content via de zenders hun apps te vinden is. Nu voor 1 zenders (Vier) is de content enkel beschikbaar op hun website en niet via Chromecast met als resultaat dat nu een laptop aansluit aan mijn tv om naar die zender te kijken.

Knap vervelend en ik geloof dat ze dit op korte termijn niet zullen wijzigen. Nu voor mij is dit wel iets belangrijk dat ik graag opgelost zie.
Nu zoek ik wel een nieuwe tv te kopen en daarbij komt praktisch altijd wel een webbrowser. Met die webbrowser lijkt het mij dan ook logisch dat je daarmee naar de content kan surfen en gewoon afspelen (ikke een eenvoudig gebruiker hé).
Nu, ik ben wel wat sceptisch en zoek eerst naar die dingen voordat ik ze koopt, maar ik kan letterlijk geen enkele review vinden die diep ingaat op de mogelijkheden van de webbrowsers op goedkopere smart tv's.

Kan er iemand mij dus zeggen: Firefox OS (op Panasonic tv's), Saphi (op Philips tv's) en Tizen (op Samsung tv's) wat mag ik daarvan verwachten?
Kan ik daarmee naar Vier.be surfen en gewoon de video's daar in full screen vlot afspelen, of is die browser daarop enkel bedoeld om op wikipedia te surfen?
Kan dit op een tv met Android tv erbij (hogere prijsklasse) dan wel?

Misschien tip voor Tweakers, maak eens een review van goedkope tv's en hun smart functionaliteiten. Lijkt mij een gat in de markt want op YouTube (buiten een of andere verkoper dat wat lult) is daar niets over te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30
Browsers op tv's zijn verschrikkelijk. Vaak outdated, traag, kunnen niet alle codecs ondersteunen, typen is een gedoe met afstandsbediening.

Je kan overigens prima een tabblad van Chrome casten naar tv's die dat ondersteunen, volgens mij werkt video dan ook gewoon. Dus niet een video direct casten, maar een tabblad van Chrome zelf.
SMGGM schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:58:

Misschien tip voor Tweakers, maak eens een review van goedkope tv's en hun smart functionaliteiten. Lijkt mij een gat in de markt want op YouTube (buiten een of andere verkoper dat wat lult) is daar niets over te vinden.
Gat in de markt, of juist totaal niet? Ik denk namelijk dat die reviews er niet zijn, omdat er weinig tot geen vraag naar is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet een antwoord op je vraag, maar ik kan gewoon de hele browser pagina casten naar de Chromecast. Dan op fullscreen, en hij speelt het prima via wifi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Bedankt voor de reacties.
Hahn schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:01:
Browsers op tv's zijn verschrikkelijk. Vaak outdated, traag, kunnen niet alle codecs ondersteunen, typen is een gedoe met afstandsbediening.
Is dat bij ze allemaal of enkel met jouw ervaring? Is dat ook met Android tv zo?

Casten via Chrome heb ik in het verleden al eens getest (met een zeer negatief resultaat), maar even opnieuw geprobeerd.

Het begon goed doordat Chrome mij even voorstelde om het casten te "optimaliseren" waarbij de volledige video / audio naar mijn tv ging. Ideaal, maar al na 15 min ofzo crashte dit stukje en kreeg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YtGPzxD/oops.png
Vlak daarvoor gaf hij even aan dat de kwaliteit van het beeld niet goed meer was en terug moest overschakelen. Ik vermoed omdat er een reclameblok in zat.
Resultaat? Enkel beeld, geen audio meer.

Tja... als het na 15 min korte test al faalt doordat er een reclameblok in zit, dan stopt het dan. Kan ik beter mijn laptop aan het scherm hangen als dat ding grillen heeft en soms beslist om het op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En wat gebeurt er als je de optimalisatie niet gebruikt?
Bij mij werkt dit met meerdere video sites prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
fm77 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:34:
En wat gebeurt er als je de optimalisatie niet gebruikt?
Bij mij werkt dit met meerdere video sites prima.
Zonder die optimalisatie heb ik geen geluid (niet op de tv, niet op pc) -> zie screenshot hierboven.

