In mijn nieuwbouwhuis heb ik een inventum ecolution ventilatiewarmtepomp, deze is er door jullie standaard in geplaatst bij oplevering om tot een EPC 0.4 te komen. Ik ben het stroomverbruik van dit ding gaan meten en kwam er achter dat deze ongeveer 40% van ons totaal stroomverbruik tot zich neemt (totaal van 1 jaar was 3600kwh). Ik heb op de website van Inventum gekeken om te kijken wat het stroomverbruik van dit ding en ik kan in de FAQ zien dat dit klopt:
Het gemiddelde stroomverbruik is 1200 tot 1500 kWh gebaseerd op een stookseizoen van 200 dagen met een nominaalvermogen van 300 Watt en 24 draai-uren per dag.
Wat ik bespaar op het gas (wat ik overigens niet kan meten), geef ik uit aan de energiekant. Lekker handig (NOT!!!)
Heeft iemand nog tips om wat energiezuiniger te zijn? Ik heb inventum al gevraagd, maar die zegt dat dit normaal is en er niks te doen is aan het energieverbruik van dit ding.
Het gemiddelde stroomverbruik is 1200 tot 1500 kWh gebaseerd op een stookseizoen van 200 dagen met een nominaalvermogen van 300 Watt en 24 draai-uren per dag.
Wat ik bespaar op het gas (wat ik overigens niet kan meten), geef ik uit aan de energiekant. Lekker handig (NOT!!!)
Heeft iemand nog tips om wat energiezuiniger te zijn? Ik heb inventum al gevraagd, maar die zegt dat dit normaal is en er niks te doen is aan het energieverbruik van dit ding.