Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik ben bezig met het bewerken van me vakantiebeelden die ik gemaakt heb met me GoPro.
Echter zijn de beelden na het exporteren vele malen slechter dan voorheen en de originele beeldkwaliteit.

Hieronder is het duidelijk te zien;

Links origineel en rechts op YouTube.
Beelden zijn gematcht met de originele kwaliteit in adobe premiere
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/h0b0t69jpgou2.jpg

Hoe kan het dat de beelden een stuk slechter zijn?
Ik heb het probleem ook als ik geen bewerking doe en direct op YouTube upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb het probleem ook als ik geen bewerking doe en direct op YouTube upload.
Dus daar ga je al, het heeft niks met Adobe Premiere te maken maar met de compressie die Youtube doet. Je zou het daar dus moeten zoeken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ventieldopje schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:01:
[...]

Dus daar ga je al, het heeft niks met Adobe Premiere te maken maar met de compressie die Youtube doet. Je zou het daar dus moeten zoeken ;)
Ja maar simpelweg kan ik daar dan dus niks aan doen? Lijkt me wel raar.. ik zou het kunnen begrijpen als de kwaliteit iets achteruit gaat maar dit lijkt net 480p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het kan een tijd duren voordat de HD/UHD versies beschikbaar komen. Misschien dat je ze al wel kan selecteren maar de kwaliteit later pas beter wordt?

Hoe dan ook, je titel is nogal misleidend nu ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ventieldopje schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:04:
Het kan een tijd duren voordat de HD/UHD versies beschikbaar komen. Misschien dat je ze al wel kan selecteren maar de kwaliteit later pas beter wordt?

Hoe dan ook, je titel is nogal misleidend nu ;)
Ja klopt, maar na 24 uur is het meestal wel beschikbaar.
Ik wil me titel best aanpassen maar hoe kan ik dat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Titel aangepast :)

Merkte dat overigens vandaag zelf ook. Terwijl me dat bij eerdere uploads nooit zo is opgevallen. Eens kijken of het nog verbeterd...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Okee.. dan ben ik dus schijnbaar niet de enige!
Hou me op de hoogte want dit is wel een beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

YouTube doet altijd compressie. De mensen die dikke timelapses en drone video's maken gebruiken daarom volgens mij ook altijd Vimeo. Daar is de kwaliteit veel beter.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Royz schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:53:
YouTube doet altijd compressie. De mensen die dikke timelapses en drone video's maken gebruiken daarom volgens mij ook altijd Vimeo. Daar is de kwaliteit veel beter.
Vimeo is inderdaad een goed alternatief echter bereik je dan minimaal publiek wat toch wel leuk is als je vele werk ook wat kijkers oplevert.

Ik weet dat YouTube compressie doet maar dit is echt wel heel erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb nog eens naar een video van vorig jaar gekeken, en bij nader inzien zit die ook vol met compressie artifacts. In de video die ik dit weekend geupload had viel het alleen nog meer op, omdat ik daar een paar foto's als overlay over de video plaats op een gegeven moment en die zijn in de lokaal gerenderde versie gewoon ragscherp, terwijl die op YouTube echt om te janken zo brak zijn.

Toch maar eens kijken of ik dit soort video's dan inderdaad niet eens naar Vimeo moet verhuizen. Gaat in mijn geval toch vaak om unlisted video's die ik alleen deel met vrienden/familie/collega's.
Nevermind, denk niet dat me dat 6e per maand waard is.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 10-12-2019 19:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1