Ter info: https://appuals.com/fix-c...supported-on-this-device/ uitvoeren heeft geen zin.
Misschien is mijn pc te oud :D Inmiddels al > 10 lentes jong (en nee ik koop geen nieuwe pc daarvoor).

[ Voor 25% gewijzigd door SMGGM op 08-12-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
SMGGM schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:32:
Bedankt voor de reacties.

[...]

Is dat bij ze allemaal of enkel met jouw ervaring? Is dat ook met Android tv zo?

Casten via Chrome heb ik in het verleden al eens getest (met een zeer negatief resultaat), maar even opnieuw geprobeerd.

Het begon goed doordat Chrome mij even voorstelde om het casten te "optimaliseren" waarbij de volledige video / audio naar mijn tv ging. Ideaal, maar al na 15 min ofzo crashte dit stukje en kreeg ik deze melding:
[Afbeelding]
Vlak daarvoor gaf hij even aan dat de kwaliteit van het beeld niet goed meer was en terug moest overschakelen. Ik vermoed omdat er een reclameblok in zat.
Resultaat? Enkel beeld, geen audio meer.

Tja... als het na 15 min korte test al faalt doordat er een reclameblok in zit, dan stopt het dan. Kan ik beter mijn laptop aan het scherm hangen als dat ding grillen heeft en soms beslist om het op te geven.
Ik heb hier hele kwalificaties (F1 TV) gekeken door het tabblat (Chromebook) te casten naar mijn Chromecast zonder dat die nog maar 1x vastgelopen is.

Edit:
Alleen hiervoor een nieuwe pc aan te schaffen is ook wel wat maar een Chromebook kost je de kop niet en je kan er nog veel meer mee :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 08-12-2019 17:57 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
We zijn wel serieus aan het afwijken van "kan een browser op een tv video afspelen op een website" tot een nieuwe laptop kopen om zo gewoon 1 kabel te elimineren.

Mag ik hieruit concluderen dat video afspelen van een website op een smart tv gewoonweg niet gaat, want een concreet antwoord heb ik niet op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
Eigenlijk staat het in de eerste reactie al.
Mijn ervaring met apps op een tv zijn ook niet echt geweldig.
Wat er verder gegeven zijn zijn alternatieven.
Je zou ook nog indien die er is de app van de aanbieder kunnen installeren en kijken of die Chromecast ondersteuning heeft. Dan kan je via je telefoon/tablet casten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Sony en Philips, mogelijk ook andere merken, draaien android tv, daar kun je de mobiele versie van chrome op installeren. Mogelijk dat het daar mee werkt, al zal de bediening wel minder zijn aangezien de browser eigenlijk niet gemaakt is voor dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• period!
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:19
Ik kijk op mijn lg oled twitch streams in de browser bij gebrek aan een app.
Dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Ik heb een backup constructie gevonden dat werkt. Mijn media center (van 9 jaar oud) heeft het probleem van de Chromecast audio niet. Nu daar hangt geen scherm / toetsenbord aan en staat in een verborgen kamer, maar met remote desktop kan ik wel Chrome starten, daar de video starten en casten naar de Chromecast.
Omslachtig, maar het werkt wel en voldoende als alles toch niet lijkt te werken.

Wat betreft de webbrowser van LG, dat is mij ook bevestigd geweest door een vriend. Hij heeft een LG (van ongeveer 3 jaar oud in prijscategorie van €1000) en die kan vlot met de webbrowser video afspelen.
Bedank @period! om dit ook te bevestigen.
Een andere kennis heeft een Samsung (goedkopere prijsklasse) en daar lukt het ook nog mee, al is de bediening veel minder goed en was het schokkerig (zij had het al lange tijd niet meer getest en is overgestapt naar Yelo TV van Telenet).

Het ziet ernaar uit dat het best nog doenbaar is, maar misschien dan niet op de echt goedkope merken (met pakweg Saphi).

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 22:42
In de browser van mijn LG (C8) werkt video's afspelen niet bij iedere website.
Deze deed het vorig seizoen bijvoorbeeld wel, maar dit seizoen niet meer:
http://southpark.cc.com/full-episodes
Pagina: 1