Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een slimme lamp waarbij je de licht temperatuur kan instellen en de lamp kan dimmen. Alle lampen die ik vind, maken echter gebruik van een cloud oplossing en dat is nu juist wat ik niet wil. Ik wil niet afhankelijk zijn van een fabrikant die vervolgens data van mij verzameld.

Het mooiste zou een lamp zijn die wel verbinding maakt met het draadloze netwerk en die je lokaal kan aansturen. (Domoticz of Home assistant). Vervolgens vul je een verkeerde gateway in zodat hij niet meer het internet op kan.

Of een lamp die geen verbinding heeft met het internet en aan te passen is met een afstand bediening.

Zijn er zulke lampen?

[ Voor 8% gewijzigd door jhead22 op 08-12-2019 16:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-08 14:03
Beste oplossing imo is Home Assistant met Deconz (raspbee of conbee stick).

Alles lokaal. Deconz heeft geen cloud connectie. Je kunt vervolgens vrijwel alle zigbee apparaten aansturen. Dus hue, Tradfri, xiaomi, trust, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Hue en dan internettoegang blokkeren in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:16
sweebee schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:26:

Alles lokaal. Deconz heeft geen cloud connectie. Je kunt vervolgens vrijwel alle zigbee apparaten aansturen. Dus hue, Tradfri, xiaomi, trust, etc.
Dit! Je hebt eigenlijk nog niet eens home assistent of iets dergelijks nodig, je in al
Erg veel in alleen deconz. Ook te koop als kant en klare gateway tegenwoordig. Ideaal: goedkope Chinese sensoren koppelen aan Duitse controle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-08 14:03
Klopt. Voor eenvoudige automations gebruik ik ook gewoon Deconz. Met paar klikken een automatisering aangemaakt. Bijv beweging in hal > lamp aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 01:21
Je kunt Hue prima lokaal gebruiken en daarvoor hoef je niet eens iets te doen. Als je gewoon alles normaal installeert en geen Hue-account aanmaakt, dan gaat er niks via de cloud. Dat gebeurt pas als je je bridge aanmeldt op een Hue account.

Je kunt zelfs je Hue zonder cloud bedienen op afstand, dan moet je zelf even een VPN servertje inrichten en dan lijkt het voor de Hue app gewoon alsof je op het thuisnetwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:26
Eens met hierboven. Ik heb ook (o.a.) hue en dat heb ik niet aan het internet hangen en dat hoeft ook helemaal niet. Je ziet problemen die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
sweebee schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:26:

Dat klinkt als een goede oplossing! Bedankt, ik ga me er verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik heb zelf de Yeelights werkend gemaakt via domoticz en daarna op basis van ip adres geblokkeerd van het internet in mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:02
Sonoff flashen met tasmota

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Woow! Ik zie dat de sonoff B1 lampen ook te flashen zijn met tasmota. Net als de schakelaars! Dat gaat hem worden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faradenza
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
Interessant dit! Ik ben zelf ook op zoek naar een manier van aansturen van Hue verlichting zonder cloud. Heb er alleen nog geen verstand van, hoop dat jullie kunnen helpen!

1) Is het met de combinatie Home Assistant en Deconz wel mogelijk om scenes aan te roepen van de Hue app?
2) Hoe moet de software geupdate worden als er geen verbinding is met het internet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:35

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb een Lupus XT2-plus Hub Alarm/Smarthome. Vooral in DE populair vanwege de privacy /Slogan:
“Kein Cloud, Kein server, Ihre daten bleiben da, wo Sie hin gehören; ZUHAUSE”.
Veel mogelijkheden. Home-assisant, Domoticz etc. zijn ook prima maar blinken niet uit in Alarm (meer heel veel smarthome) en veel installatie/scripten etc., leuk als het een uitgebreide hobby is.
Lupus is meer voor een "eindgebruiker", alhoewel je wel wat/iets technisch aanleg moet hebben.
Zie mijn uitgebreide review hiervan: productreview: Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
En algemene info "waar moet een DIY Alarm/Smarthome aan voldoen", op:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Pagina: 1